Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta kirjat hyviä joululahjoja kummilapsille?

Vierailija
06.10.2013 |

Ajattelin tänä vuonna ostaa jokaiselle kummilapslle kirjan. Itse pitäisin äitinä siitä, kun se tavaramäärä muovisessa muodossa ahdistaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan itsekin ostaa kirjan. Tai hyvälaatuiset pussilakanat kuvioituna kummitytön lempparihahmolla.

Vierailija
2/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Jos hänellä ei ole leluja eikä tavaraa, saattaa vaikka halutakin jotakin hauskaa. Mieti mistä lapsi tykkää etkä sitä mistä sinä tykkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi nyt saa vähän 'kasvattakin' eli antaa kirjan sellaisellekin kummilapselle, joka ei ole niistä juuri nyt kovin ihastunut. Saattaa olla, että sekin aika tulee, että kirja on ehdoton. Monelle kirja saattaa olla jopa uusi tuttavuus ja herättää kiinnostuksen.

Vierailija
4/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kummilapsesta. Jos toivoo lelua, ostan sen. Toiveitten mukaan omalle lapselle, kummilapsille ja sukulaisille. En koskaan osta sitä mistä itse tai joku äiti tykkää. Enkä varsinkaan kirjoja, jos saaja ei tykkää lukea. Tämän takia minun lahjoistani tykätään aina. Taaperoikäistä isommalle kummilapselle lahja on yleensä yhteinen päivä, jolloin herkutellaan kahvilassa, syödään yhdessä ja ostetaan hänen toiveiden mukainen lahja.

t. kirjallisuuden ammattilainen

Vierailija
5/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt suoraan, että ainakaan nuorelle lapselle ei ole. Meillä ei kummi, mutta kummiehdokas meni liian pitkälle noiden kirjojen kanssa. Synttäri, nimppari ja joululahjaksi saatiin aina kirja, joista poika ei edes jaksanut ilahtua. Sitten loukkaannutaan kun poika jättää kirjan jonnekin nurkkaan lojumaan.

Sanoin hälle useasti, että ei enää kirjoja, tuo jotain muuta. Ei tepsinyt, viimeisin synttärilahja (dinokirja, jonka poika vei harmistuksissaan roskiin) oli viimeinen niitti. Ei olla enää tekemisissä.

Vierailija
6/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ovat vaikea lahja myös aikuiselle. Täytyisi tietää millaisesta tyylistä saaja nimenomaan pitää, että löytyisi osuva valinta. Minä en esimerkiksi tulisi lukeneeksi tusinadekkaria, en juurikaan lue niitä muutenkaan. En pidä lainkaan historiallisista tai romanttisista tiiliskivistä.

Jos kirjalahjan tahtoo antaa, kannattaa vähintäänkin kysyä mistä kirjasta saaja on haaveillut.  Itse ilahtuisin mm. suomalaisista novellisteista, antajan pitäisi kylläkin tietää mitä hyllyssäni jo on.

Vierailija
7/7 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen komppaa kutosta ja seiskaa!

Itse en ole halunnut kasvattaa kummilapsiani enkä edes omaani. Oma lapseni ei tykkää ollenkaan kirjoista, vain hänen tulevaan ammattiinsa liittyviä kirjoja ostan. Minusta on luonnollista aikuisen tukea lapsen omia kiinnostuksen kohteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi