Kukkakärpäsiä! apua!
Kastelin tuota limoviikunaa ja jumankauta mikä pikkukärpäsparvi siinä mullassa oleilikaan! Olenkin ihmetellyt miten niitä viime aikoina on täällä lennellyt niin paljon.
Onko mitään tehokasta kotikonstia noita pirulaisia tappamaan? Raidia en halua suihkutella eikä muutakaan hyönteismyrkkyä ole talossa.
Kommentit (6)
Sumuta pintamulta mäntysuopa-laimennoksella ja kuolevat kaikki.
Riippuu siitä, onko ne harsosääskiä vai mitä. Olen noihin sääskiin käyttänyt provida-tabletteja, jotka siis laitetaan kukkaruukkuun. Tappavat harsosääskien toukat mullasta. Aikuisiin ötököihin olen käyttänyt kakkosen mainitsemaa ansaa, tosin pelkällä fairylla ja vedellä. Banaanikärpäsille voi lisäillä noita makeita houkuttimiksi, mutta harsosääsket eivät niistä välitä.
Vinkki joka mulla on auttanut: laita jokaiseen kukkapurkkiin mullan joukkoon pinnalle mausteneilikoita, siis niitä jauhamattomia. Kärpäset kammoavat neilikan hajua! Ei ole kärpäsiä meillä tämän kikan käyttöönoton jälkeen näkynyt!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 13:58"]
Vinkki joka mulla on auttanut: laita jokaiseen kukkapurkkiin mullan joukkoon pinnalle mausteneilikoita, siis niitä jauhamattomia. Kärpäset kammoavat neilikan hajua! Ei ole kärpäsiä meillä tämän kikan käyttöönoton jälkeen näkynyt!
[/quote]Onko nuo mausteneilikat niitä, joita pannaan joulukinkun kuoreen?
Tehokkaaksi on osoittautunut seuraava pikku drinksu (vaaraton muille) Lorauta pienen lasipurkin pohjalle parin sentin siivu lasten pillimehua ja sekaan muutama tippa esim. Fairya. Mehun on oltava sokeroitua ja teho vain paranee, jos Fairy on esim. hedelmähajustettua. Toimii.
Tee niille ansa.
Lasiin teelusikallien hunajaa, toinen mokoma viinietikkaa, tippa fairia ja loput vettä. Jätä pöydälle.
Meillä oli alkuviikosta ilmestynyt parvi pikkukärpäsiä, nyt ne on kaikki hukutettu tuollaiseen ansaan.