Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lassukka miettii; Kärsivätkö naiset yksinäisyydestä?

Vierailija
06.10.2013 |

Ovatko kaikki nuoret naiset vapaaehtoisesti miehettömiä vai kärsiikö joku oikeasti tilanteestaan? Liittyvätkö naisten haaveet aina johonkin 'suurempaan' ja abstraktimpaan kokonaisuuteen, johon kuuluu lapsia ja muuta irtaimistoa ja materiaa vai joskus pelkkään kumppanuuteen? Onko joku jäänyt esim.kuntoutustuelle/eläkkeelle tai syrjäytynyt esim.töistä tai opinnoista poikaystävän puuttumisen takia? Tai niin että se olisi merkittävä osatekijä.

Onko olemassa myös naisia, jotka kehtaisivat myöntää sen vai olisiko se erityisen nolo tabu?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä vapaaehtoisesti vajaaälyinen vai kärsitkö oikeasti tilanteestasi?

Vierailija
2/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jossain määrin kärsin miehettömyydestä, mutta en nyt mitenkään hirveästi kuitenkaan. Sellaista pelkkää olemista ilman mitään kiinnostavaa keskustelua tai tekemistä en kaipaa oikein ollenkaan, joten sinällään en oikein tiedä, sopisinko edes varsinaiseen seurustelusuhteeseen. Lähinnä häiritsee hyvän seksielämän ja todella läheisen keskustelukumppanin puute. Perheestä tai yhteisestä kodista en erityisemmin haaveile, mutta en kyllä varsinaisesti kumppanuudestakaan.

On tämä siinä mielessä tietysti vapaaehtoista, että en mitenkään hirveän pontevasti yritä tutustua uusiin ihmisiin. Toisaalta en ole itse valinnut olla ujo introvertti.

Poikaystävän puutteen takia syrjäytymisestä en osaa sanoa. Voihan se jollain olla osasyy? En kyllä syrjäytyneitä ja masentuneita kovinkaan paljon tunne.

T: 23v nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:44"]

Hmm, jossain määrin kärsin miehettömyydestä, mutta en nyt mitenkään hirveästi kuitenkaan. Sellaista pelkkää olemista ilman mitään kiinnostavaa keskustelua tai tekemistä en kaipaa oikein ollenkaan, joten sinällään en oikein tiedä, sopisinko edes varsinaiseen seurustelusuhteeseen. Lähinnä häiritsee hyvän seksielämän ja todella läheisen keskustelukumppanin puute. Perheestä tai yhteisestä kodista en erityisemmin haaveile, mutta en kyllä varsinaisesti kumppanuudestakaan.

On tämä siinä mielessä tietysti vapaaehtoista, että en mitenkään hirveän pontevasti yritä tutustua uusiin ihmisiin. Toisaalta en ole itse valinnut olla ujo introvertti.

Poikaystävän puutteen takia syrjäytymisestä en osaa sanoa. Voihan se jollain olla osasyy? En kyllä syrjäytyneitä ja masentuneita kovinkaan paljon tunne.

T: 23v nainen

[/quote] No tuosta ei nyt hirveästi saa selvää. Ei kai kukaan kaipaa mitään tylsää olemista ja toisaalta miten määritellään seurustelu? Mitä edellytyksiä hyvälle seksielämälle on?

Vierailija
4/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:09"]

Ovatko kaikki nuoret naiset vapaaehtoisesti miehettömiä vai kärsiikö joku oikeasti tilanteestaan? Liittyvätkö naisten haaveet aina johonkin 'suurempaan' ja abstraktimpaan kokonaisuuteen, johon kuuluu lapsia ja muuta irtaimistoa ja materiaa vai joskus pelkkään kumppanuuteen? Onko joku jäänyt esim.kuntoutustuelle/eläkkeelle tai syrjäytynyt esim.töistä tai opinnoista poikaystävän puuttumisen takia? Tai niin että se olisi merkittävä osatekijä.

Onko olemassa myös naisia, jotka kehtaisivat myöntää sen vai olisiko se erityisen nolo tabu?

[/quote]

En vain ymmärrä, mikä saa sinut ajattelemaan naisia kuin me oltaisiin joku kokonaan toinen rotu - sellainen scifi-leffojen kansa, joilla on jaettu mieli ja tahto.

Mutta joo, kärsin kovasti lähisyydenkaipuusta opiskeluaikoina, siinä 20-23-vuotiaana. Ja voi luoja missä puutteessa olin silloin! Se oli ihan fyysistä tuskaa kosketuksen puutteessa. Mistä silloin haaveilin ja mistä ylipäätään olen haaveillut: että minulla olisi joku jota rakastaa ja joka rakastaisi minua. Lapsihaaveet tulivat vasta paljon myöhemmin, kun oltiin jo vakiinnuttu yhteen mieheni kanssa.

En oikein usko, että pelkkä poikakaverin puute syrjäyttäisi ketään. Mutta varmasti yleinen epäonnistuminen sosiaalisessa kanssakäymisessä voi sen tehdä.

Vierailija
5/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika monet näyttävät tykkäävän ihan siitä, että saavat vain hengailla kumppaninsa (tai kaveriensa) kanssa. Tai en ainakaan usko, että esim. yhdessä asuvilla on joka hetki meneillään joku mielenkiintoinen keskustelu tai yhteinen tekeminen, kun sattuvat olemaa samassa huoneessa.

Seurusteluun kuuluu mielestäni se, että harrastetaan seksiä, nukutaan yhdessä, nähdään useamman kerran viikossa ja tosiaan hengaillaan yhdessä toisen kotona ilman mitään erityistä ohjelmaa.

En itse oikein näe mitään järkeä siinä, että joku mies vain tulisi yksiööni viettämään aikaa useamman kerran viikossa, joten siinä mielessä seurustelu kuulostaa vähän huonolta vaihtoehdolta. Kotona ollessa käytän tietokonetta, luen, opiskelen tai teen kotitöitä, eikä näitä nyt vain oikein voi tehdä kenenkään muun kanssa. Tai kyllähän nettiä voi selata kahdestaankin, mutta ei se ole niin kivaa kuitenkaan.

Vierailija
6/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt seuran ja seksin puutteesta. ja nuori nainen olen. olin todella pitkään neitsyt, koska kukaan mies ei ollut kiinnostunut minusta. sitten onneksi löysin netistä kokemattoman miehen ja yhdessä tutustuimme seksin saloihin. vieläkään en ole kokenut seurustelusuhdetta.

Vierailija
7/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:04"]

Kyllä aika monet näyttävät tykkäävän ihan siitä, että saavat vain hengailla kumppaninsa (tai kaveriensa) kanssa. Tai en ainakaan usko, että esim. yhdessä asuvilla on joka hetki meneillään joku mielenkiintoinen keskustelu tai yhteinen tekeminen, kun sattuvat olemaa samassa huoneessa.

Seurusteluun kuuluu mielestäni se, että harrastetaan seksiä, nukutaan yhdessä, nähdään useamman kerran viikossa ja tosiaan hengaillaan yhdessä toisen kotona ilman mitään erityistä ohjelmaa.

En itse oikein näe mitään järkeä siinä, että joku mies vain tulisi yksiööni viettämään aikaa useamman kerran viikossa, joten siinä mielessä seurustelu kuulostaa vähän huonolta vaihtoehdolta. Kotona ollessa käytän tietokonetta, luen, opiskelen tai teen kotitöitä, eikä näitä nyt vain oikein voi tehdä kenenkään muun kanssa. Tai kyllähän nettiä voi selata kahdestaankin, mutta ei se ole niin kivaa kuitenkaan.

[/quote] Ainakin miehet tykkäävät tuosta hengailusta, koska siinä saavat olla naisen kanssa. Mutta miksi naiset suostuvat siihen? Onko taustalla sama syy vai mahdollisesti enemmänkin 'itserakas' huomionkipeys? Tuntuu että miehet ovat tässä asiassa vähemmän vaativia...kuten kaikessa.

Vierailija
8/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:07"]

Olen kärsinyt seuran ja seksin puutteesta. ja nuori nainen olen. olin todella pitkään neitsyt, koska kukaan mies ei ollut kiinnostunut minusta. sitten onneksi löysin netistä kokemattoman miehen ja yhdessä tutustuimme seksin saloihin. vieläkään en ole kokenut seurustelusuhdetta.

[/quote] Miksette seurustelleet?

Vierailija
9/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:09"]

[/quote]

tapailemme siis vieläkin ystävyyden ja seksin merkeissä. emme kuitenkaan natsaa ns romanttisesti, seksi ja ystävyys pitävät meitä "yhdessä" mutta emme ole ihastuneita toisiiimme emmekä tunne romanttista vetoa. seksuaalista vetoa kyllä tunnemme :) mutta olen tyytyväinen että olen kuitenkin päässyt seksiä harrastamaan vaikken varmaankaan koskaan pääse seurustelusuhteeseen. viihdyn myös yksin joten sikäli tuo seksin saanti oli tärkeämpi juttu kuin seurustelusuhde.

Vierailija
10/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:12"]

[/quote]

tapailemme siis vieläkin ystävyyden ja seksin merkeissä. emme kuitenkaan natsaa ns romanttisesti, seksi ja ystävyys pitävät meitä "yhdessä" mutta emme ole ihastuneita toisiiimme emmekä tunne romanttista vetoa. seksuaalista vetoa kyllä tunnemme :) mutta olen tyytyväinen että olen kuitenkin päässyt seksiä harrastamaan vaikken varmaankaan koskaan pääse seurustelusuhteeseen. viihdyn myös yksin joten sikäli tuo seksin saanti oli tärkeämpi juttu kuin seurustelusuhde.

[/quote] Ettekö siis ihan oikeasti ole mustasukkaisia toistenne menoista? Minun mielestä tuo kuulostaa seurustelusuhteelta ja on varmaan lähinnä miesten intresseissä sanoa ettei se sitä ole. Toki jotkut naisetkin peittävät 'huoruutensa' sanavalinnoilla.

Vierailija
11/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:08"]

[/quote] Ainakin miehet tykkäävät tuosta hengailusta, koska siinä saavat olla naisen kanssa. Mutta miksi naiset suostuvat siihen? Onko taustalla sama syy vai mahdollisesti enemmänkin 'itserakas' huomionkipeys? Tuntuu että miehet ovat tässä asiassa vähemmän vaativia...kuten kaikessa.

[/quote]

No en ole huomannut, että miehet yleensä tykkäisivät tuollaisesta hengailusta enemmän kuin naiset. 

Se, kuinka paljon tuo pelkkä ihmisten kanssa oleminen antaa, riippuu todennäköisesti sosiaalisuudesta ja läheisyydenkaipuusta.

Vierailija
12/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:12"]

[/quote]

[/quote] Ettekö siis ihan oikeasti ole mustasukkaisia toistenne menoista? Minun mielestä tuo kuulostaa seurustelusuhteelta ja on varmaan lähinnä miesten intresseissä sanoa ettei se sitä ole. Toki jotkut naisetkin peittävät 'huoruutensa' sanavalinnoilla.

[/quote]

häh? mun mielestä seurestelusuhteeseen kuuluu kuitenkin ihastuminen ja rakkaus. meille on ollut alusta asti selvää että tilanteemma ei ole seurustelusuhde. mies itseasiassa etsii seurustelusuhdetta. tiedämme että tilanteemme ei kestä ikuisesti vaan sen aikaa että toinen meistä (luultavasti mies) löytää itselleen seurustelukumppanin. ystävyys tuli kuvioihin vasta paljon myöhemmin, alussa tapailimme vain seksin merkeissä.

mulle seksi on tärkeää ja olen käsinyt siitä että menetin neitsyyteni niin myöhäisellä iällä. olen tyytyväinen järjestelyymme, sillä se mahdollistaa seksin saannin monta kertaa viikossa ja lisäksi seuraa ja ystävyyttä. rakkaussuhde tämä ei siis ole, enkä usko että minulla on edes mahdollisuutta kokea sitä.

mutta olen silti tyytyväinen että näin päin. olisi kauheaa jos olisin vaikka seurustellut monta kertaa mutta siltikin vielä neitsyt. se seksinpuute oli fyysisesti ja psyykkisesti lamauttavaa.

Vierailija
13/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:53"]

En vain ymmärrä, mikä saa sinut ajattelemaan naisia kuin me oltaisiin joku kokonaan toinen rotu - sellainen scifi-leffojen kansa, joilla on jaettu mieli ja tahto.

[/quote]

No kun se on lassukka, kuten otsikossa ilmoittaa.

Vierailija
14/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just se sun ongelma: sä olet mielessäsi värkkäillyt, että kaikki naiset on samanlaisia ja että kaikkien naisten ympärillä pyörii joukoittain miehiä valmiina heittämään takkinsa naisen ylittämän lätäkön päälle, vetäisemään erektiossa olevan kyrpänsä esiin tai lurittelemaan romanttisen serenadin. Mitä jos vaihteeksi uskoisit naisia, jotka sanovat, että se ei todellakaan mene niin!

Mulla ei ole todellakaan pyörinyt miehiä ympärillä valittavaksi asti, vaikka olinkin nuorena jopa kauniskin ja ennen kaikkea olin (ja olen edelleen) fiksu ja sanavalmis. Kyllä mä kärsin siitä todella, ettei seurustelukumppania tuntunut löytyvän. Mulla oli lisäksi aika huono itsetunto miesten suhteen, joten en oikein osannut tehdä alotteita, seurustelusuhteeni syntyivät tutustumisen kautta.

En osaa sanoa, mihin "nuorten naisten" haaveet liittyvät, kun en ole enää sellainen, mutta äkkiseltään veikkaisin niiden aroavan toisistaan aika tavalla ja lisäksi muuttuvan jatkuvasti - katsos kun nuoret naiset ovat keskenään eri ihmisiä, he eivät ole sopineet keskenään mitään yhteisiä haaveita. Kaikkien ihmisten haaveet eivät myöskään ole hirveän konkreettisia tai vaihtoehtoisesti ne muuttuvat elämänkokemuksen myötä. En osaa itse kovin lyhyesti kertoa, mistä haaveilin nuorena naisena pariutumisen suhteen, mutta eivät ne haaveet yleensä kauhean pitkälle menneet - en siis kauheasti osannut haaveilla elämääni silloisesta elämäntilanteesta eteenpäin (esim. perheenperustamiseen tai eläkepuuhiin asti).

Vierailija
15/15 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 01:04"]

[/quote]

Täh?? Mikä ihmeen itserakas huomionkipeys???? En taas tajua ollenkaan tätä ajatuksenjuoksua. Seurusteluhan ON hengailua yhdessä. Vietetään aikaa yhdessä: keskustellaan, käydään kaupassa, mennään baariin, käydään leffassa, haetaan pitsat, katotaan telkkaria, löhöillään, käydään lenkillä jne jne. MItä nyt toisen ihmisen kanssa ylipäätään tehdään plus seksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi