Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on itsekäs ja välinpitämätön

Vierailija
05.10.2013 |

Onko teillä jollakin sellainen anoppi kun mulla, jonka maailma pyörii aina vaan itsensä ympärillä. Mun rahat, mun työ, mun harrastus, mun sairaus jne. Ei mitään spesiaalia lapsenlapsille.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten odotat anopiltasi? Hän taitaa olla sitä sukupolvea, jossa lapsien teko oli itsestäänselvyys. Eli ei välttämättä kovin innoissaan ollut lapsistaan, esim. työ kiinnosti ja kiinnostaa enemmän. Lapsenlapsissa sama juttu.

Vierailija
2/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan anopilta sitä samaa mitä mun kaverini lapset saa anopeiltaan.. rakkautta, huolenpitoa, kiinnostusta, aikaa viedä lapsia harrastuksiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:07"]

Odotan anopilta sitä samaa mitä mun kaverini lapset saa anopeiltaan.. rakkautta, huolenpitoa, kiinnostusta, aikaa viedä lapsia harrastuksiin...

[/quote]

Siis sun kaverien lasten anopit vie niitä harrastuksiin, aikuisia ihmisiä? Miksi ne ei mene itse? Minusta olisi noloa, jos anoppi veisi säännöllisesti minut jumppaan tai uimahallille.

Vierailija
4/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi varmaan ajattelee hoitaneensa omat lapsensa ja elävänsä nyt omaa elämäänsä...

Vierailija
5/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaako anoppi koskaan teidän perhettä? 

Vierailija
6/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:01"]

Onko teillä jollakin sellainen anoppi kun mulla, jonka maailma pyörii aina vaan itsensä ympärillä. Mun rahat, mun työ, mun harrastus, mun sairaus jne. Ei mitään spesiaalia lapsenlapsille.

[/quote]No onkos anoppi nyt sitten muuttunut, kun teillä on lapsia? Millainen oli aiemmin, oliko samanlainen itsekäs, mutta nyt sen vasta tiedostat?

Vierailija
7/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopin pitäisi järjestää lapsenlapsille jotain spesiaalia? Ja eikö harrastuksiin kuskaaminen ole vanhempien hommaa?

Vierailija
8/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:07"]

[/quote] Onko teidän perheessä sitten etäisemmät välit? Jos kavereittesi perheissä isovanhemmat ovat luontevasti osana laajempaa perheyhteisöä ja kanssakäyminen on vapaata erilaisista jänniitteistä. Anoppi osaa ehkä tuollaisessa suhteessa ollakin rennommin, eikä ole tarve korostaa omia asioita. Muista, että näissä suhteissa on aina kaksi osapuolta.

Vierailija
9/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on kuollut, mutta eläessään yritti parhaansa mukaan auttaa lastenlapsiaan  vaikka asui 250 km:n päässä.

Vierailija
10/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla sälyttämättä anopin osaksi mitään salaisia odotuksia, niin voi yllättyä iloisesti jos anoppi tekeekin jotain mukavaa. Erityisen ikävää kaikkien kannalta on jos sulla niitä salaisia odotuksia on, eikä anoppi niitä täytä, kun ei osaa telepatiaa, tai ehkä ei edes kiinnosta.

Vierailija
11/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anopilta pyydettiin kerran apua ja sitten hän jo muutti meille asumaan. Menin sanomaan, että lapsille on tärkeää saada olla isoäidin lähellä. Mies oli äitinsä kanssa samaa mieltä, että jos se kerran on minulle tärkeää, niin toki äitinsä meille muuttaa avuksi. Siinä oli hankala selittää, että ei sitä tarkoittanut.

Eli pitää valita, mitä ottaa, kaikkea ei voi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi