Ottaisitko tilanteessani 12 000e edestä pikavippejä ja hyväksyisit luottotietojen menetyksen?
Tuli tuomio hammaslääkäriltä tällä viikolla: hampaat ovat siinä kunnossa että vaihtoehtona on sellaiset irtomalliset mummotekarit, tai sitten noin 12 000e maksava remontti jotta saan taas kauniin ja terveen hymyn
Olen pitkäaikaistyötön, eikä minulta tosiaan tuollaista summaa löydy...mutta luottotietoni ovat aina olleet kunnossa.
Ajattelin että voisin nyt kerralla rysäyttää nuo kaikki pikavipit sun muut tappiin, jotta saisin hampaani korjattua.
Takaisin maksu ei tietenkään onnistuisi, mutta tämä olisi se uhraus tässä asiassa.
Olen vasta 35-vuotias, enkä kestä ajatusta mummotekareista. Tuo luottotietojen menetys ja ulosottoon joutuminen on paljon parempi vaihtoehto.
Tekisittekö te saman tilanteessani?
En vain ke
Kommentit (81)
Ikävä tuottaa pettymys, mutta et väliaikaisesta korkokatosta johtuen ainakaan tällä hetkellä todennäköisesti tule saaman tuon kokoista vippiä.
Vierailija kirjoitti:
12 000e edestä pikavippejä tms saattaa onnistua muutaman sadan kuukausierillä/kk. Eli sinun ei välttämättä olisi pakko menettää luottotietoja.
Kysy hypoteekki- yhdistykseltä lainaa. Ja voihan pankista saada pitkällä takaisinmaksulla. Miksi niihin pikavippejä tarvittaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei taida sossu maksaa kuin tekohampaat mallia yöksi corega veteen.
Mutta älä nyt luottotietojasi tyri tuon vuoksi. Mummotekarit on ihan ok.
Kyllä alle 40vee tekareille nauraa harakatkin vuonna 2020
Lisäksi ne ovat käytössäkin erittäin epämukavat....kitalakeesi tulee ylimääräinen muovilevy joka vie makuaistin ja tuntuu huonolta
Ja kyllä sen huomaa kenellä irtotekarit on...niin muovisen näköiset.
Onko ap sinkku? Miten meinasit deittailla niillä mummotekareilla? Voi olla aika hiljaista sen jälkeen kun se deitti tai potentiaalinen deitti saa tietää.
Mä kyllä ottaisi nuoren siron naisen tekareilla.
Joka yöksi tekarit naulaan, eivätkä hampaat raavi mulukkua.
Itse asiassa tarkemmin ajatellen haluaisin suudella hampaatonta nuorta naista.
Taidan olla aika kieroutunut, mutta olen kuullut (olen aikas kiltti, joten kokemusta ei ole :-), että jossainpäin maailmaa ammattilaiset poistavat etuhampaansa antaaksen paremmat blowjobit.
Eikö jotkut ihmiset muuta ajattele kuin seksiä? Ei jumakauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei taida sossu maksaa kuin tekohampaat mallia yöksi corega veteen.
Mutta älä nyt luottotietojasi tyri tuon vuoksi. Mummotekarit on ihan ok.
Kyllä alle 40vee tekareille nauraa harakatkin vuonna 2020
Lisäksi ne ovat käytössäkin erittäin epämukavat....kitalakeesi tulee ylimääräinen muovilevy joka vie makuaistin ja tuntuu huonolta
Ja kyllä sen huomaa kenellä irtotekarit on...niin muovisen näköiset.
Onko ap sinkku? Miten meinasit deittailla niillä mummotekareilla? Voi olla aika hiljaista sen jälkeen kun se deitti tai potentiaalinen deitti saa tietää.
Mä kyllä ottaisi nuoren siron naisen tekareilla.
Joka yöksi tekarit naulaan, eivätkä hampaat raavi mulukkua.
Itse asiassa tarkemmin ajatellen haluaisin suudella hampaatonta nuorta naista.
Taidan olla aika kieroutunut, mutta olen kuullut (olen aikas kiltti, joten kokemusta ei ole :-), että jossainpäin maailmaa ammattilaiset poistavat etuhampaansa antaaksen paremmat blowjobit.
Eikö jotkut ihmiset muuta ajattele kuin seksiä? Ei jumakauta.
Repesin tuolle ajatukselle, että kun nainen hymyillen tulee ehdottamaan kyseistä palvelua miehelle ilman etuhampaita niin miltä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammasremontti osamaksullakin tulisi varmasti halvemmaksi kuin åikavipit (vaikka ilmaisia ne ei ole) Yksityiset hammaslääkärit tarjoaa osamaksuvaihtoehtoja. Missään lainassa ei ole niin isoa korkoa kuin vipeissä. Voisiko hampaat laittaa kuntoon julkisella puolella?
Julkisella puolella tarjotaan varmaan pelkkää mummotekaria.
Koska suomessa ei nähdä mitään ongelmaa siinä että vähävaraiset alle nelikymppiset kulkevat mummotekarit suussa, ja leukaluu on täysin surkastunut 60veehen mennessä.
Jopa Ruotsissa nauretaan tälle.
Kunnon hammashoito pitäisi taata kaikille, eikä niin että tungetaan kolmekymppiselle irtotekarit suuhun.
Miten tekarit surkaastuttaa leukaluuta. Alhaalla ja ylhäällä on leegot niin miten ne pääsee surkastimaan.
Kun hampaan juuret puuttuvat, alkaa leukaluu surkastua.
Juuri tämän surkastumisen takia tekareita pitää käydä "pohjaamassa" silloin tällöin. Olet varmaankin kuullut tästä pohjaamisesta?
Siinä laitetaan tekareiden pohjaan lisää kamaa korvaamaan tätä surkastumista
T: Tietäjä
Minä kävin virossa silmäleikkauksessa, hinta huomattavasti halvempi kuin Suomessa. Olen ollut tyytyväinen. Sieltä varmasti saa hammasremontteja paljon edullisemmin kuin täältä, veikkaisin että pääset noin puolet halvemmalla
Vierailija kirjoitti:
Osta yksi hammas vuodessa.
Joo
Lähipiirikin pystyy aina hyvin tarkistamaan että mikäs vuosi se nyt olikaan menossa, kun katsoo aapeen suuhun
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin isoa pikavippiä ei myönnetä ilman ansiotuloja.
Ja mistäs pikavippifirma tietää kenenkään ansiotulojen määrän?
Ei niillä ole pääsyä verottajan tai pankin tai työnantajan rekistereihin.
Laitat vaan hakemukseen että koulutus DI, töissä väliportaan johtotehtävissä jossain kansainvälisessä pörssifirmassa, kk tulot 8900e/kk niin kyllä vippiä alkaa tulemaan..
Eipä irtoa valehtelemalla ,vaativat todisteet ja nyt kun on korkokatto ei liikene paljo millään muutenkaan.
Ap:lle vastaukseksi että etsi ensin hammaslääkäri jolta saa osamaksulla ja jos ei löydy niin sitten lainaa/vippiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin virossa silmäleikkauksessa, hinta huomattavasti halvempi kuin Suomessa. Olen ollut tyytyväinen. Sieltä varmasti saa hammasremontteja paljon edullisemmin kuin täältä, veikkaisin että pääset noin puolet halvemmalla
Pääset samalla kerrankin ulkomaille.
Moni kaupunki myöntää sosiaalista luottoa. Hae sitä, laita googleen sun kaupungin nimi ja sosiaalinen luotto.
Siinä ei tule korkoja eikä kuluja, mutta maksuhäiriömerkintä kyllä. Se lähtee pois kun on viimeisen erän maksanut kaupungille takas.
Jos olet yksinasuva työtön ja saat työmarkkinatukea+toim.t.tukea, sinulle pitäisi kuukaudessa jäädä käteen n.500e. Siitä rahasta pystyy vuodessa säästämään jo useamman tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Moni kaupunki myöntää sosiaalista luottoa. Hae sitä, laita googleen sun kaupungin nimi ja sosiaalinen luotto.
Siinä ei tule korkoja eikä kuluja, mutta maksuhäiriömerkintä kyllä. Se lähtee pois kun on viimeisen erän maksanut kaupungille takas.
Hahhah, sossusta nauravat päin naamaa ja sanovat että louskuta sä vaan 35vee tästä eteenpäin niillä irtotekareillas, sopii sulle hyvin!
Ota tekarit. Paljon vähemmän vaivaa. Moni kehitysmaan asukas olisi totaalisen onnessaan niistä. Jos et kestä, niin lähde sitten vasta implanttien hakuun. En kyllä usko että lähdet.
Ei ne implantit myöskään mitään ikuisia ole, ja niistä voi saada vaivoja, jos sieltä alta jotain tulehtuu tai jää juurenpala.
Mene pankkiin. Hommaa Virosta uudet hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt onnistuneesti sotketaan pikavipit ja kulutusluotto keskenään. Jos menet yksityiselle, niin aivan sataprosenttisen varmasti ne tarjoavat jonkin sortin rahoitusta jonkun luototusyrityksen kautta. Pikavippi se ei ole. Pikavippi on idioottien pankkiautomaatti, kun on "PAKKO" saada 100 euroa että pääsee ryyppäämään.
Väärin. Pikavippi _on_ kulutusluotto.
Ja aiemmat superkorkoiset vipit ovat historiaa. Korkokatto koskee kaikkia kulutusluottoja. Todellinen vuosikorko max 20% ja väliaikainen korkokatto heinä-joulu 2020 10%.
Vierailija kirjoitti:
Toinen työtön kirjoitti:
Ihan vain mielenkiinnosta ja vittuilematta kysyn, miten olet päästänyt hampaasi noin pahaan kuntoon?
Huonot geenit
AP
Jos on huonot geenit, täytyy pitää hyvää hyuolta hampaista, ja tarkistuttaa ne kerran vuodessa, jotta viat saadaan hoidettua ennen kuin pääsevät pahaksi. (Eihän tämä neuvo sinun nykytilanteeseen auta, mutta jatkoa ajatellen, sitten kun olet saanut hampaasi hoidatettua kuntoon.)
t. huonohampaisen lapsen äiti.
Olet tekohampaasi ansainnut. Mulla on vielä kaikki tallella.
M34
Kyllä mä uhraisin luottotietoni, vaikka en mielelläni, mutta noin nuorena en huolisi mummotekareita.
Ihan yhtä huonoja siis.