Miltä vuosisadalta tämä ohje on?
"huijatuksi jouduttuaan on ensiarvoisen tärkeää olla mahdollisimman nopeasti yhteydessä sekä omaan pankkikonttoriin että poliisiin"
Mihin pankkikonttoriin? Miten poliisiin nykyään voi olla yhteydessä nopeasti? Pankkihenkilölle voi saada puhelinajan viikkojen päähän ja konttorin ovia ei edes avata ilman varattua aikaa, seuraavat vapaat ajat joskus marraskuussa.
Kommentit (4)
Erään pankin sivulta löytyi äkkiä:
” jos epäilet joutuneesi huijauksen uhriksi, sulje välittömästi verkkopalvelutunnukset soittamalla asiakaspalveluun tai asiakaspalvelun aukioloajan ulkopuolella sulkupalveluun.”
Minulle ihan selvät ohjeet.
Nordean asiakaspalveluun pääsee yleensä n. puolen tunnin jonotuksella. Jos kyse on kortin skimmauksesta, soitetaan suoraan sulkupalveluun.
Rikosilmoituksenkin voi tehdä netissä.
Tää on niin totta. Ei mihinkään enää oteta yhteyttä niinku joskus muinoin 90-luvulla. Edes puhelimen päähän et saa ihmistä, on joku automaatti.