Mikä hyöty Koronavilkusta?
Voisiko joku oikein rautalangasta vääntää, mikä konkreettinen hyöty tuosta sovelluksesta on? Sehän tunnetusti
-ei kerro missä on taudinkantajia
-ei kerro, jos kohtaat taudinkantajan
-ei mitenkään estä taudin leviämistä
-menee automaattisesti pois päältä niillä, kenellä tauti todetaan (kuulostaa tosi fiksulta...)
-ei tee yhtään mitään, mikä auttaisi taudin leviämisen estämisessä
toki sitten, kun kovassa kuumessa kotona yrität haukkoa henkeä, niin puhelin kertoo että olet viime viikolla ehkä saanut koronan. ai että auttaa paljon.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hyöty, että jos mulla todetaan koronavirus, mun ei tarvitse jäljitystä tekevälle henkilölle muistella, missä kaikkialla olen ennen oireiden alkamista liikkunut ja keitä tavannut. Mun ei tarvitse tietää, kuka oli se bussissa vieressäni istunut mies, koska - jos sillä miehellä on Koronavilkku kännykässään - hän saa omaan kännykkäänsä tiedon, että joku on hänet altistanut koronavirukselle.
Kyllä sun tarvii muistella, koska kaikilla ei ole sitä sovellusta.
Miksi, jos kerran ei ole mitään hyötyä tietää altistumisesta?
Niinpä.
Häviäjiähän tässä tulevat olemaan kaikkea vastustavien änkyröiden läheiset, joita altistunut änkyrä tartuttaa edelleen, jos viruksen altustuksesta saa.
Koska niinhän homma toimii. Kysy niiltä päättäjiltä ja jäljittäjiltä että miksi. Jäljitys joudutaan tekemään vaikka sinulla olisi se sovellus, koska kaikilla ei ole. Ja jokainen varmaan muistaa ne läheiset joita on nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hyöty, että jos mulla todetaan koronavirus, mun ei tarvitse jäljitystä tekevälle henkilölle muistella, missä kaikkialla olen ennen oireiden alkamista liikkunut ja keitä tavannut. Mun ei tarvitse tietää, kuka oli se bussissa vieressäni istunut mies, koska - jos sillä miehellä on Koronavilkku kännykässään - hän saa omaan kännykkäänsä tiedon, että joku on hänet altistanut koronavirukselle.
Et kai sinä sinne bussiin sairaana mene ylipäätän pärskimään? Oireettomathan eivät tautia juurikaan levitä
Ennen oireita tarttuu helpoimmin!
höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sinä sinne bussiin sairaana mene ylipäätän pärskimään? Oireettomathan eivät tautia juurikaan levitä
Kun se riivatun virus tarttuu jo pari päivää ENNEN oireiden alkamista.
Ehkä joku teoreettinen tartuntariski voi olla, mutta käytönnässä ei ilmeisesti tartuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerro milloin altistuit
No mitäs järkeä tuossa on? Ei siis kerro onko altistunut viikko vai kaksi sitten?
Varmaan moni muistaakin, jos kulkee aina samaan aikaan aamusta ja iltapäivästä. Esim lähtee aina klo 07:28 lähtevällä bussilla töihin. Mutta jos on liukuva työaika, ei välttämättä muista, lähtikö viikko sitten töihin klo 07:28 bussilla vai klo 07:38 bussilla. Tai jos töistä suoraan on mennyt käymään vaikka kaupungilla, ei välttämättä muista, tuliko takaisin klo 17:40 lähtevällä bussilla vai klo 17:50 lähtevällä bussilla.