Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jalassa kuntosalilla? Onko sisäkengät pakolliset?

Vierailija
02.09.2020 |

En ole koskaan käynyt kuntosalilla. Olen harrastanut muuta liikuntaa, mutta kun viime vuosina en ole käynyt ohjatuissa jumpissa, lihaskuntojutut on jääneet. Nyt ajatukseni on lähteä kokeilemaan kuntosalia. Katsoin kuntosalin (uimahallin yhteydessä toimiva sali) nettisivuilta, mutta siellä ei mainittu kengistä mitään. Sisäkenkäni hajosivat muutama vuosi sitten, eikä nyt tekisi mieli ostaa uusia, mutta onko kuitenkin pakko? Vai ovatko käytännöt salien kohdalla kirjavia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla käytetään sisäkenkiä. Ulkokengät jätetään yleensä sisääntuloaulaan.

Vierailija
2/6 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en mä ajatellut, että ulkokengillä, vaan lähinnä sitä, voiko sukilla mennä :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalit edellyttää usein sisäkenkiä (versus sukat tai paljaat jalat). Ulkokengillä ei tietenkään sinne mennä hiekkaamaan koko salia.

Treenin takia sinällään niitä sisäkenkiä ei tarvitse, ellet juokse juoksumatolla ja tarvitse siihen hyvät kengät tai harrasta painonnostoa niin pro-tasolla, että tarvitset painonnostokenkiä. Eli periaatteessa mitkä tahansa tasapohjaiset tossukat käyvät, mutta lenkkarit on käytännölliset, kun treenissä hikoilee ja sitä myötä jalatkin.

Salit itse perustelevat kenkäpakkoa toisaalta turvallisuudella (vaarallisempaa jos paino putoaa jalalle, jos on pelkkä sukka jalassa), toisaalta siinä voi olla myös viihtyvyysjuttuja (kun Keijo on pitänyt kenkiä koko päivän toimistossa ja ottaa kengät pois salilla, ah mikä jalkahien tuoksu).

Vierailija
4/6 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn usein sukkasillaan. Joskus olosuhteiden pakosta (jos rullaluistelen salille esim.), joskus ihan vaan kun tykkään olla sukkasillaan. Likaiset lattiathan siellä on mutta ei siitä mitään muuta haittaa ole. En ole itse ainakaan sellaisella salilla ikinä treenannut, jossa sisäkenkien käyttö olisi pakollista. Valtaosalla ne toki on mutta kyllä siellä muitakin sukkajalkoja näkee. 

Vierailija
5/6 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista, ei kai siinä muu auta kuin mennä kaupoille. 

Ap

Vierailija
6/6 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn usein sukkasillaan. Joskus olosuhteiden pakosta (jos rullaluistelen salille esim.), joskus ihan vaan kun tykkään olla sukkasillaan. Likaiset lattiathan siellä on mutta ei siitä mitään muuta haittaa ole. En ole itse ainakaan sellaisella salilla ikinä treenannut, jossa sisäkenkien käyttö olisi pakollista. Valtaosalla ne toki on mutta kyllä siellä muitakin sukkajalkoja näkee. 

Aa, okei, ehkä mä sitten uskallan mennä sinne ainakin ekalla kerralla kokeilemaan ilman kenkiä. Ja voinhan mä käydä etukäteen kysymässä uimahallin kassalla, onko siellä sellainen pakko. 

En tällä kertaa haluaisi ostaa niitä halvimpia sisäkenkiä, viimeksi tein sen, ja nehän menivät sitten rikki ihan totaalisesti...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän