Huutisostajat ja postimaksut
Miksi huutisostajat kyselevät postimaksuja ja sitten toteavat, etteivät voikaan ostaa tuotetta, koska postimaksu on liian kallis? Ei kai se myyjän vika ole, että postitus maksaa, mitä maksaa. Kyllähän jokainen voi itsekin postin sivuilta tarkistaa pakettien hinnat. Harva myyjä kai omasta pussistaan haluaa maksaa postimaksuja.
Kommentit (19)
Ap:llä ne on kyllä ihan vaan postikulut ja ne tulee suoraan postin hinnastosta. Eurolla tuskin kukaan pystyy lähettämään mitään paitaa yhtään mihinkään tai sitten täytyy maksaa se omasta pussistaan.
Miksi ihmeessä ette laita kaikkia kuluja näkösälle? Minkä ihmeen takia ne pitäisi erikseen kysellä?
En huuda tuotteita/vaatteita/tavaroita joissa ei heti siinä huutosivulla ole mainittu kuluja, ja en kysele!
Nokun jotkut pyytää postikuluissa ilmaa tai eivät osaa arvioida oikein todellista hintaa.
Mäkin jätän huutamatta, jos postikuluja ei näy. Sitoudun maksamaan ilmoitetun summan, oli se sitten ylä- tai alakanttiin. Ylimääräistä en maksa enkä odota palautusta. Samoin toimin myös myyjänä.
en todellakaan huuda niiltä jotka eivät postikuluja ilmoittele. Hölmöä moiset. Ja en myöskään huutele niiltä jotka arvioivat postikulut liian suuriksi. jos ostan paidan, se voidaan minulle postittaa vaikka muovipussissa. Minusta on kohtuutonta että minun huutajana pitää maksaa kallis postin valmispaketti vaan sen takia ettei myyjällä ole mielenkiintoa halvempiin pakkausmateriaaleihin.
On aika harvassa ne työpaikat joihin postia ei tule.
Olen töissä talousosastolla ja meille tulee välillä liikaakin pakkausmateriaalia. Iso talo, joten aina joku on myyntikannalla ja kysyy onko meillä ylimääräistä materiaalia. Koska olemme siirtyneet pitkälti paperittomaan toimistoon, meillä on mm iso kaappi täysin tyhjä kansioista. Laittelen sinne aina siistejä kuoria ja paketteja ja tosi usein, viikoitain niitä kysellään ja haetaan pois.
Välillä näkee näitä huutajia jotka myyvät kalliilla ja sitten vielä päälle ylisuureet postimaksut. Halvemmalla saa kun käy kaupasta hakemassa uuden.
Järkeä niihin hinnoitteluihin, kiitos.
Mä itse myyn huutiksessa n kerran vuodessa ja silloin sen maksimimäärän kerralla, eli nyt esim laitoin 60 kohdetta, kaikki eivät kuitenkaan mene kaupaksi. Vaikka postiin on matkaa, joo, en voi työpaikan postihuonetta käyttää omiin myynteihin, en pidä asiaa ongelmana, koska postitan vain kerran viikossa ja nytkin menee joka viikko yli 10 pakettia.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:22"]
Miksi huutisostajat kyselevät postimaksuja ja sitten toteavat, etteivät voikaan ostaa tuotetta, koska postimaksu on liian kallis? Ei kai se myyjän vika ole, että postitus maksaa, mitä maksaa. Kyllähän jokainen voi itsekin postin sivuilta tarkistaa pakettien hinnat. Harva myyjä kai omasta pussistaan haluaa maksaa postimaksuja.
[/quote]
laita hinta näkyviin niin loppuu kyselyt. Ei kukaan tiedä kuinka ahne olet, esim voit pyytää postituskuluja 10 euroa ylimääräistä pakkausmateriaalien takia.
Aivot ???
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:02"]
Ap:llä ne on kyllä ihan vaan postikulut ja ne tulee suoraan postin hinnastosta. Eurolla tuskin kukaan pystyy lähettämään mitään paitaa yhtään mihinkään tai sitten täytyy maksaa se omasta pussistaan.
[/quote]
Miten niin ei pysty lähettämään mitään eurolla? Lasten vaatteet menee ihan kätevästi kirjekuoressa eikä paina paljon. 100g asti 2-luokassa 0,95€. Postissa ovat punninneet ja hyvin on mennyt tuolla hinnalla.
Helpointa merkitä lähetystavaksi huutopaketti isommille tuotteille heti myyntiin laittaessa, ei ole kenelläkään valittamista lähetyskuluista.
En minä ainakaan osaa postin sivuilta katsoa paljonko postikulut on. Siinä pitää tietää paketin koko ja paino, miten voisin niitä tietää. Joudun käymään punnitsemassa aina kaikki mitä itsekkin olen myymässä. Ja tietenkin se vaikuttaa siihen haluanko huutaa, että minkä verran joudun kaiken kaikkiaan maksamaan. Mitä se minua liikuttaa paljonko myyjä saa ja paljonko menee posteihin, minua kiinnostaa vain se mitä se itselleni maksaa.
No siis, ap myy aina isoja lastenvaatepaketteja, siis muovikassillinen on aina yksi paketti. Varmasti jokainen ostaja osaa päätellä, että jos paketissa on vaikka 25 vaatekappaletta, ei sitä ihan eurolla tai parilla saa postitettua. Ja siksi en laita postikuluja näkyviin, koska mulla varsinainen toimitustapa on nouto. Erikseen kysyttäessä myös postitan mutten kovin mielelläni, koska mulla on posti kaukana. Mutta tämä siis ärsyttää, että jos myynnissä on iso säkki vaatteita ja sitten kysellään, että postitatko ja mitkä on kulut ja vastaan vaikka, että 7,40 eur, niin sitten ei voidakaan ostaa, kun postimaksu on niin kallis. Vaikka eihän se mun vika ole, että posti ottaa tuon maksun sen kokoisesta paketista.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:27"]
No siis, ap myy aina isoja lastenvaatepaketteja, siis muovikassillinen on aina yksi paketti. Varmasti jokainen ostaja osaa päätellä, että jos paketissa on vaikka 25 vaatekappaletta, ei sitä ihan eurolla tai parilla saa postitettua. Ja siksi en laita postikuluja näkyviin, koska mulla varsinainen toimitustapa on nouto. Erikseen kysyttäessä myös postitan mutten kovin mielelläni, koska mulla on posti kaukana. Mutta tämä siis ärsyttää, että jos myynnissä on iso säkki vaatteita ja sitten kysellään, että postitatko ja mitkä on kulut ja vastaan vaikka, että 7,40 eur, niin sitten ei voidakaan ostaa, kun postimaksu on niin kallis. Vaikka eihän se mun vika ole, että posti ottaa tuon maksun sen kokoisesta paketista.
[/quote]
Miksi on niin vaikeaa laittaa siihen ilmoitukseen: nouto/huutopaketti?
Mulla lukee aina ilmoituksessa, että nouto. Ei muuta. Sitten jotkut kysyvät postitanko ja mitä maksaa, johon yleensä vastaan, että kyllä ja postin hinnastosta hinnan. Sitten ostaja ei voikaan ostaa, koska postimaksu on liian kallis. Mielestäni kummallista.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:59"]
Mulla lukee aina ilmoituksessa, että nouto. Ei muuta. Sitten jotkut kysyvät postitanko ja mitä maksaa, johon yleensä vastaan, että kyllä ja postin hinnastosta hinnan. Sitten ostaja ei voikaan ostaa, koska postimaksu on liian kallis. Mielestäni kummallista.
ap
[/quote]
Mikä tossa on kummallista? Ostajalle tavara maksaa huutishinnan+postikulut ja siihen yhteishintaan pitää verrata uuden tavaran hintaa lähikaupassa. Monesti se lähikauppa vie voiton, koska en halua käytettyä tavaraa vain muutamaa euroa halvemmalla kuin saisin uuden. Jos ostan käytetyn, niin hinnan pitää olla tarpeeksi houkutteleva.
Laita ilmoitukseen VAIN NOUTO, EI POSTITUSTA! niin loppuu turhat kyselyt.
Itse myyjänä laitan aina postikulut ilmoitukseen. Paitsi jos on noudettava tuote, niin silloin ilmoitan selvästi, että vain nouto käy.
Minulla on kotona keittiövaaka ja sillä saa kätevästi punnittua tuotteet, katselen myös valmiiksi pakkausmateriaalin, joten saan heti todellisen postimaksun tietooni.
se on kummallista, että ensin ollaan ostamassa ja sitten ei ostetakaan, kun posti maksaa niin paljon. Sellanen oman järjen käyttö olisi ihan sallittua. Jos ostaa 25 vaatteen paketin vaikkapa 12 eurolla, niin ei voi tulla yllärinä, että postimaksu siihen on vielä sen 7,40 eur eikä vaan jotain paria euroa.
mä suosittelen ap että oikeesti otat järjen käteen ja mietit. Jos myyt huutopaketteja, voit tehdä niin että menet itse henkilövaa alle ja sitten teet seuraavan kerran saman ja menet paketin kanssa.
paketteja ei ole niin hirveesti eri lajia, että aika nopeasti tiedät paljon pakettisumma on.
tai voit ottaa riisipaketin toiseen ktäeen ja miettiä kumpi painaa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 11:25"]
mä suosittelen ap että oikeesti otat järjen käteen ja mietit. Jos myyt huutopaketteja, voit tehdä niin että menet itse henkilövaa alle ja sitten teet seuraavan kerran saman ja menet paketin kanssa.
paketteja ei ole niin hirveesti eri lajia, että aika nopeasti tiedät paljon pakettisumma on.
tai voit ottaa riisipaketin toiseen ktäeen ja miettiä kumpi painaa enemmän.
[/quote]
Mutta eihän mulla tällaista ongelmaa ollutkaan :)
ap
Keittiövaaka on kätevä, eikä maksanut kuin 5€, joskus sitä voi jopa käyttää keittiöhommissa, noin niinkuin kaupan päälle.
A4-kirjekuori painaa noin 10 grammaa. Todella monet lasten vaatteet kulkee kirjeenä alle 1,5€ / 250g.
Mulla on aina hinnat valmiina ilmoituksessa, sillä loppui kyselyt.
Paitsi kun laitoin suksiin toimitustapaan "nouto" eikä muuta, niin eikös seuraavalla viikolla joku kysellyt postikuluja. Vastasin sitten ihan ystävällisesti,että 20€... ei huutanut ja hyvä niin. Mulla ei ole aikomustakaan ruveta niihin pakkausmatskuja etsimään :)
Postitus on Suomessa tosi kallista! Se vain tuntuu olevan joillekin ostajille ihan uusi asia, mutta onneksi minulle ei ole tällaisia kohdalle sattunut. Pyrin arvioimaan postikulut ja oletan, että 20 sentin heitot suuntaan tai toiseen eivät ostajaa haittaa.
Ne ovat toimituskulut, eivät postikulut. Jotkut ostavat postista laatikon tai kuplamuovipaketin; tai toimittavat vain tietyllä tavalla, joten postikuluista voi tulla kohtuuttoman suuret suhteessa tuotteen hintaan. Jos toinen myyjä toimittaa saman tuotteen 1e:lla (ja palauttaa ylimääräiset) ja toinen ilmoittaa kuluiksi 8e (eikä palauta ylimääräisiä) ja kysy on vaikkapa lasten paidasta, niin jätän jälkimmäisen huutamatta.