Kiitos idioottien ihmisten TAAS koiran kanssa mennään takapakkia :(
Uskomatonta!
Meillä on 11kk isorotuinen koira jonka kanssa olemme joutuneet tekemään PALJON normaalia enemmän töitä koulutuksen kanssa.
(todettu ylivilkkaus/keskittymiskyvyn puute ajoittain)
Saattaa mennä ylivireeseen jolloin ei ole mitään tolkkua, ei korvia eikä näköä.
Normaali remmikoulutuskaan ei ole helpolla mennyt keskittymisongelman vuoksi mutta pitkälle ollaan päästy.
Jostain syystä koira myös pelkää pimeällä ja tätä ollaan nyt treenattu urakalla, hitaasti mutta varmasti.
Tänään sitten olimme lenkillä ja alkuun meni paljon aikaa ennenkuin pääsi pelon yli ja kykeni rauhallisesti jatkamaan matkaa.
Suojatiellä sitten odotimme valojenvaihtumista niin joku noin 40-50vuotias nainen "hyökkää" takaa koiraan kiinni paijaten.
Haluatteko edes kuvitella mikä rähinä koiralla oli säikähdyksen takia päällä ja eipä enää luottanut minuun tai rauhoittunut loppumatkasta!
Saa taas nähdä kuinka kauan menee ennenkuin luottaa ja lenkkeilyt sujuu!
Eikös tämä nainen alkanut huutamaan miten vaarallinen koira mulla on!
Oikeasti koira on hyvä luonteinen ja tottelevainen sekä halukas oppimaan. Koulutuksissa käyty ja töitä tehty, silti on vähän erikoinen luonne pelkonsa kanssa. Koskaan ei ole mitään aihetta saanut tähän pelkoon/ ylivilkkauteen.
Eikö aikuiset jumankekka tajua, ettei vieraaseen koiraan käydä käsiksi???
Anteeksi sekava kirjoitus, vieläkin ottaa päähän
Kommentit (72)
Kannattaa muuten opettaa koiraa viemällä kananami takaa sille, jotta se mieltää, että takaa tulee aina namia.
Koira piikille.
Tollaset pilaa koko rodun.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 21:21"]
Mitä jos taapero hyökkää koiran kimppuun. Se voi raadella sen kuoliaaksi. Siinä on turha mussuttaa, että taaperon olisi pitänyt tajuta koiran adhd.
[/quote]
No eiköhän tässä tapauksessa ole sen taaperon vanhemman vastuulla, että mukula ei nappaa koiraan kiinni liikennevaloissa... Tuskinpa leikkikentällä ulkoilevat...
[/quote]
Entä jos koira karkaa ja raatelee sen taaperon siellä leikkikentällä?
Suorinta tietä rankkurille, niin pääset ongelmasta.
Toki ei randomit sais mennä ilman lupaa toisten lemmikkejä paijailemaan tms, MUTTA kyllä siltikin koirassa myös on vikaa. Koira pitää kouluttaa ja sosiaalistaa siten, että reaktio ei ensimmäisenä ole mikään raivari yllättävissä tilanteissa. Teillä taitaa olla niin hakusessa tuo koiran koulutus, että joko kannattaa luopua tai alkaa toden teolla tekemään töistä sen kanssa.
Onpas täällä typerää porukkaa liikenteessä. Taitaa olla Porvoosta suurin osa.
Ensinnäkin, toisten koiriin EI saa koskea. Taaperokaan.
Toiseksi, toivon kovasti, että sulla on ihan muut jutut käytössä kuin namit, jos koiran luottamuksen aiot ansaita. Jos koiralla kestää "palautua" tuollaisesta tilanteesta, on ns. hermoissa vikaa. Itsellä yksi sellainen koira. On nyt tällä hetkellä 5 vuotias ja vieläkin tehdään töitä - ja tehdään koko loppu elämä. Ei siitä koiraa saa, eikä olisi koskaan saanutkaan. Luottamus menee pienestäkin. Hermot eivät kestä painetta, vaan alkaa juurikin "sekoilla". Pelkää ja araksuu oikeastaan kaikkea. Onneks asutaan maalla, niin voidaan pitää se. Muuten ei tulis yhtään mitään.
Suorastaan hengenvaarallinen koira. Muistakaa varoa myös kotona, koskaan ei tiedä milloin hurtalla napsahtaa lopullisesti.
toivottavasti annoit tuon muorin kuulla kunniansa.
kyllä mulle ainakin opetettiin jo naperona että vieraita koiria ei niin vaan mennä silittelemään kun ei koskaan tiedä miten se koira itse suhtautuu.
Tekihän nainen väärin, hyvin väärin. Mun mielestä ulkoilutilanteissa omistajan pitää olla valpas myös. Etenkin jos on tuommoinen vikainen koira. Kyllähän sitä pitäisi huomata, jos joku kulkee lähellä. Ihan perusjuttuja. Jos Näyttää siltä, että joku on tulossa liian lähelle niin sitten avataan ajoissa suu. Toki Koira muutenkin pidetään lyhyessä narussa ja aivan tien syrjässä pientareella, kun ihmisten joukossa liikutaan. Siis tuommiisen viallisen koiran kanssa kun liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 20:53"]
No mistäs se nainen olisi sen voinut tietää? Ihmisiä nyt vaan on kaikenlaisia ja koirakin saa siitä osansa julkisilla paikoilla,siihen nyt vaan on pakko sopeutua!
Tervepäinen koira ei kyllä tuollaisesta kovin hätkähdä
[/quote]
Sitä vaan että VIERAISIIN KOIRIIN EI KOSKETA ILMAN LUPAA eikä varsikaan hyökätä yllättäen takaapäin kimppuun, vitun daiju. Pitää olla aika idiootti että semmoista tekee.
Siis MINÄ voisin purra ja saada elämäni slaagin jos joku sekopää hyökkää kosketteleen mua takaapäin, en yhtään ihmettele jos koira säikähtää!! Kuinka keharia jengiä voi olla jos pitää mennä koskemaan toisen elukoihin ja vielä yllättäen! Oisko tota samaa jengiä kun nuo kaduilla vaeltelevat fifimummot jotka tunkee sen elukan mun koiran naamaan ja sitten haukkuu kun on huonosti sosiaalistettu...
Koira joka saa hepulin jo pelkästään lähestyvistä ihmisistä, tai pimeydestä, kosketuksesta puhumattakaan, ei todellakaan ole mikään hyväkäytöksinen ja kiltti. Toisaalta jos se kerta toisensa jälkeen unohtaa kaiken oppimansa ei se kyllä ole oppivainenkaan. Koirat on normaalisti luonteeltaan uteliaita ja sosiaalisia.
Taidat kuulua siihen onneksi harvalukuiseen joukkoon, joka aina etsii jonkun luonnevikaisen koiran ja sitten koittaa sitä keskellä kaupunkia kouluttaa pärjäämään koska sillä koiralla oli varmaan traumaattinen lapsuus tai jotain. Näitä kun tulee lenkillä vastaan niin ikinä ei voi olla varma koska se piski hyppää silmille kohdalla. Varmaan kävisi kiinni jos hihnaltaan yltäisi.
Koira parka taas on hermoraunio kun omistaja raahaa sen väkisin monta kertaa päivässä tilanteisiin joissa se ei halua olla.
Ehkäpä tuollaisten koirien kanssa ei pitäis olla ihmisten ilmoilla ollenkaan jos on noin hermoheikko, hyökkää vielä jonkun kimppuun kun säikähtää.
Kyllä koiran omistaja on kusessa siinä vaiheessa kun koira käy ihmisen kimppuun. Oli se ihminen tullut mistä takaa hyvänsä tai joku jättänyt taaperonsa huonolle vahtimiselle. Antaisin tuollaisen koiran jonnekin maalle ennen kuin sattuu jotain pahempaa.
Todella pöljää käytöstä tädiltä. Jotenkin tuntuu että nyky-yhteiskunnassa helposti unohdetaan että koira on ensisijaisesti eläin. Ja nimenomaan petoeläin.Ja se toimii kuten eläin, ei niinkuin ihminen jolle voi selittää asioita. ( ja jonka siis pitäisi olla se fiksumpi)
Minulla on ihan hirvittävän kiltti ja rauhallinen koira.se rakastaa lapsia ja kaikenlaista huomiota vierailta (silloin kun saa luvan käydä tutustumassa). Täytyy kuitenkin sanoa että jos joku tulisi takaapäin koiraan kiinni, niin siinä saattaisi säikähtää sekä koira että omistaja. Olisin varmaan läiminyt tätä muoria itse hihnalla, niin eipähän olisi tarvinnut miettiä koiralle tulevia seurauksia. . Oletko koettanut ThunderShirtiä? Auttoi meillä autopelkoon. Ja mikä siinä nyt on niin ihmeellistä että koirat sairastavat? Ne ovat ihmisille perheenjäseniä. Et kai sinäkään lastasi vie piikille, jos sillä on ADHD tai laita kuulaa kalloon astmaiselle vauvalle, niin kuin täällä ehdotettiin koirille tehtävän..Aika empaattista muuten.
Ymmärrän suuttumuksesi, koska koirasi on spesiaalitapaus, mutta ei sitä kukaan muu ulospäin näe tai voi tietää. Ja mistä tiedät ettei tämä mummeli ollut myös vähän "spesiaalimpi" mieleltään?
Vittu purisin minäkin jos joku tulis halailemaan mua ilman lupaa. :D
Mulla ei kokemusta ole kuin muutamasta ihmisestä, jotka tunkee käden varoittamatta ja muutaman kerran pentuna koira ottikin kiinni- sillä säikähti humalassa olevaa epäilyttävää mieshenkilöä.
Mutta enemmän minua häiritsee muut koirien ulkoiluttajat. En itse päästä koiraani muiden koirien luo, sillä en voi tietää mikä hullu toinen mahtaa olla. Silti löytyy näitä idiootteja, jotka tunkevat koiransa vapaalla hihnalla koirani naamaan kiinni tupakkaa polttaen ja sitten aletaan kertomaan tarinaa, kuinka vaarallinen se oma hauva on ja sitten ilmeeni nähtyään kerrotaan " ei se tälläsille tee mitään.. Vaan noille toisille"
Eli jättäkää ihan oikeasti sitä tilaa, suurinosa koirista ei ymmärrä, sillä niiden aivot eivät toimi samalla tavalla kuin ihmisten !
Ostakaa kuonokoppa. Jos ette sitä halua, käyttäkää kuonopantaa, se melkein vastaa koppaa. Ottakaa koulutuksen avuksi kananhajuiset namit ja sitten vaan koulutusta. Opetelkaa rau-hal-li-nen asenne. Älkää hysterisoiko ja syytelkö sitä tätä tai tuota. Te itse otitte sen koiran ihan vapaaehtoisesti ja itse teidän on se koulutettava tai annettava pois. Toimikaa!