Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nestle

Vierailija
02.10.2013 |

Samperin riistäjäfirma Nestle. Nykyään siis Valion Pingviini jäätelökin on Nestlen tuote. Ja luulin, että Piltti-ruoat olis kotimaisia, mutta ei, vaan niissäkin lukee Nestle... Ei hyvä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketä se Nestle nyt niin kamalasti riistää? Vai oletko niitä, joiden mielestä jokainen suuryritys on paha? Ja sitäpaitsi Valio myi jäätelötuotantonsa Nestlelle jo melkein 10 vuotta sitten, eli hiukan olet jälkijunassa kiukkusi kanssa.

Vierailija
2/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis piltti ruokia valmistaa Suomen Nestle oy ja ne tehdään turussa ! Miksi heti kun purkissa lukee nestle, täytyy ylireagoida selvittämättä asiaa? Nestlen jäätelötkin on tehty ihan kotosuomessa jos sitäkin epäilet, tietysti katsomatta ensin pakettia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt aika hanurista koko yhtiö! Tässä esimerkki:

"Nestlén pääjohtaja Peter Brabeck-Letmathe vaatii koko maailman veden yksityistämistä. Hänen mukaansa veden hallinnointi tulisi koko maailmanlaajuisesti luovuttaa monikansallisten yhtiöiden käsiin, jotta juomavesikin voitaisiin lopulta hinnoitella niin pilviin, että sillä alettaisiin lopulta näännyttämään kokonaisia kansakuntia."

"Brabeck-Lemathe ylistää myös geenimanipulaatiota ja mainostaa, että se ei ole hänen mukaansa aiheuttanut yhtäkään sairaustapausta maailmalla viimeiseen 15-vuoteen, vaikka tämä on täyttä valetta ja jo pelkät rottakokeet osoittavat, että geenimanipuloitu ruoka aiheuttaa mm. syöpää." ym. ym. ym.

t.ap

Vierailija
4/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin valmistettu Suomessa, niin tommosta yhtiötä en tuo millään lailla.

t:ap

Vierailija
5/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tue siis...

t:ap

Vierailija
6/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanruoassa ei kovin hyvIä vaihtoehtoja oo. Paitsi tietty tehä kaikki ite. 

Ja se että pilttiruoat on purkitettu suomessa ei tarkoita että se ruoka olis suomalaista vaan ulkomailta se itse sose tulee, lukuunottamatta ehkä perunaa ja porkkanaa.. Mut piltin ruoissahan on 40-60% vettä ja sakeutusaineita, joten ihan senkin vuoksi ostaisin jotain muuta merkkiä, en halua kantaa vedellä laimennettua tavaraa kotiin. 

Vierailija
7/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilteillä sitten on suomalainen avainlippu jos eivät kerta ole suomalaisia?

http://pilttipiiri.fi/lastenruoka/tuotanto/suomalaisten-lasten-terveydeksi

Olen puhunut.

Vierailija
8/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mango- tai banaanisose voi saada avainlippua. Jos niissä on, se on väärin käyttöä.

http://www.avainlippu.fi/usein-kysyttya

Vierailija
9/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi että jos tuote on purkitettu suomessa niin se ei vielä kerro mistä raaka-aineet ovat peräisin.

Vierailija
10/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen boikotoinut Nestleä jo vuosia, todella härski ja ällöttävä suuryritys, joka on lähinnä moraalin irvikuva. Valitettavasti uskon, ap, että aiheellinen saarnasi menee täällä hukkaan, ei av-mammoja voisi vähempää kiinnostaa muu kuin omat pillukarvat ja naapurin rouvan läskit.

Vierailija
11/11 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 18:36"]

Vauvanruoassa ei kovin hyvIä vaihtoehtoja oo. Paitsi tietty tehä kaikki ite. 

Ja se että pilttiruoat on purkitettu suomessa ei tarkoita että se ruoka olis suomalaista vaan ulkomailta se itse sose tulee, lukuunottamatta ehkä perunaa ja porkkanaa.. Mut piltin ruoissahan on 40-60% vettä ja sakeutusaineita, joten ihan senkin vuoksi ostaisin jotain muuta merkkiä, en halua kantaa vedellä laimennettua tavaraa kotiin. 

[/quote]

Onhan niissä ihan ok vaihtoehtoja esim. Hipp ja Holle ovat musta ihan hyviä vaihtoehtoja. Mä en tosin henkilökohtaisesti saanut lastani koskaan syömään ns. ruokaisempia purkkiruokia enkä varmaan tulevan vauvan kanssa aio edes yrittää. Eikä meille kasvis-kalaruokailijoille kovin paljon vaihtoehtoja olisikaan. Jotain puuroja ja hedelmäsoseita voin joskus ostaa ne ainakin esikoiselle maistuivat. Ehkä koittaa jotain kalaruokaa myös. Mies aina sanoi, ettei kai se ole ihme jos ei vauva tuollaisia syö kun ei me itsekään pystyttäisi.

Itse boikotoin pitkään Nestleä mutta enää en ole suoraan sanottuna jaksanut vaan joskus ostan valiojätskiä ja findusta esimerkiksi. Silti olen kyllä sitä mieltä, että firma on tosi ikäviä juttuja tehnyt. Äidinmaidonkorvikkeen väärä markkinointi, joilla kehitysmaissa on riistetty rahoja ja lasten terveyttä, veden yksityistäminen ja gmo-jutut ovat kaikki sellaista, mitä en voi hyväksyä missään nimessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme