Mikä on pisin aika, jonka olet ollut käymättä suihkussa tai kylvyssä?
ja mistä johtui ettet käynyt suihkussa/kylvyssä?
Kommentit (48)
Viisi vuorokautta, olin junassa, jossa ainoa peseytymismahdollisuus oli kosteuspyyhkeet ja kuivashampoo. Matkustajien käytössä ei siis ollut minkäänlaista suihkua ja vessan hanassa oli semmoinen systeemi, ettei siitäkään saanut oikein kunnolla vettä peseytymiseen. Myös vessan lattiassa ollut reikä, josta puhalsi hyinen viima, vei halut kylmällä vedellä peseytymiseen kyseisessä tilassa.
5pvä.Oli norovirus ja makasin sohvalla ja vessan lattialla koko sen ajan puolikuolleena.
4 päivää. Influenssan vuoksi olin tosi huonossa kunnossa.
Kun olin lapsi, kävimme saunassa vain lauantaisin, kerran viikossa siis, eikä ollut tapana käydä suihkussa. Näin siis elinvuodet vauvasta jonnekin 19-vuotiaaksi. Silloin tällöin, kuten talvella, saatoin käydä joka päivä kylvyssä, joskus kävin uimahallissa uimassa ja saunassa tms, mutta kotona vain tuo kerran viikossa (paitsi ne kylvyt).
Liki kaksi viikkoa. Jalka murtui, enkä yksinkertaisesti pystynyt olemaan kivuilta jalkeilla niin kauaa, että suihkuun olisin ehtinyt.
Muutama päivä, kalalla, uimassa vähän kyllä, mutta se vesi oli jääkylmää, ei oikein voinut.
Vajaa viikko. En käynyt ihmisten ilmoilla vaan tein kirjoitushommia kotona. Kaapissa oli ruokaa, ei tarvinnut käydä ostoksilla.
Pari päivää. Oli vähän nk lennokas juhannus joskus teininä.
Muuten on kyllä tullut peseydyttyä, lapsena ja nuorena äiti pesi vähintään märällä rätillä pyyhkien, kun olin kipeä ja aikuisiällä mies on kantanut suihkuun ja pessyt, kun olin niin huonossa kunnossa etten itse jaksanut.
Lapsuudessani käytiin pesulla saunassa kerran viikossa.
Aikusiällä mennyt 3 - 4 pv ilman suihkua, syynä masennus.
Kuukausia, veikkaan puoli vuotta. Syy, peseydyn suihkuttomassa ja kylvyttömässä ulkosaunassa pesuvadista joka päivä.
Jos tuo pihasauna lasketaan, kyllä minullakin on saattanut lapsuudessa mennä koko kesä. Mökillä kuitenkin vähintään joka toinen päivä saunottiin, lisäksi surffasin ja harrastin vaikka mitä vesillä.
Jos saunat sulkee pois, varmaan pisimmät on ollut talvivaellukset. Olen ollut pidemmillä kesävaelluksilla, mutta siellä pääsee aina välillä järveen.
Kaksi välipäivää, jollain lomalla kotona lojumassa.
Neljä päivää. Olin Lapissa vaeltamassa keväällä, kun purotkin ovat vielä jääkylmiä.
Viikko. Olin vaelluksella. Kävin kyllä jääkylmässä joessa peseytymässä. Ulkomaalaiset kaverit ihmettelivät hullua suomalaista, joka meni niin kylmään veteen, mutta kyllä tuntui ihanalta! :)
Viikko. En erityisemmin tykkää suihkussa käymisestä, ja tää tapahtui joskus talvella, en harrastanut liikuntaa tai muutenkaan hikoillut. Hiukset kastelin/pesin joskus käsienpesualtaassa kasvojenpesun yhteydessä. Jossain vaiheessa sitten havahduin että enpäs muuten ole käynyt suihkussa moneen päivään. Ihan "puhdas" vahiko siis oli.
Jotain väliltä 1-2 vkoa. Olin masentunut ja kylpyhuoneessa oli kylmä; en siis jaksanut eikä huvittanut. Bidesuihkua tosin käytin, ja pesin kasvot aamuin illoin ja kainalotkin aina välillä. En ollut tuolloin töissä enkä opiskellut eikä muutenkaan tarttenut tavata ketään, joten mitä väliä. Ulkona kävin pipo päässä. Kun viimein pakotin itseni pesulle, jouduin saippuoimaan pääni pariin kertaan :)
Nyt en oo yli viikkoon käynyt, ahdistaa.
Viikko. Kenttäasemalla jossa ei ollut juoksevaa vettä, sisävessaa, saunaa tms. pesupaikkaa ylipäänsä. Lisäksi kenttäasema oli ruhtinaallisen 2 huoneen kokoinen ja kämppiksinä 4 miestä. Meri kyllä oli mutta hiukan turhan vilakka omaan makuun siinä huhtikuun alussa. Oli vähän tahmea olo sen keikan jälkeen ja ai että sauna ja suihku teki hyvää :)
2 viikkoa. Olin Himalajalla vaeltamassa, eikä ollut lämmintä vettä.