Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Private banking -palveluista?

Vierailija
29.09.2013 |

En tiedä onko tätä ihan turha edes kysyä täältä, mutta kaipaisin muiden kokemuksia. Olen tällä hetkellä Nordean Private Banking-asiakas, eikä heistä oikeastaan mitään valitettavaa ole, mutta koska en muiden pankkien systeemeistä tiedä, olen ajatellut, että josko joku muu pankki voisi tarjota paremmat palvelut :) En ole itse kovinkaan aktiivinen sijoittaja, vaan toivon että se mahdollisimman pitkälle hoidetaan puolestani. Tällä hetkellä sijoituksia on enimmäkseen osakkeissa ja rahastoissa, mutta muutkin vaihtoehdot ovat olleet mielessä.. Kertokaa, jos teillä on kokemuksia :)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tyytyväinen Handelsbankenin asiakas private- puolella. Nyt pankin toimintoja Suomessa ollaan myymässä ja pankikseni kai tarjotaan S-pankkia. Olen kyllä alkanut harkita muitakin. Kaipaan kokemuksia muista pankeista. Ja onko ylipäätänsä järkeä olla private- puolen asiakas, kun ainakin osake-, rahasto- ja etf-sijoitusten hoito onnistuu nordnetin kautta ilman niitäkin.

Heippa! Sama juttu täällä. Handelsbankenin tyytyväinen asiakas pian 20 vuotta. Private bankingiin en ole mennyt, koska olen Nordnetissä PB-asiakas ja hoidan osake- ja arvopaperisijoitukseni itse. Ainostaan Platinum-luottokortti on ollut matkailuetujen ja concierge-palvelun vuoksi. Ouolet halvempi kuin platina Amex ja samat palvelut käytännössä.

Nyt kun Handelsbanken lopettaa, en todellakaan halaja tuulipuku-S-pankin päivittäisasiakkaaksi. Olen myös miettinyt tässä erinäisiä vaihtoehtoja OP, Nordea, Danske, Aktia ja jopa Ålandsbanken. Sinänsä kiinnostaisi OP:n Private Banking vakuutusetujen vuoksi. Mitään täyden valtakirjan varainhoitoa en kuuna päivänä antaisi pankille. Korkeintaan llisi kiva sparrata ajoittain yleisistä markkinoiden kehityssuunnista ja tiettyjen firmojen näkymistä. Jos siitä pitää maksaa jatkuvasti 1-2% pääomasta niin pitäkööt tunkkinsa. :D

Nordean ja Dansken PB:n ei kyllä omakaan sotakassa vielä yllä. Sieltä sitten avautusi oikeita sijoitusetuja ja vero-optimointia yms.

Harmittaa vietävästi Handelsbankenin poistuminen.

Vierailija
42/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea Private Banking - palkkio.

Palkkion määrä lasketaan Asiakkaan pankissa olevan varallisuuden markkina-arvon perusteella, johon ei kuitenkaan lueta käyttötilivaroja, omaisuudenhoitotilillä olevia varoja eikä vakuutussopimusten piirissä olevaa varallisuutta.  Vuotuinen Private Banking - palkkio on 0,15% (0,186% sis. alv 24%), kuitenkin vähintään 900 euroa (1 116 euroa sis. alv 24%).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeat (älä anna senttiäkään heille varainhoitoon):

B10 Varainhoito Oy

United Bankers

OP (vähiten surkea näistä kolmesta, mutta surkea kuitenkin)

3/5 tähteä:

Nordea

Taaleri, nykyisin Aktia

Hyvää varainhoitajaa en ole tavannutkaan.

T. Hyvin varakkaan perheen family officen työntekijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi