Ylihuolehtivainen mies
Kyselee päivän mittaan kotona, miten minulla menee, olenko ok, olenko varmasti ok. Tekee asioita minua miellyttääkseen vaikken ole odottanut ko. asioita. Esim. keittää minulle kahvit vaikka just join. Ihana ele sinänsä, mutta aistin motiivina ahdistuksen.
Tuntuu tukahdutetulta, minun pitää olla erityisen ok ettei mies huolestu ja ahdistu.
Kommentit (41)
kukaan jaksa epävarmaa ripustautujahyysääjää. Ei, mies ei toimi noin. Paino sanalla mies.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies ei toimi näin, on mies huomioimaton ja kylmä sika. Hohhoijaa.
Saisi toimiakin näin, mutta kohtuudella ja jos motiivina ei olisi ahdistus.
Tuo ei ole huomaavaisuutta, vaan läheisriippuvaista tukahduttamista ja narsistista kontrollointia. Sairasta käytöstä kaikkinensa.
Kysy häneltä suoraan mikä häntä huolettaa ja miksi hän käyttytyy noin. Sano, että ilahdut siitä, että hän ottaa sinut huomioon ja on tärkeää kysellä toiselta kuulumisia, mutta sinulle tulee tunne, että hän tekee sen epäaidosti tai ahdistuneena. Jos suhteenne ei kestä tätä keskustelua, se ei tule kestämään mitään muutakaan vakavaa, joten älä pelkää miehen reaktiota.
No oletko yrittänyt jutella, miksi on noin huolissaan? Kauanko olette olleet yhdessä ja milloin tällainen käytös on alkanut? Minulla hieman vastaava käytös oli masennuksen oire. Olin koko ajan hyvin huolissani että jotain kamalaa tapahtuu läheisilleni. Helpotti kun sain hoitoa masennukseen.
Miehen ex oli henkisesti väkivaltainen ja vaati jatkuvaa huomiota ja passaamista. Minä olen itsenäinen aikuinen ihminen, joka ei vaadi toiselta jatkuvaa vahvistusta. Mies kuvittelee, että vaadin. Pyytelee anteeksi jos haluaa viikonloppuna nukkua päiväunet tai lukea kirjaa rauhassa. Mä teen omia juttujani rauhassa ja olen vain että "okei".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on kohtuullisen huolehtimisen raja?
Läheisriippuvainen reppana. Pelkää että potkaset sitä perseelle ja kohti ulko-ovea. Mikä ei ole ollenkaan huono idea. En jaksais päivääkään , mulla on myös ollut näitä. Varaudu eron jälkeen jatkuvaan viestittelyyn ja kysymyksiin "mitä tein väärin , anteeksi , anteeksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan. Ja aidosti feministinen mies ymmärtää tarkkailla menkkakalenteria ja käyttäytyä sen mukaan.
Anxious - avoidant attachment styles
Kyselee päivän mittaan kotona????? Tarkoittaa mitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ettei se ahdista muita eikä tule tunnetta että ympärillä pyörii koko ajan joku tarkkailija.
t. läheisriippuvaisen äidin tytär
Olisipa tuollainen mies. Minun mies ei välitä
Vierailija kirjoitti:
Kyselee päivän mittaan kotona????? Tarkoittaa mitä??
Kun ollaan molemmat kotona (eli tällä hetkellä 24/7)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ettei se ahdista muita eikä tule tunnetta että ympärillä pyörii koko ajan joku tarkkailija.
t. läheisriippuvaisen äidin tytär
Juuri tuo tarkkailun alaisena olemisen fiilis!
Naisista pitää aina pitää huolta. Jotain voi sattua koska vaan.
Mies52v