Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****MARRASkuisten tiistai****

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamala yö takana. molemmant pojat itkivät, heiluivat yskivät yöllä. pyörivät vieressä, potkivat ja kitisivät. ja sen päälle miehen piti herätä 4-5 tunnin unien jälkeen ja lähteä käyttämään autoa huollossa- lasten kanssa tietysti. on niillä varmaan kiva päivä kaikki ihan väsyneinä ja jossain metsän keskellä..

tittuskalle kiitos pori-vinkeistä: mies tekee matkasunnitelmaa tälät pohjalta!

täällä vaan hengaillaan. olen edelleen ihmetyksissäni rauhallisesta tilanteesta mahassa supistusten suhteen. olikohan se se oireeton VTI joka mulle niitä supistuksia teki? no, vaikea tietää, kun rasituskin on nyt nollissa. mutta tosi hyvä mieli on ja taas päivä lisää.

eilen kokeilin kaukosäädin leikkiä vauvalle ja nyt sitten hoksasi sen. tuli siitäkin hyvä mieli.

mutta hyvillä mielein odottelen teidän kuulumisia,

mom rv23+4

Vierailija
2/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta päivää.. Momentille vielä lisäys jatseihin tänään alkaa kirjurisa lapsille ilmainen konsertti missä on kaikkea kivaa lapsille ja se on ilmainen 11-14.00 Me ollaan menossa muksujen kaa sinne.

äh, tänään vaakuutus yhtiöön ku vaihdan ifistä tapiolaan auton vakuutukset kun talon vakuutukset on tapiolasta.. tylsiä hommia ja lääkäriin pitäisi päästä.. lisää saikkua, nyt kahvia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onneksi ihan koko yö. Tuo meidän esikoinen oli vauvanakin aika " helppo tapaus" , ei siis pistänyt vanhempiaan koville.... tämä masuasukki taitaa korjata sitten tämä puutteen. Ilta kymmenestä kahteen mellasti mahassa ihan kamalasti, välillä piti jonkun viiden-kymmenen minuutin tauon ja heti jos heilahdin, ni bileet alko taas. Siihen kun lisäs vielä omat levottomat jalat ja turhaan päässä pyörineet ajatukset, niin uni tuli lopulta joskus kolmen aikoihin. Ihan hyvin olen nukkunut sinänsä, viitisen tuntia, mutta kun silloin yöllä olis väsyttäny jo ihan kamalasti, nukkumisesta ei vaan ollut puhettakaan.

Neuvolalääkärissä kävin eilen, kaikki oli hyvin ja se supistusten takia otettu pissinäyte oli kuitenkin puhdas. Hemppa on edelleen laskusuunnassa, ei kai rauta oo vielä alkanu vaikuttaan.

Mitähän sitä tänään on ohjelmassa... täytynee käydä vähän kävelemässä, niin saa noista jaloista turhan liikkeen kulutettua ;)

Kun olen ollut aina välillä pimennossa, niin kysynkin, jokos ootte miettineet vakuutusasioita vauvalle? Esikoiselle otettiin seitsemän päivän ikäisenä, mutta nyt ollaan aateltu sitä etukäteen otettavaa. Kertokaahan ajatuksianne näistä vakuutusasioista.

Sarafan rv 22+5

Vierailija
4/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lapsille on otettu vakuutukset syntymän jälkeen.

voin kehua erityisesti tuota pohjantähteä. päätökset ovat tulleet aina nopeasti ja sitä kannattaamiettiä jos on yhtään taipumusta allergiaan. sehän korvaa maitoallergian vastikkeet, mitä ei moni yhtiö tee.

Vierailija
5/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vielä erikseen mietitty mitään vakuutuksia.

Lapsille meillä on kyllä vakuutus jo ennestään.

Meillä kanssa masukki potkiskelee ja ihanaa eilen isommat sisarukset tuntivat ekat potkut.

Oli siinä lapsilla ihanat ilmeet kun potkasi käteen,ei voinut kyllä kukaan " teeskennellä tuntevansa" .

Kahvia olen nyt juonut aamuisin pikkusen että maha toimii,vaikka rautatabletteja syönkin,mutta odottelen sen jälkeen aina sen pari tuntia ennen kahvin juontia.

Sokeritaso pysynyt taas erittäin hyvällä mallilla vaikka tarkkaa vahtimista se vaatii,ja saa miettiä kaupassakin aina että mitäs voinkaan syödä ja ostetaanko tätä minulle vai syökö sitä kaikki muut...

Karkit,jäätelöt ja sipsit olen jättänyt kokonaan pois eikä ole onneksi tehnyt edes mieli noita ruokia/herkkuja.

Suolan käyttöä olen pikkusen lisännyt että verenpaine nousisi kun turvotuksiakaan mulla ei ole,mutta ei ole auttanut sekään.

Tossa joku puhui että ei ollut hemoglobiini noussut vaikka syö rautaa,niin ei ollut noussut tääläkään ja käskivät sitten ottaa jokatoinen päivä kaksi tablettia ja jokatoinen päivä yhden...

En tiedä alkaako sitten nousta jossain vaiheessa.

Paljonkos ne on sitten muilla olleet verenpaineet ja hemoglobiini???

Mulla oli hemoglobiini 112 ja verenpaine 116/64.

Mutta nyt seuraaville vuoroa!

Rv22+1

Vierailija
6/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hyvää tännekään. Päivän ohjelmistossa olisi soittaa neuvolaan ja pyytää sunnuntaista lisää saikkua. Tämä selkä tappaa minut vielä. Tänään on ollut ihan onnetonta. En pysty kumartumaan lainkaan ja kävelykin on kumman katkonaista. Hirveä vihlonta ristiselässä...Tällä menolla minusta ei taida tulla kovinkaan työkykyistä enää.

Syy miksi soitan lääkärille jo tänään, on se, että neuvolassa ei ole lääkäriä saatavilla kuin tiistaisin ja he tietävät kyllä tilanteeni tämän selän suhteen. Voi olla, ettei minun tarvitse edes käydä siellä näytillä, josko saisin sen saikun ihan vain soittamalla.

Meidän poika (7v) tunki taas kerran yöllä nukkumaan meidän väliin, ja nukkuma-asennot olivat siitä syystä hyvin yksipuolisia, mikä sitten ainakin osittain selittää tuon selän tilanteen.

Tälle päivälle ei muita suunnitelmia ole. Huomenna olisi tarkoitus juhistaa hääpäivää. Saa nähdä mitä keksitään. Ei varmaan taas kerran yhtikäs mitään :-) Ollaan vain ja möllötetään...

Vauvakin on taas ihan oudon hiljainen...pitänee kokeilla illalla tuota kaukosäädin leikkiä.

Kanelisokeri 22+3

Vierailija
7/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paineet oli viimeksi 113/70, välillä laskevat (kotimittari) ja sen huomaa huimauksesta. Hb oli ennen rautaa 112, nyt viikon kuurin jälkeen kuitenkin vielä laskeneet 107. Minä syön Maltoferia ja mietinkin, että mitkäs ne heikensi sen raudan imeytymistä... maito... mutta haittaako joku kahvimaito? Tuossa pakkauksessa kun ei sanota mitään.

Sarafan

Vierailija
8/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä pyörii nyt vain noitten supistusten ympärillä. Mietin ja kyselen ja etsin tietoa, onko normaalia, että lähes päivittäin supistelee (ekat supistukset tuli kesäkuun puolessa välissä). Mulla on neuvolalääkäri varmaan vasta elokuun lopulla, mut tavallinen neuvola ois viikon päästä.

Sarafan, mainitsin pissanäytteestä, joka oli otettu supistusten takia. Mitä siitä tutkittiin, tulehdusmahdollisuusko?

Kävin lyhyellä kauppareissulla kävellen, ja kyllä sai hitaasti liikkua, kun heti vatsaa pisteli. Kai nyt näillä viikoilla pitäis vielä normaalielämään pystyä?! Tai no, sehän on yksilöllistä.

Onneksi vauva sentään liikkuu päivittäin ja paljon.

timaja 22+5

Vierailija
9/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb 106, eli rautaa syömään. Onkin ollut tosi väsy oloja viimeaikoina.

Muuten kaikki ok. Veljen vaimo pyöräytti eilen potran pojan, paino 4540g ja pituus 56 cm! Että näin =D En ole vauvaa vielä nähnyt. Odottelen että pääsevät kotiin.

G: Miten muuten te muut... Millä mielellä otatte vieraita vastaan sairaalassa? Mulla on ollut pari kertaa hyvä tuuri saada ikioma huone. Siellä ei toisten vauvat häiritse, mutta vieraita on käynyt ihan liikaa. Minusta on kiusallista ottaa vieraita vastaan yöpuvussa ja sängyllä istuen =(

Oma perhe ja isovanhemmat vielä ymmärrän, mutta mulla kävi kaikki työkaverit (olen ollut sairaalassa töissä) ja miehen veli ja sen serkku yms. Koko ajan joku ravasi. Yritä siinä sitten imettää ja toipua synnytyksestä.

Ensi kerralla sanon selvät rajat. Haluan rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja miettiä synnytystä.

Saaga rv 23 (+ kolme muksua ennestään)

Vierailija
10/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm...kahvi ja tee heikentävät imeytymistä kun taas c-vitamiini pitoiset tuotteet parantavat raudan imeytymistä.

Tuollaiset ohjeet minä sain neuvolasta.

Vierailija
11/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on ilmat viilenneet niin jaksaa enempi touhata, eikä ole niiiin hikinen koko ajan. Pojan huoneen siivosin, se onki aina semmonenki kaaospaikka et huh, pientä sälää ja paperilippusta ja lappusta jokapaikassa, poika ulkona niin helppo siivota se.

Vauva liikkuu todella paljon, hauska kun se herää heilumaan heti kun täälä on kovempi mekkala (lapset riehuu) ja jos toi neitokainen yöllä herää huutamaan, niin vauvakin alottaa potkusarjat :) taitaa aika hyvin kuulla äänet jo masuun ja toinen on et jos herkuttelen, tai oikeestaan syön sit mitä tahansa niin jytä alkaa. Ne iiiihanat supistukset on alkanut täälläkin, ei kovin pitkää matkaa pääse käveleen ku jo supistaa, mut en niistä ole niin huolissani, joka raskaudessa mulla on supistellut paljon, eikä ne mitään ole aiheuttanut poika synty rv 40+4 ja tyttö 41+4 tytöstä olin saikulla jo hyväsesti ennen puoltaväliä ja loppuun asti noitten aikasten supistelujen takia ja ravasin äitipolilla kunnes viikot oli hyvät ja niin vain yli mentiin ja käynnistykseen!

Muuten olo onkin todella hyvä, pientä väsymystä joskus mut auttaa kun hetken lepäilee toivottavasti olis näin hyvä vointinen synnytykseen saakka.

Tulihan taas tekstiä...palaillaan!

Tuuli ja poju rv tasan 24 :)

Vierailija
12/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen saikkarilla,mutta vointi on kummasti kohentunut kun ei tartte ajatellakkaan työasioita=)!

Yöt tahtoo mennä pyörimiseksi,ei tahdo löytää hyvää asentoa millään,mutta jossain vaiheessa pyöriskelyä yleensä " luovutan" ja menen vatsalleni nukkumaan. Nyt vielä kun se onnistuu=)!

Muuten ei kuulu ihmeitä,vaavi kovasti masussa jo liikuskelee,ihanaa=). Kävin viime viikolla yhden kaverini vauvanvaate-varastolla ja saldona oli jätesäkillinen vaatteita,että niistä ei ainakaan heti tuu pulaa. Ja mun äiti ja sisko ilmottivat,että villavaatetta valmistuu jo kovaa vauhtia,onnex ku mä oon ihan avuton käsitöissä=)!

Illalla tarttis mennä perhevalmennukseen jumppailemaan, saas kattoo mitä siitäkin tulee...=)!

Mutta hauskaa tiistain jatkoa!

tiitiäinen78 ja " nestori" 21+4

Vierailija
13/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sjos ulla supistelee niin on aiheellista ottaa labrat. näyte emättimestä tulehduksia streptokokkia varten ja pissinäyte jos on bakteereja virtsasssa. ne kun hoidetaan pois niin supistukset vähenee.

jos sulla päivittäin supistelee niin ei se vielä tarkota pahaa. joillakin naisilla on todella supistelevat kohtu (kuten mulla) ja supistelee herkästi rasituksessa, seksissä, automatkoilla jne. supistuksia saa tulla jos ne eivät ole kipeitä ja ja niitä tulee alle 10 päivässä. mutta niitä pitää seurata ja ottaa rauhallisesti ja alkaa sairaslomalle jos yhtään epäilyttää. todella onet on suppareiden takia saikulla, vaikka ei mitään hirveitä kohdunkaullalla ole tapahtunut.

mulla on kaikissa raskauksissa ollut saiasloma aikaisin niiden takia. vuodelepoon olen joutunut vasta kun on alkanut tapahtua kohdunkaulalla.

mom tunnin päikkäreiden jälkeen rv23+4

Vierailija
14/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdottomasti kannattaa näytillä käydä neuvolassa jos on yhtään veristä tai muutenn kummallista vuotoa. myöskin sarjoissa tulevat supistelut on syytä ottaa tarkasti. yksittäin tulevat eivät ole niin vaarallisia.

kotikonstina voit supisteluihin kokeilla magsemiumia (300mg/pv). se vähentää turhia suppareita rentouttaa kohtulihasta. ja juo paljon.

jos sulla alkaa tulla sarjoissa (tyyliin 10min välein) niin pitkälleen lepäämään, paljon juotavaa ja jos ei lopu niin soitto lääkäriin.

tällaisilla ohjeilla minä olen saanut omat muksuni.

Vierailija
15/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä noista verenpaineista sanoa... Viimeksi neuvolassa(kesäkuun lopulla) oli paineet 135/95 (8:n tunnin työpäivän jälkeen) ja neuvolan täti käski mun mittailla kotona omalla (anopin) mittarilla... no nyt on sitten vallan olleet luokkaa 103-110/65-75 eli on kyllä paineet laskeneet ja sen kyllä huomaa huimauksesta. Isäntä tosin naureskelee, ettei tiennytkään eukkonsa olevan näin paineeton=)!

Hemppa oli ekalla neuvolakäynnillä 141 ja sitä ei sen jälkeen oo edes mitattu, kun oli niin hyvä sillon...mutta jospa seuraavalla kerralla sitten parin viikon päästä=)!

tiitiäinen78 & " nestori"

Vierailija
16/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi. Käytiin tänään neitojen kanssa kauppareissulla kävellen, ja sen jälkeen olikin maha niin pinkeä, et oksat pois. Saas nähdä kuinka käy ens viikolla töissä, kun siellä saa kävellä/juosta, nostella ja kyykkiä ihan urakalla. Heti kyllä aion saikulle jäädä, jos tuntuu pahalta - kukaan muu ei omaa masukkia ajattele kuin minä itse...

Masukki on kyllä todella vilkasliikkeinen. Illalla varsinkin pistää sellaiset bileet pystyyn, et ihan naurattaa välillä. Oma olo on ollu vähän väsynyt, mut luulen sen osittain johtuvan tuosta sään vaihtumisesta matalapaineiseksi - se kun vaikuttaa aina enemmän tai vähemmän vireystilaani...

RR ja Hb: Verenpaineet ovat olleet luokkaa 101-110/60-80, eli ei paljon paineita tunneta täällä. Hb tais olla yli 130 eikä sitä viimeeksi mitattukaan. Olen aina ollut korkea hemoglobiininen, ensimmäisessä raskaudessa söin muutaman neuvolanvälin rautaa ja toisessa en yhtään, eikä silloin terkka viittiny mitata sitä kovinkaan usein, kun ei laskenut. (normaalisti miull tasoa 160 ja yli, jos en luovuta säännöllisesti)....

Nyt vois yrittää mennä järjestelemään tyttöjen huonetta, kun on jotenkin viel hakusessa alkuvuoden muuton jälkeen hyvä järjestys...

Eilen sain tehtyä muutaman barbien vaatteen ja sitäkin voisi yrittää jatkaa tai sit neuloa sitä paitaa esikoiselle.....

Mut nyt vuoro muillekin

--Mirpa rv21+5--

Vierailija
17/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huima ero nyt aamu-ja iltamahan välillä.Viime yönä nukuin todella huonosti ja aamulla kaikki paikat turvoksissa.Edellisenä aamuna oli turvotukset hävinneet kun olin rampannut vessassa viitisen kertaa yöllä.

Neiti jaksaa melskata mahassa,hyvä näin. Huomenna neuvolaan, saa nähdä mitä vaaka näyttää !?

Sain ihanan yllätyksen äidiltä ja anopilta,lähden huomenna pariksi päiväksi läntiseen merenrantakaupunkiin LOMALLE! Ihanaa kun saa olla ilman ruuanlaittoa,yöheräämisiä ja lasten kitinöitä edes pari päivää. Sitten kun vauva syntyy niin olen vuoden päivät kiinni hänessä imetyksenkin takia.Viimeinen mahdollisuus siis päästä yksin liikkeelle!

Hyvää viikon jatkoa!

Jas ja pikkuneiti 23+4

Vierailija
18/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla varmasti omat huolensa ja myös ilonsa, ja silti joku jaksaa antaa neuvoja ekakertalaiselle!

timaja

Vierailija
19/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoudun,työ- ja lomakiireet ovat pitäneet nettipimennossa. Neuvolassa käyty ja

kelanpaperit on nyt vetämässä.Pakkauksen otin pitkän mietinnän jälkeen vaikkakin aika poikavärinen taitaa olla. Hemppa oli noussut 134,rauta oli kivasti vaikuttanut vaikka maha ei niistä tykännytkään. Verenpaineet olivat taas kivasti matalat 100/58, taitaa olla meillä marraskuisilla yleinen vaiva...Sf-mitta jo järkyttävä 22cm!

Uimassa käytiin eilen lasten kanssa ja masuasukas ei kaiketi pitänyt kylmästä vedestä kun aloitti kovan melskaamisen masussa.Rauhoittui välittömästi kun uinti loppui?

Eipä muuta kun vuoroa seuraavalle...

-kisupikkukuu ja rv 23-

Vierailija
20/20 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jup, eli neuvolassa sanoivat mahdollisen pissatulehduksenkin aiheuttavan tässä vaiheessa supisteluja.

Nyt mietin tuota streptokokkia, miksikähän sitä eivät sitten halunneet katsoa. No täytyy seurata näitä olotiloja ja soittaa sitten neuvolaan aikasemmin jos siltä tuntuu.

Hyviä illan jatkoja

Sarafan