Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiselvityksen sisällöstä kysyttävää.

01.08.2008 |

Hei,

meillä on neuvonnassa tullut esille, että olemme molemmat alkoholistiperheistä. Me olemme kuitenkin selvittäneet asiat ja minä jopa käynyt terapiassa asian takia. Itse olemme kohtuukäyttäjiä. Sosiaalityöntekijä on kirjoittanut meistä kotiselvityksen ensimmäisen version ja selvityksessä mainitaan, että olemme alkoholistiperheistä, mutta olemme selviytyneet siitä hyvin. Samalla mainitsi, että olemme kääntäneet kokemuksen hyödyksemme sillä tavalla, että kokemuksen myötä olemme oppineet empaattisiksi, mistä voi olla hyötyä hylätyn lapsen kokemusten tunnistamisessa.

Minua kuitenkin vähän arveluttaa asian korostaminen. Miten teillä muilla joku vastaavanlainen vaikea kokemus näkyy kotiselvityksessä? Vai näkyykö ollenkaan?

Tämä paperi on kuitenkin ainoa, mitä voimme itsestämme antaa adoptiomaahan, joten haluaisin sen olevan mahdollisimman hyvän.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Myös meillä samanlainen tausta ja samantyyliset tekstit kotiselvityksessä. Mielestämme teksti ei vaikuttanut mitenkään meidän adoptioprosessiin. Uskoisin, että täällä Suomessa aika monen tausta on samanlainen kuin teidän ja meidän.

Maailman suloisimman adoptiolapsen äiti=)

Vierailija
2/2 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että teillä ei teksti vaikuttanut mitään. Se on kyllä varmasti totta, että asia ei ole mitenkään harvinainen. Luulen kyllä, että sosiaalityöntekijät kirjoittavat asiasta positiiviseen sävyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan