Taas huomenna turha päivä
Ja joutuu perheen takia nousemaan jo kello 6.30. Keittämään kahvit, tekemään eväät. Kuuntelemaan miehen ja lapsen valitukset, kun joutuvat lähtemään töihin /kouluun. Sitten taas siivousta, tiskausta, ruuanlaittoa. Tekemään välipalat kun lapset tulevat koulusta ja kun mies tulee töistä alkaa perheen passaaminen. Taas samaa kuten jo vuosikausia. Tylsää, eikö?
Kommentit (24)
Mikä sinua estää menemästä töihin?
Ihan uteliaisuudesta kirjoitti:
Kun en saa töitä. Olen ollut kotona vuosikymmenet. Mulla on paljon sairauksia jotka rajoittaa elämää. ap
Ihan uteliaisuudesta kirjoitti:
Se työ välttämättä muuta mitään. Mun arki niin työn sisällä ja ilmankin on aika samanlaista.
Ei tämä mun unelma elämää ole. Tämä on ihan sairaan tylsää. ap
En mä toivo edes pahimmalle vihamiehelleni näin tylsää elämää. ap
Vierailija kirjoitti:
En mä toivo edes pahimmalle vihamiehelleni näin tylsää elämää. ap
Fakta kuitenkin on. Jollain voi olla ja varmasti onkin vielä tylsempää kuin sinulla. Subjektiivista kun se kokemus tylsyydestä on. Minullakin on aika tylsä elämä.
Onko sulla rahaa.Jos on niin suosittelen day-spa meininkiä.Ravintolaruokaa.Kirjallisuutta.Uusi harrastus kenties.Lenkkeily.Tee kaikkea kivaa,kun perheesi on poissa. Tekisin itsekin,kun nuorin aloitti eskarin,mutta ei rahaa ja liikkuminen on todella vaikeaa,selän ongelmien takia. Lähinnä katselen netistä sarjoja,juon teetä yms.pikkuista ihan yksin,nautin rauhasta ja hiljaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla rahaa.Jos on niin suosittelen day-spa meininkiä.Ravintolaruokaa.Kirjallisuutta.Uusi harrastus kenties.Lenkkeily.Tee kaikkea kivaa,kun perheesi on poissa. Tekisin itsekin,kun nuorin aloitti eskarin,mutta ei rahaa ja liikkuminen on todella vaikeaa,selän ongelmien takia. Lähinnä katselen netistä sarjoja,juon teetä yms.pikkuista ihan yksin,nautin rauhasta ja hiljaisuudesta.
Ei ole rahaa ja liikkuminen mullakin hankalaa
No sulla on kuitenkin joku syy nousta sängystä, sä olet ole täysin turha.
Mä vaihtaisin kyllä ap sun kanssa mielelläni paikkaa, edes vuodeksi.
Herään joka arkiaamu klo 6.30 töihin Usein myös viikonlopputöitä sekä illat töitä.
Työ on haastavaa ja rehellisesti sanottuna mulle liian vaikeaa. Ala menee koko ajan eteenpäin ja pitäisi omalla ajalla ehtiä opskelee enemmän. Mutta kun ei vaan jaksa, työ vie kaikki mehut. Töitä on enemmän kuin ehtii tehdä, sekä jatkuvasti 2-3 henkilön vajaus. Tiukat aikataulut ja kaikki jää kesken, kun seuraava keikka jo odottaa.
Illalla tulee kotiin, eikä jaksa mitään. Mies käy kaupassa ja syödään valmisruokaa. Ainoastaan niinä viikonloppuina, kun ei ole töitä, ehtii käydä kaupassa ja tehdä kotiruokaa.
Koti on jatkuvasti sekaisin ja siivota ehtii ehkä joka toinen kuukausi. Kavereita ei ehdi tavata. Harrastukset on jääneet hyllylle.
Jatkuvat yt-neuvottelut stresaavat. Vaihtamalla ei parane: Kaikissa muissa isoissa firmoissa on samanlaista.
Ainoastaan palkka on siedettävä. Mutta kuinka kauan tätä jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Herään joka arkiaamu klo 6.30 töihin Usein myös viikonlopputöitä sekä illat töitä.
Työ on haastavaa ja rehellisesti sanottuna mulle liian vaikeaa. Ala menee koko ajan eteenpäin ja pitäisi omalla ajalla ehtiä opskelee enemmän. Mutta kun ei vaan jaksa, työ vie kaikki mehut. Töitä on enemmän kuin ehtii tehdä, sekä jatkuvasti 2-3 henkilön vajaus. Tiukat aikataulut ja kaikki jää kesken, kun seuraava keikka jo odottaa.
Illalla tulee kotiin, eikä jaksa mitään. Mies käy kaupassa ja syödään valmisruokaa. Ainoastaan niinä viikonloppuina, kun ei ole töitä, ehtii käydä kaupassa ja tehdä kotiruokaa.
Koti on jatkuvasti sekaisin ja siivota ehtii ehkä joka toinen kuukausi. Kavereita ei ehdi tavata. Harrastukset on jääneet hyllylle.
Jatkuvat yt-neuvottelut stresaavat. Vaihtamalla ei parane: Kaikissa muissa isoissa firmoissa on samanlaista.
Ok. Mulla on rahaa 20€ ja koti sekaisin. Niin se on aina viikonlopun jäljiltä kun perhe ei tee mitään. Altaat täynnä tiskiä yms. Perheen mukaan heidän ei tarvitse tehdä mitään koska en ole oikeissa töissä niin passaaminen ja kotityöt kuuluvat minulle. ap
Jokapäiväiset kotityöt huitaiset parissa tunnissa, vaikka olisi mitä rajoitteita. Ja sitten omaa aikaa pari tuntia, jonka voi täyttää sillä, mikä itseä inspiroi: kirjoittamisella, lukemisella, musiikilla, liikunnalla (vaikka vedessä, jos muuten on vaikeaa), ulkoilulla, meditaatiolla, sarjoilla, leffoilla, päiväunilla, uusien reseptien estämisellä, uuden opiskelulla itsensä iloksi, vapaaehtoistyöllä (vaikka puhelimessa)....Arki on oikeasti täynnä mahdollisuuksia.
Minkä ikäiset lapset? Eikös heidän olisi jo aika opetella kotitöitä.
Miehen asennetta voi olla vaikea vaihtaa.
Mutta entäpä jos nyt saisitkin yllättäen töitä? Kuka ne kotityöt sitten tekisi? Ilmeisesti sinä, koska muu perhe on tottunut siihen. :(
Vierailija kirjoitti:
Jokapäiväiset kotityöt huitaiset parissa tunnissa, vaikka olisi mitä rajoitteita. Ja sitten omaa aikaa pari tuntia, jonka voi täyttää sillä, mikä itseä inspiroi: kirjoittamisella, lukemisella, musiikilla, liikunnalla (vaikka vedessä, jos muuten on vaikeaa), ulkoilulla, meditaatiolla, sarjoilla, leffoilla, päiväunilla, uusien reseptien estämisellä, uuden opiskelulla itsensä iloksi, vapaaehtoistyöllä (vaikka puhelimessa)....Arki on oikeasti täynnä mahdollisuuksia.
Noin olen tehnyt jo yli 30vuotta.ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset? Eikös heidän olisi jo aika opetella kotitöitä.
Miehen asennetta voi olla vaikea vaihtaa.
Mutta entäpä jos nyt saisitkin yllättäen töitä? Kuka ne kotityöt sitten tekisi? Ilmeisesti sinä, koska muu perhe on tottunut siihen. :(
Esiteini ja puhuin lapsista koska yleensä tulee kotiin kaverinsa kanssa. Olen joskus ollut työkokeilussa ja kyllä mies jakaa silloin kotityöt paremmin jos olen muualla töissä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mulla on rahaa 20€ ja koti sekaisin. Niin se on aina viikonlopun jäljiltä kun perhe ei tee mitään. Altaat täynnä tiskiä yms. Perheen mukaan heidän ei tarvitse tehdä mitään koska en ole oikeissa töissä niin passaaminen ja kotityöt kuuluvat minulle. ap
Siis miten lapsesi, joita sinä itse kasvatat, voivat ajatella,että heidän ei tarvitse tehdä mitään, koska et ole ns.oikeissa töissä?! Nyt äkkiä muutos!! Lasten osallistaminen kuuluu kasvatukseen!
Etsi syvempää merkitystä elämään ap. En halua tuputtaa mutta itse kun löysin Jeesuksen niin elämään aukesi täysin uusia ulottuvuuksia. Siis että Jumala oikesti vaikuttaa elämään ja pienet ihmeet ja vuorovaikutus Jumalan kanssa toimii. Kurkkaa esim. www. tv7 . fi (ilman välejä) ja sieltä arkistosta Herätys!-sarja, jos kiinnostuit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin olen tehnyt jo yli 30vuotta.ap
No, mistä nyt sitten oikeasti valitat?
Siis miksi se esiteini ei tee mitään? Mikä etuoikeutettu hän on? Äkkiä tuohon muutos, hän on muuten aikuisena helisemässä.
-Älä täytä elämää päivillä vaan täytä päivät elämällä-