Vanhan kansan sanonta, "Pitkätukkaista on helppo jymäyttää".
Ehkä pääministerimmekin kannattaisi jo siksi käydä kampaajalla. Ylipitkät suorat hiukset kun eivät ole enää mikään kaunistus ja kruunu.
Kommentit (12)
En ole koskaan moista kuullut, vaikka minulla ikää 55v. Taitaa olla omasta päästä vedetty tuo sanonta.
Lyhyet hiukset naispuolisella johtajalla tekevät keskustelukumppaniin luotettavan ja täsmällisen vaikutuksen. Ylipitkät liinaharjat taas päinvastaisen. Tätäkin asiaa on muuten oikein tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan moista kuullut, vaikka minulla ikää 55v. Taitaa olla omasta päästä vedetty tuo sanonta.
Sanontahan on todella vanha ja se on Suomalainen sananlasku, joten kuuluu yleissivistykseen.
Aiheesta on myös pilapiirros, julkaistu Suomen Sosiaalidemokraatissa 13.1.1950 nimellä, "MITEN PITKÄTUKKAISTA JYMÄYTETÄÄN".
Vierailija kirjoitti:
Ko. "moinen" on sananlasku. Kun historian ja siinä sivussa kansanperinteen tunteja on koko ajan vähennetty ja yhä vähennetään, niin sehän alkaa näkyä kansalaisten keskuudessa mm. perinnetiedon aukkoina.
Minun isoisälläni oli tapana aina tokaista mahdottomalta tuntuvan paikan edessä että "kaljua on helvetin hankala tukistaa".
Rumat ja jotenkin antaa epäsiistin ja huolittelemattoman vaikutelman... tietysti jos tykkää lässähtäneestä rasvalettityylistä niin ok.
Taitaa täällä vain mammat olla kateellisia pääministerin upeista hiuksista.
Onhan vaikka mitä sanontoja.
Järki ja hiukset ei kasva samassa päässä.
Raamattu sanoo, että lyhyt tukka on naiselle häpeäksi.
kampaajalla käynti on kallista lystiä