Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslakin ostossa ja pitämisessäkin voi epäonnistua

Vierailija
30.08.2020 |

Aina vaan näkee näitä juntteja, jotka kiskovat ikään kuin liian pienen lätsän päänahkaa myöten linttaan päähänsä. Ylioppilaslakin pitää pysyä muodossaan myös päähän puettuna eli näin:

https://www.marmai.fi/uutiset/yo-lakin-kustomointi-lisaantyy-suomessaki…

Eikä näin:

https://kuvaklubi.fi/photo/9412/ylioppilas/

Näitä rumia silmille vedettyjä lättä-/ryppylakkeja näkee jopa kuvissa, joka on tosi junttia. Ammattitaitoisen kuvaajan pitäisi korjata asettelu ennen kuvan ottoa.

Kommentit (8)

1/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaminen onnistui hyvin.

Olen kerran käyttänyt typerää lakkia yo-kirjoitusten jälkeen, joista on ikuisuus.

Vierailija
2/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Ostaminen onnistui hyvin.

Olen kerran käyttänyt typerää lakkia yo-kirjoitusten jälkeen, joista on ikuisuus.

No eihän sillä lätsällä yo-juhlien jälkeen mitään teekään, mutta jos edes juhliin osattaisiin pukea se oikein ja tyylillä, kun muuten panostetaan kuvaukseen, pukeutumiseen ja juhliin ylipäätään. Nolottaa nämä ryppylätsät.

Sitten näkee myös näitä, joilla yo-lakki näyttää siltä kuin ufo olisi laskeutunut päälaelle. Eli aivan liian iso ja korkea lakki päähän verrattuna. Ei hyvä sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eikö ole aika hyvä maailma jos tuo se suurin murheenaihe. Itse pidin lakkia päässä vain pakollisen, ylioppilasjuhlissa koululla. Iltameinigeissä se jo rutistui istuvien juhlijoiden alle, sen jälkeen jä kaappiin. Missä siis kai vieläkin on, vanhemillani kaapissa, 40 vuoden jälkeen...

Vierailija
4/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes ostanut koko lakkia. En tosin osallistunut päättäjäisiinkään. Turhaa :-)

Vierailija
5/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso pää enkä sitten ilennyt ostaa tarpeeksi iso lakkia. Nuorena sitä häpesi tuollaistakin asiaa. Naisten hattuosastolta minun on ihan turha katsella päähineitä, pipot löytyy paremmin miesten osastolta.

Vierailija
6/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsi tämän vuoden ylioppilaissa se, että ylioppilastytöt pukeutuvat jotenkin liian vosumaisesti juhlan arvokkuuteen nähden. On olkapäät paljastavaa minimekkoa ja kaula-aukkoa, joka antaa enemmän kuin laki sallii jne. Ei kuulu mielestäni tälläiset mekot ylioppilasjuhlaan. Iltariennot sitten erikseen!

Vierailija
7/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes ostanut koko lakkia. En tosin osallistunut päättäjäisiinkään. Turhaa :-)

Minä jätin käymättä virallisessa yo-kuvassa, koska rippikuvakin oli aivan järkyttävä!!! No äidin piti tietysti sitten laittaa joku huono itse otettu kuva kehyksiin kirjahyllyynsä........ koska se yo-kuva vaan PITÄÄ OLLA!! :o)))

Vierailija
8/8 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsi tämän vuoden ylioppilaissa se, että ylioppilastytöt pukeutuvat jotenkin liian vosumaisesti juhlan arvokkuuteen nähden. On olkapäät paljastavaa minimekkoa ja kaula-aukkoa, joka antaa enemmän kuin laki sallii jne. Ei kuulu mielestäni tälläiset mekot ylioppilasjuhlaan. Iltariennot sitten erikseen!

Sama pätee hääasuihin. Liian avonaiset ovat jotenkin mauttomia. En nyt tarkoita että säkkiin pitää pukeutua mutta vähän tyyliä.