Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen omaisuus teillä oli kun laaditte avioehdon?

Vierailija
30.08.2020 |

Kiinnostaa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä tartte omaisuutta olla.

Vierailija
2/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli noin 150 tonnia enemmän kuin puolisolla. Itsellä pidempi ura takana. Hän taas saanee tulevaisuudessa perintöja, joita ei itselle ole tulossa. Ei ole syytä jakaa tällaista omaisuutta jos joskus erottaisiin. Avioehto on tietysti voimassa vain erossa, ei kuolemassa. Lapsia ei ole eikä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin omat asunnot, joista ei luovuttu ja itsellä vielä perintömetsää. 

Vierailija
4/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pakko ole olla, mutta aika hassua suojata toiselta sellaista omaisuutta, jota ei edes ole.

Vierailija
5/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli asunto, miehellä auto.

Erotessa minulla oli edelleen se asunto, miehellä avio-oikeuden sulkevalla testamentilla peritty noin 2 000 000 milj. euron omaisuus. Ilman avioehtoa olisi jaettu se minun asuntoni arvo puoliksi ja olisin maksanut miehelle noin 90 000 e. Koska oli avioehto, en joutunut maksajaksi.

Vierailija
6/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pakko ole olla, mutta aika hassua suojata toiselta sellaista omaisuutta, jota ei edes ole.

Voihan omaisuutta kertyä avioliiton aikana, vaikka sitä naimisiin mennessä ei olisikaan.

Vierailija
7/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä useampi osakehuoneisto, metsää, perintö tulossa. Itselläni säästöjä, kaksi perintöä tulossa. Ei yhteisiä lapsia.

Vierailija
8/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oma kolmio pääkaupunkiseudulla ja vaimolla ei mitään. Tosin sitten peri niin paljon, että meni heittämällä ohi.

Vierailija
9/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan omaisuutta kertyä avioliiton aikana, vaikka sitä naimisiin mennessä ei olisikaan.

Eikö se ole yhteistä omaisuutta?

Vierailija
10/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli asunto, miehellä auto.

Erotessa minulla oli edelleen se asunto, miehellä avio-oikeuden sulkevalla testamentilla peritty noin 2 000 000 milj. euron omaisuus. Ilman avioehtoa olisi jaettu se minun asuntoni arvo puoliksi ja olisin maksanut miehelle noin 90 000 e. Koska oli avioehto, en joutunut maksajaksi.

Sorry, ei se miehen omaisuus ollut kuin 2 milj e tai 2 000 000 e.

Vierailija
11/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole yhteistä omaisuutta?

Ei ole, myös avioliiton aikana puolison omiin nimiinsä hankkima omaisuus on hänen omaisuuttaan.

Vierailija
12/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varallisuutta n. 250 000€ ja kaksi lasta, joiden haluan perivän omaisuuteni kuten ennen avioliiittoakin.

Vierailija
13/13 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella varallisuutta eri muodoissa n. 350 000 ja toisella 500 000. Molemmille tulossa perintöä. Menimme naimisiin lähes viisikymppisinä kolmen vuoden seurustelun jälkeen, joten oli ollut aikaa kerryttää omaisuutta ennen kuin edes tunsimme toisiamme. Naimisiinmenon jälkeen molempien varallisuus on karttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi