Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mystinen deja vu

Dejavuu
30.08.2020 |

Onko teillä deja vu -kokemukset ihan neutraaleja, tilanne tuntuu tutulta tai olet elänyt tilanteen ennenkin tai tiedät mitä seuraavaksi tapahtuu? Vai liittyykö niihin mitään positiivista/negatiivista tunnelmaa? Minulla deja vu -tunteeseen liittyy lähes aina uhkaava tunnelma, että tilanteeseen pitäisi nyt osata jotenkin vaikuttaa, ettei jotain määrittelemätöntä pahaa tapahdu. Kuin "merkki" siitä, että nyt olisi uusi mahdollisuus muuttaa asioiden kulkua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hyvin miellyttävä kokemus, koska silloin tiedän, miten pitää toimia.

Vierailija
2/7 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ne ovat aivan neutraaleja, esim sellaisia, että tuntuu kuin olisin kävellyt tiettyä katua ja juuri sama auto oli siinä pysäköitynä ja juuri sama, minulle vieras nainen lukee jotain tiettyä kirjaa ja ohi juoksee tietty villakoira omistajansa kanssa. Paikassa jossa en ole ennen ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tekevät tepposet ilman yliluonnollisuutta.

Vierailija
4/7 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selitys ilmiölle on, että aivot tilapäisessä häiriössä tallentavat tilanteen "väärään muistiin" ja siksi se tulee sielä ikään kuin uutena - en osaa tarkemmin selittää. Mutta aivojen prosessoinnin virheestä on kuitenkin kysymys, ei mistään yliluonnollisesta. Ja toisin kuin ensimmäisessä kommentissa annetaan ymmärtää, mitään ei voi tehdä uudella tavalla, koska kyse ei ole todellisesta muistosta.

Vierailija
5/7 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Kiinnostavaa! Selvennän, että en luule kokemusta "todeksi". Tavallinen harha toki. Kyse siitä, miltä se tuntuu. Itse kokemus on minulla voimakas ja siihen liittyy mystinen pahaenteinen tunnelma. t. AP

6/7 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu minusta neutraalilta tai jopa positiiviselta. Siis positiiviselta siinä mielessä, että on mielenkiintoista ja hauskaa seurata, kuinka kauan kokemus kestää. 

Vierailija
7/7 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi