Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen virtaviivaistaminen

Vierailija
25.09.2013 |

Typerä otsikko, sori...

Minulla on ollut tässä projektina tehdä arjesta sujuvampaa, koska meillä (tai siis pikemminkin minulla) kuluu ihan tuhottomasti aikaa jokapäiväisiin askareisiin. Ne todennäköisimmät ongelmat meiltä löytyy, eli liikaa tavaraa ja säilytysratkaisut huonot. Näihin ongelmiin olen keskittynyt eniten, ja sekasotku alkaakin järjestyä.

Mutta olisi kiva kuulla muitakin ideoita, miten olette saaneet arjesta sujuvampaa, helpompaa, siistimpää. Niin että aikaa jää kivaankin tekemiseen ja rentoutumiseen.

Ja käytännön esimerkkejä. Esimerkiksi sellaista vinkkiä kuulee usein, että kannattaa tehdä monen päivän ruuat kerralla, mutta millaisia ruokalajeja tällaisissa perheissä syödään? On vaikea kuvitella, että itse jaksaisin syödä samaa monta päivää peräkkäin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minulta menee ehkä 20-30 minuuttia päivässä kotitöihin. Sotkua ei synny siivottavaksi, kun laittaa tavarat paikoilleen (ja kun tavaroilla todella on oma paikka). Likapyykit koneeseen ja kone päälle, kun se täyttyy. Imurointi kerran viikkoon. Kirjat ovat lasiovien takana, eikä meillä ole paljoa pölyäviä tekstiilejä. Isommat siivoukset teetän keskimäärin kerran kuudessa viikossa ammattilaisella.

Kokkailu on minusta rentouttavaa tekemistä. Voi juoda vaikka lasin viiniä ja kuunnella musiikkia siinä samalla, kun testaa jotakin uutta reseptiä. Tosin jos ei tästä tykkää, voi tehdä helposti pakastuvia ruokia aina tuplamäärään ja säilyttää ne annosrasioissa. Näin ei tarvitse syödä montaa kertaa samaa ruokaa peräkkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi