Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana vai keskenmeno?

25.09.2013 |

Kaipaisin jutteluseuraa, kokemuksia ja tsemppiä tilanteeseen. Kotona pyörii vuoden ikäinen esikoinen, ja sunnuntaina ja tiistaina tehdyt raskaustestit näyttivät haileahkoa plussaa.

Esikoisen jälkeen söin 9kk minipillereitä, jolloin kuukautiset jäivät kokonaan pois (ehtivät tulla kerran synnytyksen jälkeen). Lopetin ne kesän alussa, ja ensimmäiset kuukautiset alkoivat 9.8. Runsas kaksi viikkoa sen jälkeen, 25.8., alkoi n. viikon kestävä tiputteluvuoto. Verta tuli, se oli välillä tuhruista, välillä kirkasta ja limansekaista, mutta ei mitenkään millään lailla runsasta tai klönttistä. Raskautumista yritimme siis heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Ovulaation olin bongaavinani pari viikkoa tuon välivuodon jälkeen. Ja nyt siis kuukautisten alkamisesta on 6+5 viikkoa, välivuodon 4+3. Ja raskaustestit heikkoja positiivisia. Raskausoireita ei vielä ole.

Suurella ilolla soitin sitten neuvolaan, jospa tämä raskautuminen onnistuikin näin nopeasti. Sieltä sitten äitiysneuvolan täti epäili, että kyseessä on varhainen keskenmeno tuon tiputtelun johdosta. Varasi kuitenkin mulle neuvola-ajan kahden viikon päähän, "katsotaan nyt selviääkö siinä mitään tai onko siellä mitään". Huoh. Koita tässä sitten kaksi viikkoa odottaa.

Hän siis perusteli epäilyään sillä, että raskaustesti ilmeisesti näyttää positiivista vielä kuusikin viikkoa keskenmenon jälkeen.

Ja minä kun en mitään keskenmenoa osannut enkä halunnut edes ajatella!!

Kuten voitte arvata, mieli on nyt todella maassa.

Kokemuksia? Neuvoja?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla