Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siperianhusky? Onko kellään?

Vierailija
25.09.2013 |

Mä olen niin rakastunut tohon koirarotuun.. tahdon sellaisen. Kertokaa pliis kaikki mahdollinen omista Huskyistänne!!?? Onko ulko/sisäkoira? Luonne? Harrastatteko reki vetoa? jos ei niin mitän jne... Kiitos !!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo, mutta sellasen mäkin olen aina halunnut ja otan heti kun maalle muutan!

Ulkokoira, vaatii paljon liikuntaa, tietääkseni hyvä olisi olla ainakin pari koiraa. Siinä mun tiedot.

Vierailija
2/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mutta tuttavalla on ja hänen koiransa on melkein koko päivän tarhassa tai vapaana pihalle. Siperian huskyt tarvitsevat paljon liikuntaa ja aktiviteettejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niitä pidetään ulkokoirina, mutta eiköhän ne sisälläkin pärjää. Vaativat paljon liikuntaa eikä pelkästään kävelylenkkejä vaan ihan kunnon juoksemista. Ovat tosiaan laumakoiria ja kaipaavat muita koiria ympärilleen. Huskyt on kuitenkin vähän "rasisteja", että parhaiten kavereita on yleensä vaan toiset huskyt. Yksin eivät sisällä ainakaan viihdy. Osaavat myös pitää ääntä varsinkin laumassa ja mm. ulvovat normikoiria enemmän. 

Ihania ne on silti<3

Vierailija
4/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siis olen kyllä lukenut rodusta niin paljon kuin netistä irtoaa. Mutta ihan konkreettisiä kokemuksia tässä kaipailen :-)

ap

Vierailija
5/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli, tuli meille 5vuotiaana. Aijempi omistaja ei ollut osannut kouluttaa joten oli hirveän vaikea tapaus; ei sietänyt toisia koiria, lenkkeillessä veti ihan koko ajan ja yritti hyökkiä vastaantulevien koirien kimppuun. Hyvä vetokoira, muttei ollut johtaja yksilö joten voimien säätelyä oli vaikea hallita, kun halusi päästellä heti täysillä. Muuten oli ihmis rakas ja mukava. Mutta hyvin heti pennusta koulutettava ja tutustutettava toisiin koiriin välttääkseen huonon käytöksen.

Vierailija
6/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan muistaa, että kukin kokemus on aina kertojan oma mielipide. Itse esim. en allekirjoita, ettei yksi husky viihdy sisällä... =D Itselläni on ollut useampia kappaleita, välillä yksillään, välillä kaverin kanssa. Pikkasen on tuhoa sisällä pentuiässä tehty, mutta kaiken kaikkiaan hyvin oppineet olemaan sisällä. Yksinkin. Eivät hauku eivätkä muutenkaan möykkää yksin ollessaan (muista taas, että kerron vain omistani, en yleistä!), leikkiessään innostuvat ulvomaan, mutta harvoin haukkuvat. Vetotouhuja on jkv puuhailtu, mutta enimmäkseen muuta liikuntaa (eräilyä, pyöräilyä, suksien kanssa jne.). Liikuntaa ne tarvitsevat paljon, sen voi varmasti allekirjoittaa jokainen huskyn omistaja, jos yhtään koiransa hyvinvoinnista välittä. Tottelevaisuuttakin on omaksi iloksi harrasteltu, motivoinnin kanssa joskus niin ja näin =D mutta kyllä niillä älliä kuitenkin on, kunhan sopiva motivointikeino löytyy. Olen asunut niiden kanssa sekä kerros-, rivi- kuin omakotitalossakin. Ovat siis sisäkoiria, mutta melko vapaasti ovat saaneet ulkoilla. Jännästi ne parhaiten silti viihtyvät sängyn alla... =) Ihana rotu, omani ovat kaikin puolin helppoja (kunhan muistaa riittävästi liikuttaa!), vaivattomia, hiljaisia, ylväitä. Silti tykkäävät vanhanakin leikkiä. Pidättyväisiä vieraita kohtaan, eivät tosiaan pelkää, mutta niitä ei pahemmin kiinnosta tutustua ihmisiin, tästä joku joskus loukkaantuu, kun ei se tykkääkään tulla kainaloon rapsuteltavaksi... Koiraporukassa niitä on ihana seurata, kuinka hyvin ne "puhuvat koiraa", luovivat tiensä uusienkin koirien kanssa joko ylemmäs (patsastelua) tai alemmas (selälleen). Harvoin joutuvat tappeluihin, eivät ainakaan omasta aloitteestaan. Huonoina puolina mainitsisin ihan mahdottoman karvanlähdön sekä sen, että irti niitä ei voi pitää ihan tuosta noin vaan, saattavat kyllä lähteä useammankin tunnin reissulle, myös helposti lähtevät riistan perään.

Vierailija
7/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotu on työkoira ja ongelmia tulee taatusti, jos et pysty tarjoamaan sille sitä työtä mitä se kaipaa. Riistavietti on hankala, koska pitää naapurin kissaa tai joskus jopa pikkukoiraa ruokana. Urokset pyrkivät alistamaan kaikki ketkä voivat, joten lapset ovat ongelmissa.

Ulisevat lauman puutteessa äänekkäästi. Eivät kuitenkaan ole perinteisessä mielessä seurakoiria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän