Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran koulutus

Moikkelis
29.08.2020 |

Osaatteko koiraihmiset kertoa teenkö asiat oikein kun yritän kouluttaa koiraani pois rähisemästä muille koirille. Eli käytän koulutstilanteessa normaali pantaa tai ketjukaulainta koska tunnen itsekin oloni turvalliseksi että saan varmasti hallittua koiran. Okei Elikkäs oon tehny niin että kun koira on tullu vastaan olen antanut namia kun katsoo rauhallisesti kohdetta ja yrittänyt ohittaa kaartaen, olen myös harjoitellut katsekontaktia. Uskon itse että tämä vähän auttanut koska vaikka koira oli valjaissa (joista pääsisi irti jos haluais oikeesti) ja koira oli nurkan takana, heittelin namuja haluttuun suuntaan, vilkaisi toista koiraa ja suostui jatkamaan matkaa rauhallisesti joka yllätti minut aika positiivisesti. Eilen tien toisella puolella käveli kaksi kertaa koiria en tiedä huomasiko edes niitä mutta niistä ei ollenkaan välittänyt. Ja olen myös pohtinut että saattaako johtua liiasta energiasta koska kun on saanut maalla juosta vapaana sen jälkeen ei ole kovin pahasti reagoinutkaan ja muutenkin kun on päässyt päivässä sen 3-4 kertaa lenkille on reagointi pienempi. Ja sitten on että joistakin koirista ei välitä, toisille kauhee rähinä? Lisään vielä koiraan että siinä on labbista ja sakemannia 3v luonteeltaan ujo, kiltti ja tottelee kyllä hyvin käskyjä. Koira koulua tai mitään muutakaan ole varmaan olemassakaan näin pienellä pikku kylällä jossa ei ole mitään muutakaan. Eli teenkö oikein? Olisiko jotain parempi muuttaa? Mielipiteitä ja kokemusta tälläisestä jollain?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältähän tuo kuulostaa kerta käytös on muuttunutkin. Suosittelen käyttämään pannan kanssa kuonopantaa, on koiraystävällisempi kuin ketjupanta.

Joihinkin koiriin koira saattaa reagoida jos vastaantuleva koira tekee esim dominoivia tai leikkimielisiä elkeitä. Jatka vaan samaan malliin, positiivinen vahvistaminen (eli namit kun tekee oikein) tuottavat varmasti tulosta.

Vierailija
2/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin kuulostaa ihan oikealta ja johdonmukaiselta tavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäisi ketjukaulainta. Koira voi alkaa yhdistämään kivun/epämukavuuden tunteen muihin koiriin. Jos koira reagoi muihin koiriin niin olette liian lähellä eli otat taas etäisyyttä treenauksessa muihin koiriin. Itse käytän naksutinta/merkkaussanaa että varmasti saan koiran ymmärtämään mistä kohtaa se palkkio seuraa

Vierailija
4/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mustijamirri.fi/trixie-top-trainer-kuonopanta?38576&gclid=C…

Tässä vielä kuva kuonopannasta. Siitä on se hyöty että koira on helpommin hallittavissa ja kun tiedät että pärjäät,olet itsevarmempi ja koira aistii että olet tilanteen herra ja todennäköisesti käyttäytyy paremmin.

Vierailija
5/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira istumaan, annat namipalan kun toinen koira ohittaa, naksutin on hyvä apu.

Vierailija
6/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa mitä saksalainen (valtion ulkopuolinen) tutkintalautakunta kertoo koronakriisistä.

https://rapsodia.fi/saksalaisten-koronan-tutkintalautakunta/

Tutkikaa ja nähkää mitä eliitti yrittää. Älkää siis toimiko ennen kuin tutkitte asiaa.

Nyt voit herättää naapurisi, on aika herätä takaisin luontoon tai päädytte digimaailmaan Gatesin ja kumppaneiden orjiksi. Paluuta ei ole. Valo on tietoa. Pimeys on tietämättömyyttä. Peto on digitaalinen ja kontrolloi mediaa ja kaikkea digitaalista. Näe ristiriidat NYT! Rakkaus voittaa valollaan (Lue: valo on tietoa) pimeyden, jos annat. Ole valo itsellesi.

Vierailija
7/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos vinkeistä! Nyt aion hommata kuonopannan ja rupean ihan kunnolla treenaamaan toivottavasti tulee hyviä tuloksia ja saadaan rähjäys pois kokonaan

Vierailija
8/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pääsee helposti karkaamaan kuonopannasta.

Opeta kotona katsomaan sinuun ja opeta sille joku sana. Sitten teet harjoitusta hieman kauempana häiriötä ja aina lähempänä häiriötä. Ohittaessa pyydät koiraa katsomaan sinua.

Vierailija
9/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus20 kirjoitti:

Katsokaa mitä saksalainen (valtion ulkopuolinen) tutkintalautakunta kertoo koronakriisistä.

https://rapsodia.fi/saksalaisten-koronan-tutkintalautakunta/

Tutkikaa ja nähkää mitä eliitti yrittää. Älkää siis toimiko ennen kuin tutkitte asiaa.

Nyt voit herättää naapurisi, on aika herätä takaisin luontoon tai päädytte digimaailmaan Gatesin ja kumppaneiden orjiksi. Paluuta ei ole. Valo on tietoa. Pimeys on tietämättömyyttä. Peto on digitaalinen ja kontrolloi mediaa ja kaikkea digitaalista. Näe ristiriidat NYT! Rakkaus voittaa valollaan (Lue: valo on tietoa) pimeyden, jos annat. Ole valo itsellesi.

Koirani luki tuon ja sanoi vuhhahaaaa

Vierailija
10/10 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira istumaan, annat namipalan kun toinen koira ohittaa, naksutin on hyvä apu.

Entäs sitten kun vastaan tulee koira, jolle on opetettu sama ”ohitus”? Istutaan loppupäivä kumpikin tien laidassa vai mennää ohi rähisten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan