Lompakkotestissä suomalaiset olivat rehellisimpiä 16 maan joukossa. Yllättääkö?
Miten sinä olisit toiminut? Olisitko palauttanut 40 € sisältävän lompakon omistajalleen?
Kommentit (3)
Olisin palauttanut ja olen palauttanutkin.
Mä olen löytänytkin rahapussin, kaksi kertaa. Toisella kertaa siinä oli juurikin toi 40 euroa, toisella kerralla 120 euroa. Palautin kummallakin kertaa.
Tosin mua kaduttaa toi viimeisin palautus, oli niin törkeä ihminen että olisinpa vaan pitänyt ne rahat ja heittänyt rahapussin kortteineen roskikseen.
Soitin siis sille ukolle ja sanoin että löysin lompakkosi ja voit hakea sen ja kerroin osoitteeni, enkä todellakaan odottanut mitään löytöpalkkiota mutta olisi voinut sanoa kiitos.
Äijä syöksyi vaan meidän ovelle ja oli kuin perseen syönyt, nappasi rahapussina, ähkyi ja mulkoili vihaisesti ja häipyi. Jumalauta, ihan kuin olisin varastanut siltä lompakon, enkä palauttanut sitä sille.
Kyllä mä sen lompakon palauttaisin.. Mitä ihmettä mä toisen lompakolla? Rahaa siellä ei kyllä enää mun palauttaessa olisi.
Tuo itse testi on melko vitsi... katsokaapa tuota listaa, intia, venäjä, unkari kärjessä ja sitten joku sveitsi häntäpäässä... Pelkkä tuurilla voi osua 12 rehellistä ihmistä peräkkäin tai sitten 12 ahnetta jotka vie lompakon missä tahansa maassa. Tuo testi pitäisi toistaa vähintää satoja kertoja, ympäri kaupunkia niin alkais hahmottua realistisempi kuva.