Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla lapsivedet menneet jossain muualla kuin

Vierailija
24.09.2013 |

sairaalassa,missä ne ovat menneet? Itselläni kamala pelko, että jos ne menevät jossain julkisella paikalla. Tosin, en itse koskaan ole missään julkisella paikalla nähnyt, että joltain lapsivedet olisivat menneet.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmilla ne varmaan sairaalassa menee? Eihän ne ota edes synnyttäjää vakavasti jos menee sairaalaan ennen vesien menoa.

Vierailija
2/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,no mulla on kalvot puhkaistu joka kerta sairaalassa, jaihan vakavissaanovat mut ottaneet.  ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulla.  Ei oo menneet lapsivedet, on kalvot puhkaistu synnytyssalissa.  Ja kuulemma viime hetkellä oon lähtenyt kotoa synnyttämään, heti ohjattiin synnytyssaliin ja lapsi syntyi muutaman tunnin kuluttua. En tiedä, onko jollain vaan sellainen taipumus, ettei ne vedet mene niin helposti?

Ei se mua ainakaan haittaa, parempi oikeestaan etteivät niin helposti mene.

Vierailija
4/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kotona. Mutta olo oli jo niin ahdistava, vatsa oli ihan kovana ja kamala paineen tuntu. En voinut nukkua ja sitten tuli tunne, että pitää mennä vessaan. Ja sinne ne ryöpsähti. ja ryöppysi monta kertaa. Laitoin sitten taksimatkalle vauvanvaipan housuihini, niin loppulirut pysyi siinä. Kätilö kehui, että täsät voi heti nähdä, että kyse on lapsivedestä:-)

Vierailija
5/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:24"]

Harvemmilla ne varmaan sairaalassa menee? Eihän ne ota edes synnyttäjää vakavasti jos menee sairaalaan ennen vesien menoa.

[/quote]

Ja höpön höpön! Jos supistukset ovat säännöllisiä, niin ei siinä kyllä kätilöt katso onko vedet menneet. Harvalla ne muualla menee, kuin sairaalassa!

Vierailija
6/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa vedet meni kotona. Toisessa raskaudessa sairaalassa just ennen vauvaa. Kolmannessa auton etupenkille noin puoliminuuttia ennen vauvaa ( eli vauvakin syntyi siihen etupenkille). Neljännessä vauva syntyi samalla ku vedet meni, eli puhkaisi päällään kalvon. Toisinsanoen mulla vedet menny miltei aina viimetipassa ennen vauvaa/ yhtäaikaa vauvan kanssa.

Vierailija
7/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on taksikuski, kerran juttellessamme kertoi, kun vielä olin raskaana, että kerran oli pitänyt kahvitaukoaan taksitolpalla, kun taksin luokse tuli isomahainen nainen, pidellen mahaansa ja ähkien, kuinka vedet menivät hetki sitten. Naapuri sitten ajoi naisen sairaalaan ja koitti tsempata tätä hengittämään :D Ei ole kuulemma ikinä jännittänyt niin paljoa, nainen kun kertoi, että aikaisemmatkin lapset ovat syntyneet nopeasti :D Naapuri pelkäsi, että joutuu kätilöksi.

Vierailija
8/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdesti mennyt kotona. Kyllä se yleensä varoittelee ensin vähän lirumalla, ei ne ihan tuosta vaan poksahda ulos. Ainakaan kovin usein.

Vierailija
9/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan esikoistaan odottava ei jää odottamaan lapsivesien menoa kotiinsa. Minullakin molemmilla kerroilla vedet tuli vastaa siinä vaiheessa, kun lapsi syntyi.

Vierailija
10/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vedet poksahtaneet kerralla. Ei yhtään varoitelleet liruuttelemalla.

Vierailija
11/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vedet meni tk:n aulassa. Oli yliaikainen ja olin menossa neuvolaan. Minulla oli pissahätä ja olin menossa vessaan niin aulassa vaan housut kastuivat. Jäin hölmönä seisomaan siihen ja kysyin ohikulkevalta hoitajalta "jotakin suojusta,kun vedet meni". Oma neuvola terkkani sitten tuli myös siihen ja toi minulle aikuisten vaipan ja lupasi jopa soittaa puolestani miehelleni. 

Seuraavien kanssa kalvot on puhkaistu synnärillä.

Vierailija
12/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:24"]

[/quote]

Mun kuopus syntyi kalvoissa sisällä. Eivät siis puhjenneet missään vaiheessa synnytystä, mutta ihan vakavissaan mut silti otettiin =)

Vierailija
13/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni vedet tasan klo 6, ja supistukset alkoi joskus klo 11. Lopulta sektio klo 22.

Vierailija
14/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona yöllä! Ei ne mitenkään räjähtäneet, vaan tuli aina lorahdus kerralla. Menin seuraavana päivänä joskus iltapuolella päivää sairaalaan, ei ollut supistuksia. Meidän sairaalassa otetaan osastolle, jos vedet menee, joten jäin sitten sinne. (Outo kysymys, kun soitin äitiyspolille: mistä tiedät, että se on lapsivettä - mitä se sitten voisi olla?) Aloittivat käynnistyksen seuraavana päivänä ja kun olin toista yötä osastolla, synnytyssupistukset alkoivat.

Ainakin mun tuttavapiirini perusteella synnytykset harvemmin alkaa vesien menolla.

Vierailija
16/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin heräsin aamuyöllä lapsivesilammikosta. Kyllä tuon imelästä hajusta heti tunnisti etten ollut pöksyyni pissannut :) Supistukset alkoivat vasta iltamyöhään ja seuraavana päivänä puoliltapäivin lapsi syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä