Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pakastaa?

Vierailija
24.09.2013 |

Meillä on parina iltana lapsilla harrastukset. Mitähän voisin laittaa valmiiksi tai puolivalmiiksi pakastimeen, jolloin saisin nopeasti ruoan pöytään kun tullaan nälkäisinä kotiin, enkä minäkään jaksa enää kokata!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeittoja.

Vierailija
2/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä ajatus. Eilen tehtiin valmiisiin pizzapohjiin pizzat. Saisikohan pizzapohjia pakastettua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mitä vaan pakastuksen kestävää. Älä unohda ottaa sitä ruokaa jo aamulla jääkaappiin sulamaan. Se lämpenee sitten paljon nopeammin kuin suoraan pakastimesta jäisenä otettu ja säästää energiaa sekä lämmityksessä että jääkaapin jäähdytyksessä.

Itse olen tehnyt paljon kastikkeita, joita pakastin yhden hengen annoksiin kuumaa kestäviin pakastepusseihin. SItten vaikka ruokatunnissa perunat kiehumaan ja kastikepussi avattuna samaan veteen kuumenemaan, ja puolessa tunnissa sen ehti syödänkin.

Perunat eivät parane pakastimessa, joten keitot kannattaa pakastaa ilman perunoita ja lisätä ne pieninä, nopeasti kypsyvinä paloina vasta lämmitettäessä. Kalakeitolle ei toimi, kun kalat hajoavat ennen perunoiden kypsymistä

Vierailija
4/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, kaalilaatikko ja kaikki muutkin laatikkoruoat. jauheliha-/kana-/nakkikastike. Lisuke kannattaa tehdä "tuoreena".

Vierailija
5/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pastan ja riisin kanssa sopivat kastikkeet ja muhennokset. Sitten ennen syömistä tarvitsee vain keittää pasta tai riisi. Niitä ei yleensä kannata pakastaa, sillä laatu kärsii liikaa. Muista myös, että monet yrttimausteet haihtuvat pakastimessa, eli lopullinen maustaminen vasta lämmitettäessä.

Vierailija
6/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden itse kotoa päivällä, joten voin tehdä myös silloin puolivalmiiksi. Illalla vain kahdeksalta ollaan sitten kaikki niin naatteja, että just jaksetaan lämmittää tai jotain. Ap

Vierailija
7/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää aina 2 pv:n perusruuista vielä 1-2 annosta yli. Näitä sitten pakastan annoksina joita treeneihin lähtevä voi itselleen sulattaa ellei muualla opiskeleva isosisko ole tyhjentänyt pakastinta. LIsäksi meillä on aina jotain piirakkaa pakkasessa annospaloina, sitäkin on helppo sulattaa ja syödä salaatin kanssa.

Vartavasten pakkaseen en ole ruokaa tehnyt, em malli toimii meillä hyvin.

Vierailija
8/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nykyään jää ruokaa yli, kun perheessäon ylimääräinen teini. Ja me syötäisiin siis kaikki viisi vielä silloin illalla... Munariisipasteijaa tein annospaloina pakkaseen ja se toimii hyvin. Teini lämmittää sitä ja ottaa vähän kasviksia ennen kuin menee omaan harrastukseensa.

Vierailija
9/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:07"]

Meillä ei nykyään jää ruokaa yli, kun perheessäon ylimääräinen teini. Ja me syötäisiin siis kaikki viisi vielä silloin illalla... Munariisipasteijaa tein annospaloina pakkaseen ja se toimii hyvin. Teini lämmittää sitä ja ottaa vähän kasviksia ennen kuin menee omaan harrastukseensa.

[/quote]

8 tekee ruokaa vielä vanhasta muistista - 4 lapsesta enää yksi kotosalla:)

No jos syötte kaikki iltaisin on eri tilanne. Itse teen viikonloppuna 4-5 pvän ruuat valmiiksi, ei niitä tarvitse tehdä pakkaseen. Lauantaina teen la-su ruuat ja sunnuntaina ma-ke. Hyvin säilyy.

Vierailija
10/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kakkosasunnolla viikonloput, joten en voi tehdä viikonloppuna varastoon. Minulla on keskiviikkoisin aikaa tehdä ylimääräistä ruokaa, mutta se taas ei säily maanantaihin pakastamatta.

Vierailija
11/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan pizzapohjia voi pakastaa.

Lasagne on kätevää pakastaa, kun siinä on "koko ruoka", ei tarvi siis erikseen keittää mitään. Erilaiset suolaiset piirakat, voi pakastaa koko piirakan tai valmiiksi paloina, kätevää ottaa, sitten vaan salaatti viereen.

Kastikkeet pastalle tai riisille, esim. bolognese, kana-kastike, kana-kanttarellikastike, onhan näitä vaikka mitä. Lihapullia, jauhelihapihvejä, joista sitten voi välillä tehdä vaikka itse hampurilaisia, ostaa valmiit sämpylät tai tekee nekin.

Laittaa valmiiksi burrito-aineikset, paistaa kanat (tai jauhelihan) ja paprika-sipulisilppua, helppo rakentaa illalla tortilloihin kukin makunsa mukaan lihaa, kasviksia ym. ja valmista tai itse tehtyä texmex-kastiketta, quacamolea, ja mistä nyt kukin burritoissaan tykkää.

Vierailija
12/12 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen lihapullia aina ison annoksen ja laitan osan pakkaseen. Niistä saa sitten nopeasti ja helposti hyvän ruuan.

Lasagne ja kaalilaatikko kestävät pakastusta hyvin. Perunaa sisältäviä ruokia ei kannata pakastaa.

Kasviksia voi pakastaa valmiina soseena eli keittää kasviksia ja soseuttaa. Valmiista soseesta tekee tosi nopeasti keiton.