Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette, kun olette kotona?

Vierailija
23.09.2013 |

Kuolen tähän tylsyyteen! Lapset leikkii ja mä vain istun tässä, kun en muutakaan keksi. En mä nyt siivotakaan jaksa jatkuvasti, mutta perse alkaa jo puutua tästä istumisesta. Turhauttaa!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki niiden lasten kanssa, käykää ulkona ja puistoissa. Pelatkaa pelejä, maalatkaa vesiväreillä, askarrelkaa. Kuunnelkaa äänikirjoja ja musiikkia. Tehkää metsäretki.

Jos lapset leikkivät keskenään, niin nauti ihmeessä siitä ajasta. Lue lehtiä ja kirjoja, tee vaikka käsitöitä, leivo ja tee ruokaa. Surffaile netissä. Jumppaa. Opiskele jotain uutta, jos aikaa ja halua on niin paljon. Käy läpi vaatevarastot talveksi.

Vierailija
2/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä heikko mielikuvitus, jos et keksi muuta kuin roikkua koneella. Kotonahan riittää tekemistä vaikka kuinka, jos vain haluaa tehdä. Jos lapset eivät huoli sinua leikkiinsä, niin mites on, onko komerot järjestyksessä, kaapit siivottu ja kaikki turha heitetty pois ja käyttökelpoinen viety kirpparille tai kierrätykseen. Tai järjestä kirjahylly uudelleen, jos teillä sellainen on. Vaihda syysverhot, tuuleta kesävaatteet ja pakkaa ne odottamaan uutta kesää ja etsi esille lämpimämmät kamppeet. Jos kaikki on jo fiksattu, pue muksut ja itsesi ja lähde ulos nauttimaan raikkaasta syysilmasta. Kerätkää monivärisiä lehtiä maljakkoon ja askartelutarvikkeiksi. Ja, ja, ja ... Kuten huomaat, tekemistä kyllä on, kunhan vain on energiaa. Nyt peppu ylös tuolista ja touhuamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilen, luen, joogaan, meditoin, teen lihaskuntoliikkeitä, ompelen, teen ruokaa, koulutan koiraa, leikin koiran kanssa. Kyllähän tota tekemistä keksii kun alkaa vaan tehdä.

Vierailija
4/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en jaksa koko aikaa vain siivoilla. Kai sitä nyt muutakin ihmiset tekee kotona kuin vain siivoilee eli järjestelee kaappeja ym.?

Jonkun lehden voisin tilata, mutta on pitänyt karsia kaikki ylimääräinen rahareikä. Ei siis löydy luettavia lehtiä meiltä tähän hätään...

Kai se on sitten vain siivoiltava.... Plääh!

ap.

Vierailija
5/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:19"]

Siivoilen, luen, joogaan, meditoin, teen lihaskuntoliikkeitä, ompelen, teen ruokaa, koulutan koiraa, leikin koiran kanssa. Kyllähän tota tekemistä keksii kun alkaa vaan tehdä.

[/quote]

Voih, koira olisi ihana!

ap.

Vierailija
6/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa joskus tollainen tilanne :-). Meillä ensinnäkin syödään monta kertaa päivässä, eli pitää tehdä ruokaa ja siivota keittiötä. Siihen saa kyllä uppoamaan aika paljon aikaa. Ulkoilu pukemisineen ja vaatehuoltoineen vie aina lasten kanssa aikaa ihan "mukavan paljon". Pyykkihuolto, koirasta huolehtiminen, lasten kanssa kirjojen lukeminen ja askartelujen kanssa auttaminen sekä jälkien siivoaminen... jne jne. Itsekin pitää yrittää treenata lihaskuntoa ja hoitaa kynsiä, värjätä kulmakarvoja jne.. Eipä ole ollut vuosiin sellaista hetkeä, ettei olisi jotain tekemistä.

Vierailija
7/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin lapsen kanssa, laitan hänelle ruokaa, käymme ulkona. Hetken saa huilata kun hän on päiväunilla eli nyt. Lapsi on vähän päälle 1v. eikä vielä leiki oikeastaan hetkeäkään yksin.

Vierailija
8/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:24"]

Olispa joskus tollainen tilanne :-). Meillä ensinnäkin syödään monta kertaa päivässä, eli pitää tehdä ruokaa ja siivota keittiötä. Siihen saa kyllä uppoamaan aika paljon aikaa. Ulkoilu pukemisineen ja vaatehuoltoineen vie aina lasten kanssa aikaa ihan "mukavan paljon". Pyykkihuolto, koirasta huolehtiminen, lasten kanssa kirjojen lukeminen ja askartelujen kanssa auttaminen sekä jälkien siivoaminen... jne jne. Itsekin pitää yrittää treenata lihaskuntoa ja hoitaa kynsiä, värjätä kulmakarvoja jne.. Eipä ole ollut vuosiin sellaista hetkeä, ettei olisi jotain tekemistä.

[/quote]

Mekin syödään monta kertaa, mutta jotenkin niihin (ja muihin lastenhoitoaskareihin) on tullut kai niin selvä rutiini, ettei niihin paljoa aikaa tuhlaannu.

Ja mä olen kyllä vähän sellainen ihminen, että pitäisi olla vähän väliä jotain aktiviteettia ja mielellään jossain muualla kuin kotona, etten tylsistyisi. Ei kauhean hyvä juttu, mikä lie adhd...

ap.

Vierailija
9/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastohan on täynnä ihania kirjoja! Käyn usein lapsen kanssa ja molemmat lainataan jotain, itsellw otan myös dvd:itä. Kotona ollessa olen netissä, luen lehtiä, kirjoja, leivon, teen ruokaa, järjestelen, puuhailen eläimen kanssa, lämmitän taloa talvella, puuhailen omassa pihassa ympäri vuoden.. Omakotitalossa on AINA tekemistä! Mutta kannattaa ehdottomasti mennä kirjastoon. Meillä on usein kotona lukuhetkiä 2,5 v lapsen kanssa. Minä luen omaa kirjaa/lehtiä ja lapsi omiaan. :) Aina ei tarvi lapsenkaan tuijottaa tv:tä jos ei jaksa leikkiä.

Meillä on nyt myös iso hitto ulkona olevat kuntoilupisteet. "Kuntoillaan" yhdessä, eli minä teen jotain ja lapsi leikkii siellä. Tosin tämä tekeminen ei tietenkään ole kotona..

Vierailija
10/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:29"] myös iso hitto lkona olevat kuntoilupisteet. "Kuntoillaan" yhdessä, eli minä teen jotain ja lapsi leikkii siellä. Tosin tämä tekeminen ei tietenkään ole kotona..

[/quote]

Siis HITTI!

Vierailija
11/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, katson telkkaa, teen vapaaehtoisjuttuja, käsitöitä.

Lapsia vien kerhoon ja siitä pääsee vaikka uimaan?

Lapsien kanssa voi käydä kirjastossa niin saa mielekästä luettavaa. Tai jos lapset ei on yhdessä älä ja mölö niin ota vuorotellen lapsia mukaasi.

Vierailija
12/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään lasten kanssa tosi usein kirjastossa, mutta miksi mä en koskaan lainaa sieltä itselle mitään?! Ollaan menossa tällä viikolla taas joku ilta (päivisin ei päästä, kun on niin kaukana), niin nyt on pakko ottaa pino lehtiä itsellekin.

ap.

Vierailija
13/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistus välillä lasten leikkeihin, askarrelaan. Siivoan. Teen pihatöitä ja sitä riittää jokaisen avuodenaikana, lumenluonti, haravointi, nurmikon leikkuu, puiden kaato, marjojen poimiminen. Käyn lenkillä (tässä vaiheess poistu kyllä kotoa). Teen ruokaa. Katson tv:tä. Ja millon mitäkin, käyn läpi vaatteita, lasten pieneksi jääneet vaatteet pois ja kiertoon, paikkaan vaatteen tarvittaessa. Teen itselleni kasvohoidon, lakkaan kynnet, nypin kulmakarvat. Aina riittää tekemistä.

Vierailija
14/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan

laitan ruokaa

leivon

hoidan pihaa

kastelen kukkia

luen lehteä

luen kirjoja

makaan sohvalla

surffaan netissä

juttelen puhelimessa

hoidan jotain paperiasioita, lomakkeiden täyttöä yms.

silitän vaatteita ja pöytäliinoja yms.

pesen pyykkiä

katson tv:tä

syön

Vierailija
15/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asut ap? Meillä on omakotitalossa niin paljon hommia etten jaksa muuta tehä ku siivotaa,pyykätä,laittaa ruokaa,lämmittää joka huone puilla.nakata koira tarhaan ja ruokkia linnut.vauva vie kaiken ajan hyvä ku saa sohvalle istahtaa ettei se kitise jotain ja toista odotan. Väsyttää kokoajan.

Vierailija
16/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kans omakotitalossa. Ei minullakaan ehtinyt tylsyys iskeä, kun talossa oli vielä vauva. Silloin väsytti sen verran, että oli vain ihanaa, kun sai vain olla ja istua.

No mutta. Nyt olen imuroinut talon kaksi kertaa tälle päivälle. :D Nyt ruokaa tekemään ja sitten kauppaan ja siinähän se päivä taas vierähtikin.

ap.

Vierailija
17/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko aina tehdä jotain? Minä nautin meditoimisesta ihan mielettömästi, eli istun vaan tekemättä ja ajattelematta mitään. Olen vaan. Tässä hetkessä -en mieti menneitä, en mieti tulevia, minä vaan olen ja keskityn tähän hetkeen, hengitykseen, kehon tuntemuksiin jne. Se myös rauhoittaa, lievittää stressiä, virkistää mieltä ja muuta kivaa, joten win-win.

Tai joskus vain kuuntelen musiikkia. Se ei tarkoita, että musiikki on soimassa taustalla vaan oikeasti istun sohvalla ja _kuuntelen_. En tee tai ajattele muuta, keskityn musiikkiin. Ylipäätään mikä tahansa asia on miellyttävää ja kivaa ja rauhoittavaa, kun ottaa sen meditatiivisena keskittymisharjoituksena, esim. tiskaus ja siivouskin :)