Helikopteri viime yönä Espoossa (Olarin alueella)?
Tietäkö kukaan onko joku henkilö kateissa, tai tapahtuiko viime yönä esim Länsiväylällä jotain isompaa onnettomuutta, kun heräsin yöllä siihen, että helikopteri pörräsi pitkään alueella (Olari/Matinkylä)?
Tuntui että aika matalalla vielä, kun ääni oli niin kova, melkein kuin suoraan talon yläpuolella (tai sitten sitä korosti yön muu hiljaisuus). Yöllä alkoi yksin ollessa pelottamaankin, että alueella liikkui joku vaarallinen vankikarkuri tms...
Kommentit (60)
Viime yönä iso pelastushelikopteri palasi Malmille aamuyöllä, yleensä tulee päivittäin yhdeksän maissa aina joku vastaava kopteri "kotiin". Tällainen raportointi Latokartanosta.
... ja Espoon keskuksessa noin puoli neljän aikaan ja ainakin puolen tunnin ajan.... Hyvää yötä / Hyvää päivää :)
Tässä ketjussa kommentoivan "ulkosuomalaisen" muutto ulkomaille nosti Suomessa asuvien keskimääräistä älykkyysosamäärää taas himpun verran. :)
Cheek oli keikan jälkeen lentelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te kaikki jotain vastikään pk-seudulle muuttaneita maalaisia vai elättekö muuten vaan supertylsää elämää vai mikä siinä lentävässä helikopterissa(!) on niin kiinnostavaa ja ihmeellistä?
Mä olen asunut koko elämäni Espoossa ja Helsingissä, silti ihmettelin, miksi poliisihelikopteri pörrää yöllä pitkään, samalla alueella. Ainakin pari tuntia. Ei ole todellakaan normaalia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Ulkosuomalainen!
Meillä täällä Suomessa tapahtuu hyvin harvoin mitään niin jännittävää kuin siellä kaukomailla teillä todennäköisesti päivittäin. Meille suurimpia uutisia ovat eittämättä uuden ruokamarketin avajaiset tai muut sinulle täysin turhanpäiväiset asiat. Ei meillä tapahdu mitään muuta, koska täällä maailmankolkassa meitä on vain vaivaiset viisi miljoonaa asukasta.
Me näemme helikoptereita vain amerikkalaisissa tv-sarjoissa. Se on todella, todella merkittävää ja jännittävää, jos tällainen helikopteri lentää joskus ihan oman maan yllä, ihan täällä Suomessa. Se on suorastaan jo kauhistuttavan jännittävää, jos sellainen sattuu lentämään ihan yöaikaan - sehän on aivan kuin niissä amerikkalaisissa tv-sarjoissa konsanaan!
Anna, sinä mahtava Ulkosuomalainen, meidän elää tässä pienessä, kylmässä maassa pienine uutisinemme.
Kiitos!
En ole kelle vastasit mutta olet tainut viimepäivät elää tynnyrissä jos suomessa ei mielestäsi tapahdu mitään jännittävää vai luovutettiinko porvoo jo venäjälle.
Noista koptereista että yllättävän paljon kesän ja syksyn aikana pörräillyt, ei pelkästään medihelejä.
Kiinnostunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te kaikki jotain vastikään pk-seudulle muuttaneita maalaisia vai elättekö muuten vaan supertylsää elämää vai mikä siinä lentävässä helikopterissa(!) on niin kiinnostavaa ja ihmeellistä?
Mä olen asunut koko elämäni Espoossa ja Helsingissä, silti ihmettelin, miksi poliisihelikopteri pörrää yöllä pitkään, samalla alueella. Ainakin pari tuntia. Ei ole todellakaan normaalia täällä.
Kyllä on.
-eri
Kiinnostunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huppista nyt vasta katsoin aloituksen päivämäärän, et sitten vanhempaa ketjua tajunnut nostaa? :D
se toi meille vaan lisää shampanjaa, t. isorikas naapurisi
Helikopteri oli talomme yllä Leppävaarassa pari tuntia yöllä klo 03 aikaan.. hillitön jytinä varmaan 80db. meni yöunet. ulkona näkyi kun miehet haravoivat koirien kanssa ympäristöä nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Helikopteri oli talomme yllä Leppävaarassa pari tuntia yöllä klo 03 aikaan.. hillitön jytinä varmaan 80db. meni yöunet. ulkona näkyi kun miehet haravoivat koirien kanssa ympäristöä nopeasti.
Vähän rikkaamman porukan pihatalkoot on tuollaiset eli talkooporukka lennätetään paikalle vaikka helikopterilla haravoimaan.
Finnhems se oli. Joskus nopein tapa saada sydäripulille lääkäri. Naapurikadulla käy usein.
Kiinnostunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että 6 vuotta vaan jatkanut pörräämistä. Kait ne ruokatuntia välillä pitää.....?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että tähänkin saatiin ulkosuomalaisnäkökulma. :-/
(On valitettavasti kommentoitava, että vaikuttaa sisällöllisesti köyhältä elämältä, jos ulkomailta asti pitää netistä seurata Olarin tapahtumia...Itse ulkosuomalaisena ollessani asetuin tiiviisti paikalliseen yhteisöön, eikä aikaa ollut kotimaisten nettikanavien seurailuun.)
Tamahan on paivan parasta hupia. Paikallista yhteisoa tulee joka tuutista mutta ei kuivausrumpu kiistelyja tai automerkkien statuksesta.
t. kolmas ulkosuomalainen
Kyseinen helikopteri laskeutui yöllä Saunalahden kaupan eteen. Heräsin ääneen. Paikalla oli myös muita pelastuslaitoksen ajoneuvoja. Ei tietoa mitä oli tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen helikopteri laskeutui yöllä Saunalahden kaupan eteen. Heräsin ääneen. Paikalla oli myös muita pelastuslaitoksen ajoneuvoja. Ei tietoa mitä oli tapahtunut.
Jaa että yhdeksän vuotta kesti ehtiä Olarista Saunalahteen? Ei kovin nopea kulkuneuvo...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 19:09"]
Olarissa tapahtui tuolloin henkirikos, uhrina 30v nainen. Etsivät kaiketi tekijää :(
[/quote]
Tekijä ilmoitti henkirikoksesta ja ilmoittautui itse poliisille lauantai aamuna.