Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö, jos joku selviää elämästä liian helpolla?

Vierailija
22.09.2013 |

On vanhempien antamaa ennakkoperintöä, sijoitusasuntoja yms.? Koetko, että tuollaiset ihmiset eivät ymmärrä normaalia elämää?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä. on hienompaa kun itse on hankkinut kaikkia ja tehnyt töitä sen eteen. osaa arvostaa asioita eri tavalla :)

Vierailija
2/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Olen vaan iloinen heidan puolestaan:). Tunnen moniakin kenties tuohon "kategoriaan" kuuluvia ihania ihmisia. Ja ovat ihan itse sittemmin elantonsa ansainneet, fiksuja kaikki tyynni. Itse olen koyhasta tyolaiskodista. Miksi ihmeessa pitaisi tuhlata energiaa ja voimavaroja edes moisen miettimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se ei ole minun elämäni, vaan heidän. Miksi pitäisi ärsyttää?

Vierailija
4/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on se normaali elämä, mitä pitäisi ymmärtää?

Vierailija
5/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ainakin silloin tällöin ku itellä menee huonosti. Mun mielestä se on vaan ihan inhimillistä, että semmoselta tuntuu.

Vierailija
6/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla "normaalimpaa elämää" nuo ennakkoperinnöt sun muut. Kyllä me köyhät surkimukset taidetaan ollaan vähemmistönä :D

Toki on kiva ajatella, että "pärjäänpäs ihan itte (no just ja just)", mutta se on pieni lohtu...

Vierailija
7/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kilrjailija juuri sanoi, että jos ei ole mitään kokenut, ei voi luoda mitään. Eli elämä on ollut todella rankkaa, mutta olen itse taistellut itseni aikuiseksi ja kerännyt sen vaatimattoman, mitä minulla on.

Ja ei harmita, koska olen suunnattoman ylpeä itsestäni. Ja siksikään en voi olla kateellinen, koska pari ns  helpon elämän elänyttä puolituttuani halveksii selkeästi sitä minun pientä omaisuuttani, minkä olen kerännyt. 

Jos ihmisestä kasvaa sellainen, että katsoo nokanvartta pitkin toisten elämää, en haluakaan saada silloin kaikkea helposti.

Vierailija
8/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Mutta toisaalta, rikkaillakin voi olla sitten muita huolia...

Vierailija
9/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas koen helppona elämänä normaalit ja rakastavat vanhemmat ja semmoisen kodin, jossa ei ryypätä, riidellä, huudeta ja käytetä hyväksi. Sellaisia kadehdin ja ajattelen (joskus), että mitä ne valittaa, jos jotain valittavat, kun tarvitsee pähkäillä vain normaalin elämän ongelmien kanssa eikä sekä arkielämän ongelmien että miljoonien traumojen.

Vierailija
10/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti ap: n kaltaset yksinkertaisuuden huipentumat, jotka ajattelee et rahahan se onnelliseks tekee. Taitaa itelläs olla vähä liian helppoa????? Kyllä, vanhempani ovat auttaneet mua rahallisesti paljonkin mm ostaneet  mulle uuden auton. Onko elämäni ollut helppoa? Äidin vakavat mielenterveysongelmat mun lapsuudessa, väkivaltainen isä, omat helvetilliset mielenterveysongelmat, oma fyysinen sairaus, oma osittainen työkyvyttömyys. Antaisin ilomielin nuo tonnit mun tililtä jos saisin terveen mielen ja terveen ruumiin. Ois ihana olla opiskelu ja työkykynen ja hankkia ite omat rahat!! Ärsyttää myös suunnattomasti ihmiset jotka ei ymmärrä terveytensä arvokkuutta.. toivottavasti herätti ajatuksia... 

Vierailija
11/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se nyt on vaan heidän normaalia elämäänsä. jos he eivät saisi niitä asioita niin saisinko minä ne sitten? enpä taitaisi saada, samaa elämää eläisin yhä

Vierailija
12/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:29"]

Ärsyttää suunnattomasti ap: n kaltaset yksinkertaisuuden huipentumat, jotka ajattelee et rahahan se onnelliseks tekee. Taitaa itelläs olla vähä liian helppoa????? Kyllä, vanhempani ovat auttaneet mua rahallisesti paljonkin mm ostaneet  mulle uuden auton. Onko elämäni ollut helppoa? Äidin vakavat mielenterveysongelmat mun lapsuudessa, väkivaltainen isä, omat helvetilliset mielenterveysongelmat, oma fyysinen sairaus, oma osittainen työkyvyttömyys. Antaisin ilomielin nuo tonnit mun tililtä jos saisin terveen mielen ja terveen ruumiin. Ois ihana olla opiskelu ja työkykynen ja hankkia ite omat rahat!! Ärsyttää myös suunnattomasti ihmiset jotka ei ymmärrä terveytensä arvokkuutta.. toivottavasti herätti ajatuksia... 

[/quote]

Mulla taas on noi samat ongelmat kuin sinulla ja ei tonneja tilellä, joten en ylenkatsoisi niitäkään...helpompi selvittää oma pää jos ei tarvitse huolehtia toimeentulosta- eri juttu tietty jos on jokin kuolemaan johtava fyysinen sairaus.

Vierailija
13/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän, jos ei tee elämällään mitään järkevää vaikka on saanut hyvät edellytykset luoda jotain hyvää

Vierailija
14/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13:lle: totta puhut, toki arvostan sitä että taloudellinen tilanteeni on turvattu. Elämä on kyllä opettanut arvostamaan asioita jotka on hyvin. Ei ole kuolemaan johtava sairaus, vaan sellanen joka aiheuttaa kipuja ja rajoittaa liikkumista. Voimia sinne, oon kyl miettiny monesti mitä elämä ois jos kaiken keskellä joutuis jokaisen euron laskemaan.. Toivottavasti säki oot löytäny sun elämästä ne pienet jutut jotka on hyvin..

Vierailija
15/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:03"]

Eräs kilrjailija juuri sanoi, että jos ei ole mitään kokenut, ei voi luoda mitään. Eli elämä on ollut todella rankkaa, mutta olen itse taistellut itseni aikuiseksi ja kerännyt sen vaatimattoman, mitä minulla on.

Ja ei harmita, koska olen suunnattoman ylpeä itsestäni. Ja siksikään en voi olla kateellinen, koska pari ns  helpon elämän elänyttä puolituttuani halveksii selkeästi sitä minun pientä omaisuuttani, minkä olen kerännyt. 

[/quote]

Luovuutta on monenlaista. Tutkimusten mukaan esim. luovat tiedemiehet ovat usein ns. hyvien perheiden lapsia, joita on kotona kannustettu ja tuettu luovuuteen. Runoilijoiden luovuutta puolestaan on ruokkinut se, että heitä on kohdeltu kaltoin. Mutta ei näitä asioita voi yleistää! Kokemuksia on niin monenlaisia. Tunnen kirjailijan, joka elää hyvin kotikeskeistä elämää, ei juuri matkustele eikä tapaa edes ihmisiä, silti hän on valtavan luova.

Vierailija
16/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on fiksu, hän on itse pystynyt kouluttautumaan ja huolehtimaan itselleen hyvän elintason.

Jos on vähemmän fiksu, osaa vain kadehtia muita, niinhän se menee. Ja nämä ihmiset ovat niitä, jotka huutelevat kovaan ääneen, kuinka paremmin tienaavien ja itsensä likoon laittaneiden ihmisten pitäisi maksaa heidänkin elantonsa. Ihan vain siksi, koska eivät itse ole osanneet.

Vierailija
17/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ärsytä, haluaisin vaan itse sitä samaa.

Vierailija
18/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:17"]

Jos ap on fiksu, hän on itse pystynyt kouluttautumaan ja huolehtimaan itselleen hyvän elintason.

Jos on vähemmän fiksu, osaa vain kadehtia muita, niinhän se menee. Ja nämä ihmiset ovat niitä, jotka huutelevat kovaan ääneen, kuinka paremmin tienaavien ja itsensä likoon laittaneiden ihmisten pitäisi maksaa heidänkin elantonsa. Ihan vain siksi, koska eivät itse ole osanneet.

[/quote]

No mitä jos sinä joudut vaikka auto-onnettomuuteen ja saat aivovamman ja joudut työkyvyttömäksi, pitäisikö sinut siis laittaa kadulle kun et enää osaa elättää itseäsi?

Vierailija
19/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Sitä mukavampi mitä useammalle elämä on helppoa. Ei kärsimys tee elämästä sen oikeampaa.

Vierailija
20/24 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Uskon, että jokainen kohtaa vaikeuksia ennemmin tai myöhemmin. Myös onneen on monta tietä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi