Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleisiä vahinkolapset ovat?

Vierailija
21.09.2013 |

Onko tästä jotakin tilastotietoa? Veikkaan, että aika moni jättää kertomatta, jos lapsi onkin ollut suunnittelematon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimerkkini on kyllä "salaa toivottu vahinkolapsi".

On ollut helpompaa sanoa, että lapsi oli suunnittelematon ja en voinut moraalisista syistä tehdä aborttia, kuin

tunnustaa, että hain sinkkuna ihan mistä tahansa siementä, että saisin lapsen. Halusin lasta täyttämään rakkaudenjanoa ja tyhjyyttä.

Vierailija
2/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni yllättävän yleisiä. Nykyään on niin noloa sanoa, että ei aikuisena, vastuullisena ihmsisenä sitten kuitenkaan miettinyt niin pitkälle että olisi käyttänyt ehkäisyä, että keksitään siihen joku muu selitys. Mutta, jos jo omassa kaveripiirissäni on useampia vahinkolapsia, niin ei se niin hirveän harvinaista ole. Ja toisaalta taas; kun perhetilanne on kunnossa, niin näyttäähän siihen aina yksi lapsi lisää mahtuvan, ja monet taitavat olla salaa aika onnellisia siitä että vahinko tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleisiä, mutta mä käyttäisin näistä pikemminkin nimitystä "yllätyslapsi". Nimittäin, nykyaikana jos lapsi on ihan tosi ei- toivoitu, voi tehdä abortin.

Mun viidestä lapsesta yksi on ns. ylläri.

Mun ylläri- lapseni oli ihan yhtä toivottu, kuin muutkin ns. suunnitellut lapseni.

Vierailija
4/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kolmas tenava tulossa, sen on PAKKO olla vahinko, koska ei kukaan järjellinen ihminen rupea omilla geeneillään kuormittamaan ylenmäärin Äiti Maata.

Vierailija
5/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:39"]

Tosi yleisiä, mutta mä käyttäisin näistä pikemminkin nimitystä "yllätyslapsi". Nimittäin, nykyaikana jos lapsi on ihan tosi ei- toivoitu, voi tehdä abortin.

Mun ylläri- lapseni oli ihan yhtä toivottu, kuin muutkin ns. suunnitellut lapseni.

[/quote]

Joopa joo.... ja olet ylpeä tästä?

Vierailija
6/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:38"]

Omasta mielestäni yllättävän yleisiä. Nykyään on niin noloa sanoa, että ei aikuisena, vastuullisena ihmsisenä sitten kuitenkaan miettinyt niin pitkälle että olisi käyttänyt ehkäisyä, että keksitään siihen joku muu selitys. Mutta, jos jo omassa kaveripiirissäni on useampia vahinkolapsia, niin ei se niin hirveän harvinaista ole. Ja toisaalta taas; kun perhetilanne on kunnossa, niin näyttäähän siihen aina yksi lapsi lisää mahtuvan, ja monet taitavat olla salaa aika onnellisia siitä että vahinko tapahtui.

[/quote]

Meillä kyllä petti ehkäisy, ja itkin kun tein raskaustestin

T: nro 4

Vierailija
7/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:32"]

Onko tästä jotakin tilastotietoa? Veikkaan, että aika moni jättää kertomatta, jos lapsi onkin ollut suunnittelematon.

[/quote]ei varmaan mitään tilastointia, mutta (haastattelu)tutkimuksella voisi jotain saadakin irti.

Vierailija
8/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:38"]

[/quote] Salaa onnellisia, voi sitä olla avoimestikin onnellisia. Meidänhän toinen on oikeasti, mutta ei sitä kumpikaan edes muista! 

Vierailija
9/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:39"]

[/quote]

Joopa joo.... ja olet ylpeä tästä?

[/quote]

Mitä tarkoitat? Olisiko mun pitänyt tehdä abortti? Mulla on mieheni kanssa viisi lasta, yhden suhteen petti ehkäisy. Ei me kumpikaan kuitenkaan haluttu aborttia, ja senkin lapsen jälkeen tehtiin vielä yksi.

Vierailija
10/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen. Kuulemma kyllä äitini mukaan hänen elämänsä paras yllätys, vaikken ollenkaan ollut suunniteltu.

Vierailija
11/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin yleinen.

Vierailija
12/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaissa yli puolet lapsista on suunnittelemattomia.

Vierailija
13/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkolapsia ovat vain lapset, joiden vanhempien ehkäisy on pettänyt. Jos ei käytä ehkäisyä, on turha puhua vahingosta tai yllätyksestä, koska jokainen tietää, että ilman ehkäisyä raskaus on mahdollinen eikä mikään ehkäisykään ole 100 % varma.

Vierailija
14/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä. Mutta kai ne on sit kuitenkin perheenpelastajia. Tai siis että mies sit oppii rakastamaan ja jää siihen ja on onnellinen kun se syntyy. Näin mun kavereille on käyny. 

Vierailija
15/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:35"]

On ollut helpompaa sanoa, että lapsi oli suunnittelematon ja en voinut moraalisista syistä tehdä aborttia, kuin

tunnustaa, että hain sinkkuna ihan mistä tahansa siementä, että saisin lapsen. Halusin lasta täyttämään rakkaudenjanoa ja tyhjyyttä.

[/quote]

Oikeasti? Hankit lapsen täyttämään rakkaudenjanoasi ja tyhjyyttäsi? Onpa raskas tehtävä pienen ihmisen suoritettavaksi. Ja sitten sanotaan, että lapsettomat ovat muka itsekkäitä...

Vierailija
16/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:50"]

Vahinkolapsia ovat vain lapset, joiden vanhempien ehkäisy on pettänyt. Jos ei käytä ehkäisyä, on turha puhua vahingosta tai yllätyksestä, koska jokainen tietää, että ilman ehkäisyä raskaus on mahdollinen eikä mikään ehkäisykään ole 100 % varma.

[/quote]

Näinpä.

Meillä kuopus oli ns. vahinkovauva. Ehkäisynä oli hormonikierukka, joka ei sitten ollut ihan sataprosenttisen varma ehkäisykeino. 

Aborttia en tehnyt koska toinen lapsi ei kuitenkaan ollut mikään katastrofi.

Vierailija
17/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:35"]

[/quote]

Oikeasti? Hankit lapsen täyttämään rakkaudenjanoasi ja tyhjyyttäsi? Onpa raskas tehtävä pienen ihmisen suoritettavaksi. Ja sitten sanotaan, että lapsettomat ovat muka itsekkäitä...

[/quote]

Kylä, niin hain. En tiedä yhtäkään ihmistä, joka olisi hankkinut lapsia epäitsekkäistä syistä. Arvaapa millaisen kohtalon tuo janottu lapsi sai.

Vierailija
18/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:32"]

[/quote]

Mä kyllä kerron. Kerron senkin että ehkäisy petti, olen naimisissa ja oli jo 3 lasta ennestään ja senkin jälkeen tehtiin vielä yksi lapsi.

Eikä yhtäkään senttiä eikä penniä ole saatu eikä edes haettu sossusta, kaikki lapsemme on elätetty ihan itse ihan rehellisellä työnteolla.

T: nro 4

Vierailija
19/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkolapsia ei nykyisin ole, koska voi tehdä abortin.

Vierailija
20/20 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt odottamani kolmas oli tavallaan vahinkolapsi, sanoisin ehkä että iloinen yllätys ennemminkin, koska käytössä ei sillä kertaa ollut mikään kovin varma ehkäisy. Ollaan aikaisemminkin oltu juuri ilman menkkoja keskeytetyllä ja niin piti olla nytkin, mutta laskin väärin menkkojen alkamisen ja mieskin "laukaisi" ennen aikojaan joten tässä ollaan. :D Ja tämä keskeytetty juuri ennen menkkoja toimi tätä ennen 3 vuotta... Joo myönnän että ei ollut fiksua toimintaa, mutta loppujen lopuksi kai salaa toivoin vielä yhtä vauvaa, kun vaunuja ym. ei oltu raaskittu myydä ja kolmannen kohtalo oli roikkumassa tavallaan ilmassa. Oikeestaan kävi parhaalla mahdollisella tavalla kun päätös tuli tavallaan tehtyä itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi