Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet, kysymyksiä...

Vierailija
20.09.2013 |

Kuinka usein olette yhteydessä eksän kanssa lasten asioihin liittyen?

Minua harmittaa, kun ex laittaa minulle 4-6 tekstaria joka kerran, kun lapset ovat hänen ja uuden tyttöystävänsä luona.

Ok - ymmärrän toki tärkeät asiat, kuten lapsen puhelimen pin-koodista kysymys, pieniä tapaturmia, aikataulua yms. Lapset kuitenkin soittavat itse minulle/soitan heille yleensä lisäksi vielä. Tästä on sovittu ja se on ok. En vain jotenkin jaksaisi noita eksän viestejä. Ero ei ole ollut helppo eikä sopuisa, enkä halua olla vihamies, mutta en ystävä tai edes kaverikaan. Tylsää, että joudun pitämään puhelinta äänettömällä, kun en halua niitä vastaanottaa. Kiinnikään en voi/halua lasteni vuoksi laittaa.

Haluan itse päästä erossa myös eteen päin ja olen jo paljon päässytkin, rakentamaan myös vähitellen uutta parisuhdetta yms.

Sitten toinen juttu:

Outoa, miten lapset reagoivat, kun soitan heille. He ovat puhelimessa vaivautuneita ja tänään, kun ääni väristen pienempi tyttäreni sanoi minulle puhelimessa, että "äiti, olet ihana" alkoi eksäni yskiä jotain  kovaan ääneen siellä, enkä tiedä naurettiinko lapsen kommentille, vai mitä outoa siellä tapahtui. Lapsi meni aivan lukkoon tilanteen jälkeen ja halusi lopettaa puhelun äkisti. Kenties se ei sopinutkaan kuvaan, että se parjattu "hullu" eksä, voikin sittenkin olla lapsen mielestä ihana äiti... vai olisiko lapsella ollut ikävä ja kommentti herätti kenties isässäkin vaikeita tunteita? Miten voisin ottaa asian puheeksi lapseni kanssa vai kannattaako siitä puhua?

Tulin itse petetyksi ja jätetyksi naisen vuoksi. Alussa olin raivoissani tietenkin miehelle, että naisellekin (jota nyt kadun, koska eihän se hänen syytänsä juurikaan ollut...) Eksäni on puhunut paljon pahaa minusta tälle naiselle, kerran mm. näin heidät kaupungilla ja eksä ei suostunut tulemaan samalle puolen katua, vaikka yhteiset lapset mukana. Ja nainen vaan hymyili ylimielistä, typerää hymyä ja luin miehen huulilta sanan "hullu".

Mietin myös joskus näitä toisia naisia, että uskovatko he ihan kaiken mitä heille kerrotaan? Myönnän tietenkin, että meillä oli vaikeaa ja minussa myös vikaa, että kaikki meni, kuten meni. Ja nyt olen jopa onnellinen, että kaikki päättyi näin ja pääsin eroon hänestä. Ei ole mikään tavoiteltava mies :P :D

t "hullu" ex-vaimo :D joka eli huonossa parisuhteessa liian kauan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi soitat niinä viikonloppuina kun lapset ovat isällään, heille? Anna heidän olla rauhassa keskenään.

Vierailija
2/5 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 22:05"]

Miksi soitat niinä viikonloppuina kun lapset ovat isällään, heille? Anna heidän olla rauhassa keskenään.

[/quote] Ai minäkö häiritsen? Millä logiikalla?  Jos eksä laittaa 6 tekstaria/pv ilman mitään järkevää syytä?

Lastenvalvojalla sovittu niin, että yhden kerran illassa voin soittaa lapsille.

Enhän minä heitä suinkaan häiritse, vaan mielestäni hyvän yön -toivotukset toivottelen. Toki jos tämä on hankala järjestely kaikkien kannalta, siirryn laittamaan tekstiviestin muodossa toivotuksen mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalla kannustettiin kuitenkin siihen, että lapsen olisi hyvä olla yhteydessä päivittäin siihen vanhempaan, joka ei ole läsnä. Isä itsekin soittaa kerran illassa, enkä ole koskaan kokenut tätä ongelmana. Kenties tämä uusi nainen kokee sitten minun soittoni ongelmana?

t.ap

Vierailija
4/5 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lastenvalvoja ja sosiaalityöntekijät nimenomaan kielsivät äitiä soittelemasta lapselle tapaamisten aikana. 

Vierailija
5/5 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 22:37"]

Meillä lastenvalvoja ja sosiaalityöntekijät nimenomaan kielsivät äitiä soittelemasta lapselle tapaamisten aikana. 

[/quote]

Ehkä äiti on sitten jotenkin käyttäytynyt sopimattomasti?

Kuulostaa erikoiselta, koska lapsella tulisi olla oikeus olla yhteydessä halutessaan molempiin vanhempiinsa. Välillä lapset soittavat minulle päin. Se olisi tietysti yksi vaihtoehto, että sopisi niin, että lapsi itse soittaa minulle päin halutessaan. Meillä taas suositeltiin yhteyttä molemmin puolin nimenomaan ja korostettiin sen tärkeyttä puolin ja toisin.

En minä koskaan utele puhelimessa, toivotan hyvät yöt ja kyselen koulusta tai jotain ihan yleistä, eli sillä tavoin en mitenkään perhettä häiritse.

Olisikos täällä ketään, joka kertoisi millä tavoin pitää yhteyttä lapsiinsa, kun he ovat isällään?

ap