Hamsteri syö dunaansa reikää
Auttakaa mua! En tiiä mitä mun pitäis tehä, ku mun syyrialainen hamsteri puree sen dunan pohjaan reikää.😬 Voiks sitä jotenki estää?
Kommentit (17)
Onko sillä riittävästi muuta jyrsittävää? Onko sillä kalkkikivi?
Syyrialaiset, varsinkin naaraat, ovat hulluja jyrsimään. Muovinen duna sopii ennemmin kääpiöhamstereille. Hommaa lasinen terraario/akvaario, on tod.näk. enemmän tilaakin.
Kunnon duna, sekä koon että materiaalin puolesta, riittävästi virikkeitä ja muuta jyrsittävää.
Hanki lasinen terraario + anna sille lemmikillesi tekemistä.
Mikä pikku söpöliinin nimi on ? Mitä muuta jännää se tekee ?🐹💚
Mun mielestä kaikki muoviset dunat ja kalterihäkit sai kieltää. Jokaiset jyrsijän lemmikiksi hankkivan pitäisi ymmärtää että ne voi alkaa sitä tuhoamaan varsinkin jos ei ole riittävästi virikkeitä ja luvallista turvallista jyrsittävää. Ja jos esim hamsteri kiipeää kalteria ajankulukseen ja putoaa niin loukkaantumisen riski on iso eikä sen eläimen kipua näe kuin vasta siinäkohtaa kun on liian myöhäistä tehdä mitään :-( puhumattakaan syödyistä muovinpaloista...
Mitä iloa saatte pitämällä eläintä häkissä.
Mä aion tänään käydä ostamassa sille lisää jotain virikkeitä ja pitää ostaa sille kans se lasi terraario.👍🏻
Sille joka kyseli niin sen nimi on Peep❤️🐹
Meidän hamsterilla on paljon erilaista tekemistä ja reilusti purua, joten se on hyvin tyytyväinen otus. Mielikuvitusta siis vain ja netistä löytyy ideoita vaikka kuinka. Hansteri kannattaa ottaa jaloittelemaan tarvittaessa myös lattialle.
Pätki sille puuta purtavaksi ja järjestä muuta touhua. Paljon kaivettavaa ja riittävän iso juoksupyörä, jossa selkä ei jää mutkalle. Osta käytöstä poistettu akvaario jostain kympillä.
Mä kävin noin viikko sitten kattoo et jos oisin ostanu sille juoksupyörän, mut siellä oli vaan liian pienii, nii en sen takii ostanu.🥴
Ja oon laittanu sille noin 13cm sitä purua et se mahtuu siellä kaivelemaan, mut se on vissiin aika minimi määrä tai allekki mitä siellä pitäsis olla?😶
No en oikeen osaa silleen selittää, mut se on sellanen "häkki", kirjota vaikka googleen jotai että duna hamsterille tai vastaavaa nii kai sieltä jonkulainen kuva läytyy.😅
Hanki kunnon lasinen terraario. Jyrsijät jyrsivät. 😅