Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaksiini ja väsymys

Vierailija
19.09.2013 |

Olen käyttänyt siis venlafaksiinia psykiatrin määräämänä nykyisellä annoksella huhtikuusta ja ihan älytön väsymys alkanut kesän aikana. Nukun kunnon yöunet ja silti myös töiden jälkeen jopa 2-3h päikkäreitä, ja aina vaan väsyttää lisää. Lääkäri ehdotti lääkkeen iltaottoa, vaikka periaatteessa sen ei ei pitäisi väsyttää..

Onko kellään vastaavia kokemuksia, vai pitäisikö miettiä muita syitä tuolle väsymykselle..Turhauttavaa kun muuten on jo ihan hyvä olla, mutta ihan vetämätön olo

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama vaiva, lääkkeenä absenor. Oon ihan rättipoikki iltapäivisin, mutta en pääse lasten takia nukkumaan, mutta haluaisin! Tosin työkin on raskas, paljon ajateltavia asioita. Ehkä myös perustauti väsyttää(mulla bipo). Eli en osaa auttaa :(

Vierailija
2/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mietin alkuun että varmaan itselläkin uusi työ rasittaa, mutta silti..en ikinä ole nukkunut näin paljoa! Tuntuu ettei sitten muuta jaksakaan kuin sen työn..

Katotaan miten se ilta-annostelu toimii, kun kuulemma saattaa sitten liikaa piristää yöksi..ota nyt tuosta selvää..tietenkin ne vaikutukset on yksilöllisiä. Ehdotin myös että josko olisi voinut hieman vähentää annosta (nyt 225mg), mut ei kuulemma vielä oo suositeltavaa. Ja nyt en kyllä haluaisi niitä vieroitusoireitakaan, jos niitä annoksen alennuksesta tulisi; pahoinvointi, epätodellinen olo ja pistelyt..

Muuten on ollu kyllä mahtava lääke, tuntui tehoavan vaikeaan masennukseen erittäin hyvin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että mulla sama, väsyttää älyttömästi.. Syön siis tosi isoa annosta.. Mutta kun tän lääkkeen piti olla PIRISTÄVÄ?

Vierailija
4/18 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla venlafaxin ainakin oli piristävä, kaipaan sitä juuri sen vuoksi. Otin sen aina nukkumaanmennessä, niin heräsin aamulla aikaisin :D mutta keho tottui venlaan nopeasti, vaati aina isompaa annosta. kun en enää kokenut saavani apua siitä, lopetin kertalaakista aika ison annostuksen, en enää muista tarkkaa määrää. Vieroitusoireet oli kieltämättä kamalat, mutta en usko että pikkuhiljaa pienentämällä niitä tulisi. Uutta lääkettä jaksoin kokeilla kuukauden, ja se Väsymyksen määrä. Huh Huh. Nyt olen kesän kestänyt ilman mitään apuja, mutta talveksi pitää keksiä millä pitää masennus poissa....

N26

Vierailija
5/18 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pienennettiin 150 ----> laskettiin aina 37,5 ja ei siinä tullut mitään hirveitä viekkareita.Nyt pitäs aloitaa toinen lääke tai aloitinkin jo niin olo o hirveä....mietinkin jos jättäs lääkkeet kokonaan pois. Mulla ei kyllä väsymystä ollut.

Vierailija
6/18 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on koko ajan TODELLA väsynyt ja syö kyseistä lääkettä, syönyt kohta kaksi vuotta ja väsymys pahentunut koko ajan, nyt pienentää lääkettä että saisi jättää kokonaan pois ja ehkä väsymys hieman hellittänyt mutta huimaa ja hikoilee aivan kauheesti nyt kun annosta pienennetty.

Vierailija
7/18 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä täälläkin vaikka koko ajan tosi pienelle annostuksella menty.(75mg) En tosin tiedä liittyykö lääkkeeseen, sillä v äsymys on niiiiiin yleinen oireena ja muutenkin... :/ Aluksi otin iltaisin,mutta seurauksena oli järkyttäviä unia ja heräilyä, joten aika nopeasti siirryin aamuun. Sen olen huomannut,että pitää ottaa säännölliseen aikaan ja elämänrytmi on syytä pitää tasaisena, helpottaa väsymystä.

Vierailija
8/18 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua Venlafaxin myös väsytti ja nyt ollaankin just parhaillaan vaihtamassa Voxraan, joka on piristävämpi. Syön siis kahta lääkettä päällekkäin tällä hetkellä. Olo on parempi, mutta mulla on ihan järkyttävä olo kokoajan. Voxra varmaan pahentaa oloa just, oon tosi itkuinen, ahdistunut ja paha olla.

Vierailija
9/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt siis venlafaksiinia psykiatrin määräämänä nykyisellä annoksella huhtikuusta ja ihan älytön väsymys alkanut kesän aikana. Nukun kunnon yöunet ja silti myös töiden jälkeen jopa 2-3h päikkäreitä, ja aina vaan väsyttää lisää. Lääkäri ehdotti lääkkeen iltaottoa, vaikka periaatteessa sen ei ei pitäisi väsyttää..

Onko kellään vastaavia kokemuksia, vai pitäisikö miettiä muita syitä tuolle väsymykselle..Turhauttavaa kun muuten on jo ihan hyvä olla, mutta ihan vetämätön olo

Väsymystä voi joillekin tulla.

Vierailija
10/18 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla sama, väsyttää älyttömästi.. Syön siis tosi isoa annosta.. Mutta kun tän lääkkeen piti olla PIRISTÄVÄ?

Piristävä? Mistä sen kuulit?

Vierailija
11/18 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsytti viikon ajan, nukuin  koko ajan. Sen jälkeen ei mitään oireita, olen käyttänyt 10 vuotta pienellä annoksella

Vierailija
12/18 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama kokemus.

Vierailija
13/18 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väsyttää.

Vierailija
14/18 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsytti viikon ajan, nukuin  koko ajan. Sen jälkeen ei mitään oireita, olen käyttänyt 10 vuotta pienellä annoksella

Mikä annoskoko sulla on?

Vierailija
15/18 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pienemmällä annoksella nukuttaa vähän liikaa. Mutta voi kai se johtua muustakin.

Vierailija
16/18 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin Venlaa 150mg annostuksella. Siitä johtuvaan maniaan söin jarruksi Levomepromatsiinia (neurolepti) 25mg tarvittaessa 200mg asti päivässä. Näistä johtuvaan tykyttävään oloon 40mg Propralia tarvittaessa ja nukkumiseen Mirtazapiinia tarvittaessa riittävästi. Lihoin tällä kuurilla vuodessa 50kg syömättä oikeastaan yhtikäs mitään. Eräänä aamuna jätin mömmöt ottamatta ja kärsin viikon viekkarit. Nyt olen taas ihminen!

Vierailija
17/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se on.

Vierailija
18/18 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mut lisäänpä tänne oman kokemuksen. Venlaa syönyt 150mg ja ihmetelly tuota väsymyksen määrää. Uni ei ollut virkistävää ja keho ei ole levänny, mikä johtaa pahempaan väsymykseen. Rupesin sit huomaamaan että unissa puuhastelen kaiken näköstä eli eläydyn uniin todella vahvasti, oireet on sellasia REM-unen käyttäytymishäiriöitä vastaavia, ja sanottiin että kuuluu lääkkeen haittavaikutuksiin. Nyt sit lääkettä lasketaan 75mg ja katotaan, onko siitä sit mitään apua. Muuten toiminu hyvin itellä.