Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulkeeko rahankäyttö- ja paino-ongelmat käsikädessä?

Vierailija
19.09.2013 |

Jotenkin olen pistänyt merkitlle näistä kukkaronherraksi ja Kirsin himoshoppaajat ohjelmasta, että  ne jotka ei osaa rahaa käyttää, niin heillä näkyy olevan myös merkittävä ylipaino.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta päällimmäinen mielikuva on tämä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on usein paksuja.

Vierailija
2/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ajattelet niiden liittyvän yhteen, yhden ohjelman perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,

itse olen "köyhä", mutta perheeni ei ole pulleva.

Vierailija
4/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:07"]

miksi ajattelet niiden liittyvän yhteen, yhden ohjelman perusteella?

[/quote]

miten niin yhden? 2 eri ohjelmaa ja pari kautta

Vierailija
5/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista. Mutta sen olen huomannut, että köyhyys ja yleisen elämänhallinnan puute kasautuu yleensä samoille ihmisille. Ja tietenkin poikkeuksia on!

Vierailija
6/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, osui nilkkaan itseeni sopii kummatin sanat eli köyhä ja lihava. Kumman siis tekisin ensin laihdutuksen vai taloustilanteen parannuksen? Seuraako toisesta toisen haitan häviäminen eli jos laihdutan tuleeko minusta fiksumpi talousasioissa?

Vierailija
7/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:13"]

Auts, osui nilkkaan itseeni sopii kummatin sanat eli köyhä ja lihava. Kumman siis tekisin ensin laihdutuksen vai taloustilanteen parannuksen? Seuraako toisesta toisen haitan häviäminen eli jos laihdutan tuleeko minusta fiksumpi talousasioissa?

[/quote]

todennäköisesti... koeta edes.

Vierailija
8/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Kyllä niitä kiloja kertyy kelle on kertyäkseen vaikkei olisi rahan kanssa mitään ongelmaa.

Vierailija
9/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi olla holtiton vaan yhdellä elämänalueella ilman että se välttämättä heijastuu kaikkiin. Silloin tätä asiaa kohtaan on addiktio (shoppailu, ruoka, alkoholi, pelit, treenaus, seksi). Yleinen elämänhallinnanpuute sitten taas aiheuttaa sekavuutta ja leväperäisyyttä kaikkiin toimiin. 

Vierailija
10/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:13"]

[/quote]

molempien takana on se kuuluisa elämänhallinta, kun saat sen kuntoon, molemmat asiat ratkeaa

Vierailija
11/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:15"]

No ei todellakaan. Kyllä niitä kiloja kertyy kelle on kertyäkseen vaikkei olisi rahan kanssa mitään ongelmaa.

[/quote]

Entäs toisinpäin, jos raha-asioiden hanskassa pitäminen ei suju, silti pystyy pitämään syömisen kurissa?

Vierailija
12/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kyllä rahankäyttöongelmia, mutta tässä kh-tuella kun pitää loihtia halvalla sapuskat huomaan että kun pää kokoajan jatkojalostaa ruokia ja keksii halpoja reseptejä niin että kaikki ruoka tulisi syötyä eikä mitään tarttis heittää pois, tulee myös syötyä enemmän kun kokoajan on kyökin ääressä ja tekee muksuille ruokaa, ennen aina söi kun muisti, nyt syö huvikseen. Vielä kyllä normipainossa

Vierailija
13/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:02"]

Jotenkin olen pistänyt merkitlle näistä kukkaronherraksi ja Kirsin himoshoppaajat ohjelmasta, että  ne jotka ei osaa rahaa käyttää, niin heillä näkyy olevan myös merkittävä ylipaino.

[/quote]

Kun köyhdyin niin minulle tuli enemmän painoa, koska en syönyt monipuolisesti ja sen vuoksi olin jatkuvasti nälkäinen tai ahmin. Mihinkään roskaruokaan ei ollut varaa. Ei myöskään ollut varaa tehdä mitään tai mennä mihinkään kun en voinut ostaa edes bussilippua, joten ainoa ajankulu oli syödä kotona.

Kun rikastuin niin laihduin tikuksi. Rahankäyttö on ollut kumpanakin aikana hallinnassa ja varsinkin köyhänä jouduin pitämään rahankäytön todella tiukasti kurissa. Nyt rikkaana shoppailen ja laitan rahaa myös turhuuteen.

Vierailija
14/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pullea, muu perhe hoikkaa. Rahan suhteen ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
15/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:23"]

[/quote]

Kun köyhdyin niin minulle tuli enemmän painoa, koska en syönyt monipuolisesti ja sen vuoksi olin jatkuvasti nälkäinen tai ahmin. Mihinkään roskaruokaan ei ollut varaa. Ei myöskään ollut varaa tehdä mitään tai mennä mihinkään kun en voinut ostaa edes bussilippua, joten ainoa ajankulu oli syödä kotona.

Kun rikastuin niin laihduin tikuksi. Rahankäyttö on ollut kumpanakin aikana hallinnassa ja varsinkin köyhänä jouduin pitämään rahankäytön todella tiukasti kurissa. Nyt rikkaana shoppailen ja laitan rahaa myös turhuuteen.

[/quote]

Stressi lihottaa myös ja oletettavasti stressasit elämäntilannettasi köyhänä ja 'keräsit vararavintoa'.  Kun huolet olivat ohi, oli elimistösi luontevaa ja helppoa päästää irti haalimastaan rasvasta.

Vierailija
16/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät tiedosta stressin ja unenpuutteen vaikutusta painoon ja lihomiseen. Vanhanaikainen ajatustapa on sellainen että laiska ihminen on lihava tai sellainen joka vain lähinnä nukkuu ja syö vaikka todellisuus voi olla se että tuo ihminen nukkuu liian vähän ja kärsii stressistä.

Vierailija
17/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:23"]

[/quote]

[/quote]

Stressi lihottaa myös ja oletettavasti stressasit elämäntilannettasi köyhänä ja 'keräsit vararavintoa'.  Kun huolet olivat ohi, oli elimistösi luontevaa ja helppoa päästää irti haalimastaan rasvasta.

[/quote]

Stressin vuoksi söin normaalia enemmän. Ruoka oli tosin huonolaatuista ja yksipuolista. Nyt kun minulla on enemmän rahaa niin vapaa-ajalla voin tehdä mitä haluan eikä tarvitse enää kykkiä masentuneena kotona. Olen iloisempi, joten syön vähemmän. Ilmeisesti aikaisemmin söin pahaan olooni.

Olihan se aika iso muutos koosta 44-46 takaisin kokoon 36 ihan tuosta vain ilman tarkoituksellista laihduttamista. Onneksi nahka ei yhtään roiku mistään. 

Vierailija
18/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja sama ylipainoketjualoittajako täällä taas, eli sama lihavuuskammoinen ja muiden "läskeistä" mielellään aina jauhava jaksaa vaan edelleen???

Vierailija
19/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onneton rahankäyttäjä, mutta ihan kukkakeppi. Ehkä sitten tällä logiikalla alkaisin lihoa, jos saisin raha-asiat kuntoon...

Vierailija
20/20 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja olisi oikeassa niin Suomessa joka kolmannella aikuisella olisi ongelmia rahankäytön kanssa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän