Sinä jonka mielestä lapsilisää ei saa säästää??
Joka olet sitä mieltä, että hyvätuloisilta pitää ottaa lapsilisät pois jos voivat tallettaa pitkä-aikaistilille lapsilisät.
Jos olet tuota mieltä niin pitääkö lapsilisät poistaa esimerkiksi jos vanhempi röökaa tai äidillä on tekoripset/-kynnet?
Kommentit (7)
En ymmärrä vertausta. Miksi lasta pitäisi vielä rangaista siiä, että hänen vanhempansa eivät mahd. osaa elää vastuullisesti?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vertausta. Miksi lasta pitäisi vielä rangaista siiä, että hänen vanhempansa eivät mahd. osaa elää vastuullisesti?
Ei pitäisikään, mutta ilmeisesti kys. vanhempien mielestä lasta pitää rangaista jos vanhemmat osaavat/kykenevät säästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisikään, mutta ilmeisesti kys. vanhempien mielestä lasta pitää rangaista jos vanhemmat osaavat/kykenevät säästämään.
Tai siten vain antaa keppiä heille, joilla menee ennestään huonosti...
Ihmisten pitäisi itse elättää lapsena eikä yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Entä työttömät ja muut "luuserit"? Miksei yhteiskunta antaisi ruokaa myös uudelle pienelle kansalaiselle jos se antaa juopollekin?
Vierailija kirjoitti:
Pelkillä lapsilisillä ei kukaan Suomessa elä.
Lapsilisää pitäisi muuttaa sillä tavalla tasa-arvoiseksi, että jokaisesta lapsesta maksettaisi sama summa. Nyt suurperheiden lapset saavat suhteessa enemmän kuin perheiden ainoat lapset.
No sehän riippuu onko ne röökit jne ostettu lapsilisillä. Koko tupakka pitäisi muutenkin poistaa markkinoilta.Normi ihmisellä ne rahat menee ruokaan, vuokraan ja pakollisiin vaatteisiin.