Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenniin isomman ikäeron yli 10v suhteisiin tulisi paineita ympäristön taholta?

Vierailija
18.09.2013 |

Pitääkö tätä joku muka normaalina?

Ja aiheutatko niitä paineita sitten itse? Mitä ajattelet siitä?

Ja mitä ne paineet ovat?

Ja onko jotenkin oikeutetumpaa että parisuhteisiin joissa ei yhtään ole ikäeroa eli tulisi tälläisiä " paineita ympäristön taholta " ?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei tulisi niitä paineita? Esim. toisen puolison lapsilta, jotka saattavat olla samanikäisiä kuin uusi seurustelukumppani. Lisäksi omat vanhemmat ja sukulaiset saattavat luimistella, kun heidän pikkutyttönsä miesystävä on samanikäinen tai vanhempi kuin he itse eli siis samaa sukupolvea heidän kanssaan. Vanhempien suhtautuminen voi olla epäilevää, lapset voivat ilmaista mielipiteitään voimakkaastikin, joten kyllähän se paineita luo onnistumisesta ja aihettaa kitkaa myös parin väleissä, jos toinen toisen mielestä kuuntelee liikaa sukuaan. 

Sitten on vielä sen nuoremman ystäväpiiri. Monet eivät sulata kovin vanhaa kaveriporukkaan.

En tiedä, miten itse suhtautuisin asiaan. En ole joutunut kantaani vielä miettimään, kun nämä ison ikäeron suhteet ovat olleet vain tuttavia tai ystävien ystäviä eikä näin ollen ole tarvinnut viettää suuremmin aikaa heidän kanssaan ja miettiä, onko jompikumpi ikään kuin väärää sukupolvea.

Itselläni on muuten ystäviä eri sukupolvista, joten automaattisesti en väitä, että ottaisin nuivan kannan esim. ystävieni vanhempiin miehiin, mutta kyllähän sitä joutuisi vähän enemmän sulattelemaan kuin lähes samaikäisen seurustelukumppanin suhteen. 

Pidän enemmän epänormaalina, jos ei mitenkään asiaa joudu pohtimaan, vaikka iän puolesta puolison uusi kumppani voisi olla lapsesi ystävä. 

Vierailija
2/2 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mä en ymmärrä että miksi näitä paineita pitää sitten luoda, jos kaksi ihmistä ovat onnellisia yhdessä. Halutaanko nimen omaan aiheuttaa kitkaa heidän välille ja tuhota heidän onni?

Ajatellaanko yhtään tätä, kuin ennen suustaan päästetään mitä sattuu?

Ja mitä pahaa siinä olisi, jos olisi samaa sukupolvea kumppanin lasten kanssa tai kumppani olisi samaa sukupolvea toisen vanhemman kanssa? Eikö tästäkin löydy hyviä puolia ja heistä voi tulla hyviä ystäviä keskenään?

Ja mitä nuorten kaveriporukkaan tulee, niin minä olen ymmärtänyt että siellä on avara katseisempi se suhtautuminen. Monilla nuorilla onkin järkevä tapa sanoa, että rakkaus ei katso ikää ja sehän tosiaan on niin! Kunhan on molemmat yli 18, voi seurustella minkä ikäisen tahansa kanssa niin että se ei olisi moraalisestikkään väärin, ilman että siitä minusta tarvitsee hirveää saarnaa kuunnella vaikka joitakin ikäero parisuhteessa hätkähdyttäisikin/loisi epäluuloja!

Sitten taas 16-vuotiaankin kanssa olisi paljon vanhemman ihmisen kanssa seurustella ihan okei, ei se olisi katsos laillisesti väärin.. mut tää mun mielestä taas on just sit sitä mikä on moraalisesti väärin, kun ollaan ala-ikäisen kanssa.

Mutta jos henkilö on täysi-ikäinenkin, silloin siinä ei ole moraalisestikkaan enää mitään väärää - mutta ei myöskään laillisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla