Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teillä kotiöiden vihaajille: mikä on ammattinne?

Vierailija
17.09.2013 |

Teettekö kiltisti töissä teille kuuluvat ne tylsätkin työt, vai valitatteko niistä ja yritätte saada jonkun muun tekemään ne?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, ja kyllä valitan jos täytyy. Mies saa luvan siivota ja tiskata, kun itse olen tehnyt samaa 8 tuntia aamuviidestä asti. Onneksi siivoaakin.

Vierailija
2/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:20"]

Siivooja, ja kyllä valitan jos täytyy. Mies saa luvan siivota ja tiskata, kun itse olen tehnyt samaa 8 tuntia aamuviidestä asti. Onneksi siivoaakin.

[/quote]

Vastaavalla logiikalla vaimon pitää korjata auto, jos mies tekee sitä työkseen 8h per päivä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työni aina valittamatta, ei tulis mieleenkään olla urpå :)

Olen osastosihteeri ja kyllä tässä hommassa on tylsiäkin juttuja.

Voittavat silti heittämällä kotityöt!

Vierailija
4/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija yliopistolla. Ja joo, tietysti teen työhön kuuluvat "tylsätkin" rutiinijutut itse. Kotityöt on aikalailla puolitettu miehen kanssa, koska kumpikaan ei niistä nauti.

Vierailija
5/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:22"]

[/quote]

Vastaavalla logiikalla vaimon pitää korjata auto, jos mies tekee sitä työkseen 8h per päivä?

[/quote]

Ja autohan on kovin usein korjausta vailla, tietty.

Ontu ja pahasti tää vertaus :D

Vierailija
6/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaatteiden pesu + silitys on ainoa kotityö mitä tässä sinkkutaloudessa joutuu tekemään. olen ruokavaliosta treenin takia niin tarkka että koen sen osaksi harrastusta.

Vierailija
7/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:22"]

[/quote]

[/quote]

Siivota pitää usein päivittäin ja kaikki osaavat sen tehdä, joten vertauksesi on mielestäni ontuva. Autoa taas ei tarvitse korjata niin usein - ainakaan toivottavasti.

Vierailija
8/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:27"]

Onneksi vaatteiden pesu + silitys on ainoa kotityö mitä tässä sinkkutaloudessa joutuu tekemään. olen ruokavaliosta treenin takia niin tarkka että koen sen osaksi harrastusta.

[/quote]

Eikö sun sinkkukodissa ikinä tartte esim. imuroida, pestä lattioita (ja vessaa) ja pyyhkiä pölyjä?

Vierailija
9/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin ammattini on kääntäjä.

Ja pakko ne on minun tehdä, tuppaantuu vaan siirtymään ja siirtymään kun vihaan kaikkea muuta paitsi pyykkihommia.

Vierailija
10/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään palkkatyöstäni, mutta kotitöitä inhoan. En saa mitään kiksejä siivoamisesta. Työkseni teen taloushallintoalan töitä.

Meillä ainakin hommia on ihan jokaiselle, ei siinä edes pysty nakittamaan hommia muille. Eipä ole tullut mieleenkään, hölmö ajatuskin.

Vierailija
11/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "kotiöiden vihaaja"? Pahimman luokan kyläluuta vai maailman vanhimman ammatin harjoittaja?

Vierailija
12/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Inhoan kotitöitä, mutta teen tietysti sen, mitä on pakko. Naputan miehelle, jos hän ei tee hänelle sovittua osaa. Olemme palkanneet siivoojan, mutta pyykinpesua, tiskaamista ja yleistä järjestelyä on silti tehtävänä.

Töissä teen, tietenkin, ne tylsätkin rutiinijutut, jotka kuuluvat tehtäviini. Mutta en sielläkään tee muille kuuluvia töitä.

Vierailija
13/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:27"]

[/quote]

Eikö sun sinkkukodissa ikinä tartte esim. imuroida, pestä lattioita (ja vessaa) ja pyyhkiä pölyjä?

[/quote]

Tarvitsee kyllä, mutta onneksi muut hoitavat nämä joka sängynpetausta myöden :) lakanatkin ja pyyhkeet vaihdetaan ja pestään muiden puolesta. Nice huh?

7

Vierailija
14/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:34"]

Lääkäri. Inhoan kotitöitä, mutta teen tietysti sen, mitä on pakko. Naputan miehelle, jos hän ei tee hänelle sovittua osaa. Olemme palkanneet siivoojan, mutta pyykinpesua, tiskaamista ja yleistä järjestelyä on silti tehtävänä.

Töissä teen, tietenkin, ne tylsätkin rutiinijutut, jotka kuuluvat tehtäviini. Mutta en sielläkään tee muille kuuluvia töitä.

[/quote]

Miksette hommaa au pairia?

Vierailija
15/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:34"]

[/quote]

Miksette hommaa au pairia?

[/quote]

Hommaisimme, mutta on liian pieni kämppä, ei ole ylimääräistä huonetta aupparille :)

Vierailija
16/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkoistanut ikävät kotityöt pitkälti siivoojalle. Töissä minulla on assistentti ja harjoittelija kaikkea ikävää sälää ja järjestelyä varten.

Vierailija
17/17 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiöistä ei makseta, joten ei ole kannattavaa olla kotona. Ammattina rekkakuski, ajan päivin ajan öin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi