Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä voin olla näin laiha?! :(

Vierailija
16.09.2013 |

Katselin kuvia ja oli lähellä, että oksennus tulee. Mä näytän ihan joltain anoreksiapotilaalta tikkujalkojeni ja ison pääni kans. Ryhtikin ihan hirveä. Hyi hitto! Miksi peilikuva ei näytä noin kauhealta? Ja sitähän sanotaan, että kamera vielä lihottaa! Kuinka hirveä olenkaan oikeasti?!

Eikä siis pelkkä laihuus vaan muutenkin. Hyi oksennus, minkä näköinen olen.

Ei ihme, että meillä se on yleensä minä, joka kuvat ottaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs on mitat ja bmi?

Mää oon kanssa ruipelokuikelo. Kädet koostuu verisuonista ja luista, jokaisen jänteen voi laskea ja sitä rataa. Avaria kaula-aukkoja ei voi pitää kun ei kehtaa esitellä kaikelle kansalle rintarangan luustoa. Höh. Mitat 168 ja 52 painavimmillani.

Vierailija
2/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt. Harva valokuvissa onnistuu omasta mielestään. En minä ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 00:11"]

Mitkäs on mitat ja bmi?

Mää oon kanssa ruipelokuikelo. Kädet koostuu verisuonista ja luista, jokaisen jänteen voi laskea ja sitä rataa. Avaria kaula-aukkoja ei voi pitää kun ei kehtaa esitellä kaikelle kansalle rintarangan luustoa. Höh. Mitat 168 ja 52 painavimmillani.

[/quote]

Sähän kuulostat ihan minulta. Mä tosin olen painanut noin paljon vain raskaana ollessa.

Pituus on sama, mutta painoa en edes tiedä, kun ei ole vaakaa. Kai se on jotain 45kg.

Kuvista päätellen kyllä 35kg...

ap.

Vierailija
4/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 00:26"]

Mitkäs on mitat ja bmi?

[/quote]

Sähän kuulostat ihan minulta. Mä tosin olen painanut noin paljon vain raskaana ollessa.

Pituus on sama, mutta painoa en edes tiedä, kun ei ole vaakaa. Kai se on jotain 45kg.

ap.

[/quote]

Jep. Mulla paino saattaa laskea parisen kiloa tuosta 52:sta, mutta en oo ainakaan mittauksissa huomannut alle 50:n pudonneen. Kun olo alkaa ohentua, pidän tiukan jätski-suklaa-rekkakuskiruokakuurin. Sillä saan painon sinne lähemmäs 52:a, joka näyttää olevan mulle maksimi.

Ärsyttää ne lukemattomat kirjoitukset, joissa arvostellaan valokuvien laihoja naisia kirvelevin sanakääntein rumiksi anorektikoiksi, tyyliin "eikö toikaan tajua, että muutama lisäkilo tekisi nätimmäksi / naisella pitää olla edes vähän naisen muotoja / laiha naama vanhentaa..." jne jne, onhan noita. Kun ei tää elo henkarina aina ole ihan oma valinta! Ettäs tiedätte. Ei oo kiva tulla haukutuksi rumaksi, kun itse ei sille mitään voi >:(

Vierailija
5/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen.

ap.

Vierailija
6/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pää on kiihottava (etenkin suihinotossa kun nainen on polvillaan ja katsoo ylös), samoin kapeat hartiat joiden päälle voi asettaa kämmenet ja peittää melkein naisen koko selän haha, mutta tikkujalat tosiaan on valitettavasti hirveät - niille sinun on tehtävä jotakin  :(

Vierailija
7/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkaa hankkii salille lihasta! :)

Vierailija
8/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 00:26"]

Mitkäs on mitat ja bmi?

[/quote]

ap.

[/quote]

Jep. Mulla paino saattaa laskea parisen kiloa tuosta 52:sta, mutta en oo ainakaan mittauksissa huomannut alle 50:n pudonneen. Kun olo alkaa ohentua, pidän tiukan jätski-suklaa-rekkakuskiruokakuurin. Sillä saan painon sinne lähemmäs 52:a, joka näyttää olevan mulle maksimi.

Ärsyttää ne lukemattomat kirjoitukset, joissa arvostellaan valokuvien laihoja naisia kirvelevin sanakääntein rumiksi anorektikoiksi, tyyliin "eikö toikaan tajua, että muutama lisäkilo tekisi nätimmäksi / naisella pitää olla edes vähän naisen muotoja / laiha naama vanhentaa..." jne jne, onhan noita. Kun ei tää elo henkarina aina ole ihan oma valinta! Ettäs tiedätte. Ei oo kiva tulla haukutuksi rumaksi, kun itse ei sille mitään voi >:(

[/quote]

No rumuus on makuasia eikä rumaksi haukkuminen ole koskaan asiallista eikä siitä ole iloa kenellekään, mutta jos itse on mielestään liian laiha niin toki sille halutessaan jotain voi. Kyllähän ylipainoisiakin saa vapaasti haukkua eikä heilläkään paino putoa vain sillä, että toivovat sen putoavan.

Laihakin voi syödä terveellisesti ja ravitsevasti sekä urheilla. Pitää vain laskea että energiaa tulee tarpeeksi siinä, kun ylipainoisen pitää katsoa että sitä ei tule liikaa.

Vierailija
9/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo ohjelmaa dieetit vaihtoon missä jätti ja laiheli vaihtavat ruokatapoja päikseen, niin kyllä siihen laihuuteen (kuten lihavuuteenkin) on löytynyt selitys ihan siltä ruokalautaselta. Minä en kehota vetämään hevosen annoksia, mutta ruoka-annosten kokoa voi kyllä kerta kerralta maltillisesti kasvattaa. Aika monet ohjelman laihoista on korvannut syömisen teellä tai kahvilla, joita lipittävät sitten koko päivän. Ei ihme, ettei enää päälle ruoka maistu.

Vierailija
10/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 08:17"]

Jos katsoo ohjelmaa dieetit vaihtoon missä jätti ja laiheli vaihtavat ruokatapoja päikseen, niin kyllä siihen laihuuteen (kuten lihavuuteenkin) on löytynyt selitys ihan siltä ruokalautaselta. Minä en kehota vetämään hevosen annoksia, mutta ruoka-annosten kokoa voi kyllä kerta kerralta maltillisesti kasvattaa. Aika monet ohjelman laihoista on korvannut syömisen teellä tai kahvilla, joita lipittävät sitten koko päivän. Ei ihme, ettei enää päälle ruoka maistu.

[/quote]

Tää on niin totta. Ja kyllästyttää jo se kitinä, että syönhän minä vaikka miten paljon ja koko ajan. Sitten kun näkee, että mitä ne syö, niin itku pääsee niistä pikkuruisista annoksista tai piiitkistä ruokaväleistä, niin ja ortorektikot vielä tuohon jonoon. (Ja en ole itse lihava, jos joku alkaa sitä huutelemaan)

Vierailija
11/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä ihan ravintoterapeuttiin. Hän katsoo mikä ruokavaliossanne on vikana ja laatii uuden. Varmasti te vain syötte huonosti vaikka ette sitä itse tajua.

Vierailija
12/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ruokavalio

2) kuntosali isoilla vapailla painoilla

3) pilates (auttaa ryhtiin)

4) malttia, ei se ihan hetkessä tapahdu

Vierailija
13/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ap., en syö liian harvoin, enkä lipitä teetä/kahvia koko ajan enkä syö pikkuruisia annoksia.

Syön viisi kertaa päivässä; aamupala klo 8, lounas klo 11, välipala klo 14, päivällinen klo 16.30, iltapala klo 19.30. Näiden ruokailujen välissä en laita suuhuni yhtään mitään, paitsi tarvittaessa vettä. Lisäksi tuon iltapalan jälkeen usein mässään herkkuja kaksin käsin koko illan.

Annoskoot on ihan normaaleja. Tietenkin aina löytyy joku, joka syö enemmän kuin minä, mutta ihan normaalia kotiruokaa normaaleja annoksia syön.

Mä olen ollut ala-asteelta lähtien tällainen luikku. En ole koskaan hirveästi harrastanut liikuntaa muuten kuin tehnyt pieniä kävelylenkkejä. Pari vuotta sitten en edes uskaltanut lenkkeillä, kun pelkäsin, että laihdun vielä enemmän.

Nyt mä olen aloitellut hiukan kasvattamaan lihasmassaa, mutta pitää näköjään alkaa tekemään useammin. Ei nimittäin kuvissa näkynyt mitään edistystä! Tosin ei ihan uusimpia kuvia ollutkaan...

Kuntosalille on ihan hirveän korkea kynnys lähteä näiden luiden kanssa, mutta mulla on kotona puntteja, että jos niillä pääsisi alkuun.

Mä en muuten koskaan sekaannu lihavien laihdutusyrityksiin, koska olen huomannut, ettei se painon muokkaaminen aina mitään helppoa ole. Jos ei lihominen ole helppoa, niin ei takuulla voi olla laihtuminenkaan.

Vierailija
14/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kohta 13. Huolehdi, että syöt riittävästi proteiinia, jotta lihaksilla on raaka-ainetta. Äläkä suotta kompastu kynnykseen, kun valitset oikeanlaisen salin, siellä on niin paljon erilaisia ihmisiä, että solahdat hyvin joukkoon. Eikä ne ole siellä muiden treenaamista katsomassa.

Jos tahdot muutosta, sun pitää muuttaa toimintaasi. Kerroit, että tällä hetkellä syömisesi & liikkumisesi ei muuta kroppaasi. Joten...

Tsemiä!

Vierailija
15/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisin kyllä yrittää vielä isontaa annoskokoja. Tulee vain huono olo (refluksi), kun liian täyteen ämppää kerralla, mutta ehkä siihen tottuu.

ap.

Vierailija
16/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukku on venyvä elin. Mitä enemmän syöt, sitä enemmän pystyt syömään tulevaisuudessakin. Mitä vähemmät syöt, sitä vähemmän vatsaasi mahtuu.

Vierailija
17/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen koko suku on tollaisia henkareita juurikin. Ja luulin aina pitkään, että on jotenkin geneettistä, mutta kyllä se vaan on ruokatavoistakin kiinni. Annoskokoa vaan kasvattamaan, proteiinia kehiin, rasvoja (kasvirasvoja), pähkinöitä, juomaksi jotain sokerista tms....

Vierailija
18/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 10:24"]

Mun miehen koko suku on tollaisia henkareita juurikin. Ja luulin aina pitkään, että on jotenkin geneettistä, mutta kyllä se vaan on ruokatavoistakin kiinni. Annoskokoa vaan kasvattamaan, proteiinia kehiin, rasvoja (kasvirasvoja), pähkinöitä, juomaksi jotain sokerista tms....

[/quote]

Minunkin mieheni. Annoskoot ovat kyllä suorastaan hurjia, mutta toisaalta ruokaväli voi venyä 6-7 tuntiin. Makeaa ei kovin usein syö. Ja on erittäin harvinaista, että voitelisi leivän. Olen monesti sitä kommentoinutkin. "En vain jaksa voidella" on vastaus. No, onpa iso homma. Runsas proteiini on kyllä auttanut viimeaikoina. Joka päivä proteiinirahka/jogurtti, paljon raejuustoa ja joskus proteiinipatukka.

Vierailija
19/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 10:24"]

[/quote]

No ei kyllä mitään sokerisia juomia kannata alkaa litkimään! Ei se suurempi paino ole sama kuin terveys! Proteiinia kannattaa lisätä, jos sitä saa liian vähän (mutta EI pelkästä (punaisesta) lihasta), samoin pähkinöitä, siemeniä, avocadoa, hyviä öljyjä, kalaa yms. lisätä. Sokerin lisäämisestä ei ole kuin haittaa.

Jos paino ei siltikään nouse, niin parempi vaan sopeutua asiaan. Ei kannata väkisin alkaa tukkimaan suoniaan yms. mukavaa grilliruokien ja limsan mättämisellä, vaikka jonkun mielestä näyttäisikin siten ulkoisesti "terveemmältä".

Vierailija
20/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä myös sekin puoli, että syö liian kevyttä ruokaa. Voihan sitä salaattia syödä saavillisen, mutta ei siitä energiaa juuri saa. Ennen muinoin laihoille lapsille syötettiin lusikalla rypsiöljyä rasvalisänä. Samaa voi aikuisenakin kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän