Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunankuorimakone. Mistä löydän?

Vierailija
16.09.2013 |

Sellaisen tahdon kotikäyttöön.  Olen niitä nähnyt myytävän joskus muinoin. Nyt tulee vain vastaan lisäosa yleiskoneelle. Ja jota mulla ei ole.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän clas ohlsonilla mahtaa olla ja koetappa hakusanalla potato king tai potato peeler  , torilla ja huuto netissä on silloin tällöin tarjolla

Vierailija
2/30 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Clas Ohlsonilta sais kivan kimppatarjouksen niiden omenasorvin ja perunankuorimiskoneen kanssa! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai perunankuorimakone. Seuraavaksi haluat varmaan juoksevan veden ja viemärin.

Vierailija
4/30 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en fyysisistä syistä voi kuoria perunoita.. mutta olis kiva joskus saada muutakin ko pussimuussia..aina ei ole ihmisen laiskuudesta joku asia kiinni...

Vierailija
5/30 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei...haluisin tietää lähteekö se "raastinosa" irti miten siitä koneesta.uusille perunoille oiva vehje :)

Vierailija
6/30 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus muinoin ostanut rautakaupasta käsin veivattavan version, ei pidä meteliä. pesen sillä tosin vain uusia perunoita, isommat saa nopsasti veitsellä kyllä.

Vierailija
7/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on obh nordican. Se on jo vanha, mutta luulis noita myytävän vieläkin. Eikö noita myy esim. Prisma tai cittari? 

Vierailija
8/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten sitten turhin kodinkone niinku ever.

Meillä on ollut OBH Nordican Potatoe Peeler. Mies osti joskus Gigantista.

http://www.obhnordica.se/potatisskalare-62.aspx?ProductID=1748

Sinne laitettiin pestyt perunat ja kone paukutti niitä ympäri, ympäri, kunnes osa kuorista - ja suurin osa perunasta - oli poissa. Täysin kuorettomiksi perunoita ei sillä saanut, aina jäi kuoresta jotain rämmäleitä. Mutta perunaa meni kyllä reippaasti haaskuun, 1/3 perunasta katosi samalla.

Piti kamalaa meteliä ja kuoriminen kesti kauan. TURHAKE. Onneksi meni rikki.

Vierailija
9/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli, enkä suosittele kenellekään.

Aivan järjetön meteli lähti. Sinne mahtui vain just ja just kilo kerrallaan, joten ison perheen tarpeisiin samalla vaivalla ja metelillä olisi jo kuorinut ne perunat itse.

Toimi vain täydellisen pyöreillä perunoilla.

Toimi vain tosi kovilla perunoilla, muuten muussaantuivat ja mössöyttivät kaikki muutkin perunat.

Käytin ehkä kaksi kertaa, sen jälkeen annoin eteenpäin. Joka antoi sen eteenpäin. Joka antoi sen eteenpäin. Joka antoi sen mitä todennäköisimmin eteenpäin.

Vierailija
10/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis joo kiva ja pakko saada. Kohta taas se 10 kilon perunan kuorinta urakka.

Ja muutoinkin muussia tehdessä tai keittoja niin pottuja menee.

ap

Vierailija
11/30 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei prisman verrkokaupassa ollut eikä gigantisn verkossa. Tietääkö kukaan mistä löytyisi nyt tammikuussa 2014?kiitti

Vierailija
12/30 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaltasi!

Vierailija
13/30 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks perhe löysi kirppikseltä aikoinaan.

Vierailija
14/30 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:37"]

Sellaisen tahdon kotikäyttöön.  Olen niitä nähnyt myytävän joskus muinoin. Nyt tulee vain vastaan lisäosa yleiskoneelle. Ja jota mulla ei ole.

[/quote]

Mulla on 70-luvun puolivälissä syntynyt, 1-tahtinen melko rivakka. Kuorii myös keitetyt perunat.

Vierailija
15/30 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis, vähän käytetty ja salaattilinko tulee mukana. 1,5 kiloo krralla, eikä itellä kyllä valittamista ;) Ainoo vaan että tän viimein saadessani kotona asuu enää kaks aikuista, joten melko turha. Parilla kympillä luovun, siisti ja helppo. Löytyy kohta feissarin kirppikseltä kotka/karhula kirppisryhmästä ^_^

Vierailija
16/30 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö enää missään näitä ? Verkkovirr toimivia. Muitakin kuin ammattikäyttöön. Mökille kesäksi haluaisin. Kiitos.

Vierailija
17/30 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se irtoaa nostamalla nupista

Vierailija
18/30 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on löytänyt baarista.

Vierailija
19/30 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on manuaali- eli veivattava porkkanasorvi !

Vierailija
20/30 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jokaisella suuremmalla kodinkonemerkillä, ainakin Kenwoodilla, jotta kannattaa tsekata ensin sen oman yleiskoneen nimellä. Perunankuorija. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi