mitä vaatevärejä te luonnollisesti blondit käytätte?
Eli tuntuu, että en osaa valita sopivia värejä vaatteisiin. Aina menee metsään. Ei voi pitää räikeitä tai sitten on liian tylsiä värejä. Vaikeaa kun omat värit on niin hailakat. Värjään siis kulmiakin ja silmät siniharmaat. Hiukset vaaleat maantienväriset joita vaalennan hieman.
Kommentit (16)
Mistäköhän noita kevään värisiä vaatteita löytäisi?
ap
Tärkeämpää kuin väri on sävy, esim. punainen käy jokaiselle, mutta jokainen punainen ei kaikille. Itse käytän varmaan kaikkia värejä, ainoastaan täysvalkoista vierastan. Käytän vahvoja värejä myös meikissä, tummaa luomiväriä ja kirkkaita huulipunia, ei nyt tietysti kaikkea räikeää yhdellä kertaa.
olen blondi, tosi vaalea ja kesä tyypiltäni.
Voit pukeutua ihan mihin tahansa väriin, vaikka syksyn muotiväreihin, tai lempiväriisi. Jos tuntuu vaativalta, pidä kasvoja lähimpänä ja esim. kalpeaa käsivarsien ihoa vasten jotain helpompaa esim. pastellia tai vaaleaa harmaata. Mutta ihan vaalean ei kyllä kannata lähteä beige-linjalle. Beige on Angelinalla eleganttia, mutta meillä valmiiksi beigeillä se on puistattavaa.
Riippuu ihonväristä, silmien väristä, hiusten sävystä, meikkaustyylistä, omasta mausta. Itse suosin ferrarinpunaista, pastellisävyjä, turkoosia, violettia, joitakin joitakin ruskean sävyjä, harmaata. Mustaakin käytän mutta silloin on oltava jotain väriä huivina tms. Olen huomannut että oranssi ei ole värini, ainakaan kasvoja vasten. Minulla on vaalea iho ja siniharmaat silmät.
Oon huomannut että mulle nimenomaan sopii räikeät, ei hailakat värit.
Mä käytän: keltaista, lohenpunaista, turkoosia, oranssiin vivahtavaa punaista ja kirkkaan punaista. Myös lila käy.
Harmaita, ruskeita, mustia ja valkoisia käytän näiden kirkkaiden värien ohessa, mutta en enää pelkästään. Aiemmin vaatekaapista löytyi vain näitä värittömiä värejä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 19:20"]
Oon huomannut että mulle nimenomaan sopii räikeät, ei hailakat värit.
Mä käytän: keltaista, lohenpunaista, turkoosia, oranssiin vivahtavaa punaista ja kirkkaan punaista. Myös lila käy.
Harmaita, ruskeita, mustia ja valkoisia käytän näiden kirkkaiden värien ohessa, mutta en enää pelkästään. Aiemmin vaatekaapista löytyi vain näitä värittömiä värejä.
[/quote]
voitko vinkata mistä ostat vaatteesi? Esim punaisen sävy vaikea. Tuntuu että kaupoissa on vaan sitä kylmää kirkkaan punaista ja pinkkiä. Käytän paljon harmaata,tummansinistä,valkoista ja mustaa ja haluaisin nyt värejä enempi kaappiin ja sellaisia jotka sopii.
Taidan olla siis kevät. Minulla on lämpimän värisiä pisamiakin.
ap
Käytän paljon mustaa, harmaata, tummansinistä, "pullon"vihreää ja viininpunaista. Tiedän, että esimerkiksi musta ei välttämättä sovi minulle, mutta täytyy miettiä myös omia mieltymyksiä ja käytännöllisyyttä. Jos joku värianalyytikko sanoisi että tipunkeltainen on juuri minun värini, en kyllä valitettavasti pystyisi käyttämään sitä ihan henkilökohtaisten makumieltymysteni takia.
Sen verran olen yrittänyt päätellä, että olen sävyiltäni viileä, sillä ihoni on enemmän punertava kuin kellertävä ja suonet näyttävät sinisiltä eivätkä vihreiltä. Minulle sopivat mielestäni paremmin siis viileän- kuin lämpimänsävyiset vaatteet (esimerkiksi sinipunainen paremmin kuin oranssinpunainen).
Mä käytän melkein kaikkia värejä. Ainoastaan vaaleanpunainen, vaaleansininen (ynnä muut pastellit) ja beige jäävät kaupan hyllylle, valkoistakaan en kovin usein käytä. Varsinkin beige on mulla sellainen, että ei erotu naamasta eikä hiuksista melkein ollenkaan.
Kannattaa mennä liikkeeseen, jossa on palvelua. Kokenut ammattitaitoinen vaatemyyjä osaa suositella eikä tyrkytä mitään, mitä et halua. Hyvässä liikkeessä voi myös teettää korjauksia vaatteisiin. Jos ostat laadukkaan ehkä vähän kalliimman vaatteen, josta tulee lempivaate, säästät kenties rahaa ajan myötä.
Riippuu niin paljon hiusten ja ihon värisävystä, silmien väristä yms. Mulle sopisi parhaiten lämpimät ja murretut sävyt esim. punaisesta, keltaisesta ja vihreästä, esim. okra, tiilenpunainen, sammaleenvihreä, kananmunankeltainen, turkoosi yms. Pukeutumisneuvojan mukaan mun väreihin sopii myös musta yllättävän hyvin ollakseni näin vaalea, ja sitä tulee käytettyäkin aika paljon. Värianalyysissä lämmin kevät vastasi eniten mua, ja sille suositellaan näitä värejä: http://3.bp.blogspot.com/-GNfS0tGk0Ug/T_FQ_d2o_uI/AAAAAAAALjw/ngPYlP0YmwA/s1600/Kuvankaappaus+2012-7-2+kello+10.41.34.png
Värejä, joita vältän pukeutumisessa, on valkoinen, kaikki beigen/nuden sävyt, hailakat pastellit (esim. vaaleansininen, vaaleanpunainen, vaalea lila) sekä liian kylmät sävyt oikeastaan ihan mistä vaan väristä, eli esim. useimmat harmaat ja siniset ei mulle käy, eikä juuri mikään pinkki tai mitkään shokkivärit. Toki kesällä rusketuttua tulee ehkä pukeudutta sellaisiin väreihin (esim. mintunvihreä tai persikka) joihin en talvella pukeutuisi ja jotka ei välttämättä mulle parhaiten sovi.
Käytän mustaa, mutta kaula-aukko täytyy olla aika suuri. Ihoni on hyvin vaalea, hiukset maantienväriset.
Minulle sopii myös vaaleansininen, mutta inhoan pastellivärejä enkä ole niihin palannut sitten nuoruuden vuosien. Kovin vaaleat värit tekevät yleensä valjunnäköiseksi Muita ihoa vasten hyvältä näyttäviä värejä on mm. ruosteenruskea tai koralli ja jotkut vihreät (tumma oliivi, metsänvihreä). Parhaimmalta näyttää kun yhdistän mustaan asuun värikkäämpiä asusteita.
Käytän aikalailla kaikkia värejä, en tosin oranssia tai liilaa. Omia suosikkejani, jotka mielestäni sopivat minulle hyvin ovat sinisen eri sävyt vaaleasta tummansiniseen, kylmä tai puhdas punainen, kermanvalkoinen, vaaleanpunainen, kulta, hopea ja ruskea.
Kiitos 13 linkkivinkistä, nuo ovat juuri niitä minulle sopivia värejä.
AP, ostan pääasiassa Mangosta, Espritiltä, Mexxiltä, Benettonilta ja jonkin verran H&M:ltä. Satunnaisesti myös mistä tahansa muualtaki. Mulla on myös paljon erivärisiä huiveja. Niillä saa väriä lisättyä tarvittaessa muutoin hailakkaan olemukseen. Niitä haalin milloin mistäkin. Indiskasta, Mangosta ja erilaisista torikojuista saa upean värisiä huiveja. Myös kirppiksiltä ostan, jos mieluinen väri tulee vastaan.
Aiemmin kaapista löytyi pastellisävyjä, valkoista, mustaa ja harmaata. Sitten onnekseni eräs pukeutumisneuvoja vaatekaupassa neuvoi mitkä värit minulle sopisi, kun uskalsin häntä lähestyä. Kerroin olevani aina niin kalpean ja elottoman näköinen kuvissa.
-8-
Huomasin että minulle sopii kylmän väriset hiukset, aiemmin oli punertavat mutta näytin kalpealta niissä, värianalyysin mukaan olen kuitenkin kevät. Kuinka tämä on mahdollista? vä rianalyytikko sanoi että lämpimät hiukset sopii mutta ei sovi.
Ei ap
Ihmiset jetaan vuodenaikojen mukaan. Sinä vaikutat kevät-ihmiseltä. Googleta.