Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvatulehdus pois C-vitamiiniliuoksella

Vierailija
15.09.2013 |

Minulla on niin kutsutut uimarin korvat. Saan siis toistuvia korvantulehduksia. Mutta en enää. Laitan jauhemaista C-vitamiinia (pelkkää L-askorbiinihappoa, saa apteekista kysyttäessä) lasiin ja päälle hieman kiehuvaa vettä. Sitten odotan pienen hetken, että jauhe on liuennut ja viilentynyt. Sitten otan pikkulusikkaan muutaman tipan liuosta ja kaadan korvaan. Teen tämän aina silloin tällöin ennaltaehkäisevästi sekä heti, jos korvassa tuntuu minkäänlaisia oireita.

Ei enää korvatulehduksia

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uusiutuuko helposti? Ei minun milestäni, antibiootilla helpommin.

- Aiheuttaako sivuvaikutuksia? Iho voi ärtyä, jos C-vitamiinia on TOSI paljon

- Miksi vesi pitää keittää? C-vitamiini liukenee paremmin veteen

Vierailija
2/16 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, tiedettiin jo! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä tiedät, se ei tarkoita, että kaikki tietää..............

Vierailija
4/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun yksi jo selvensi, ettei kyse ole välikorvantulehduksesta (mikä joillain lapsilla on jatkuvana kierteenä), vaan korvakäytävän tulehduksesta.

Hyvä kun olet löytänyt kotikonstin!

Vielä kun löytyisi yhtä yksinkertainen kotikonsti noihin lasten välikorvatulehduksiin, ettei tarvitsisi putkituksia, antibiootteja ja särkylääkkeitä. Onneksi lapsen kasvu ja sitä myötä korvatorvien (ne nieluun menevät torvet) piteneminen/ahtauden poistuminen vähentää tulehduksia huomattavasti.

Vierailija
5/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus tulee välikorvaan eikä sun happos sinne pääse

Vierailija
6/16 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole kiinni siitä C-vitamiinista vitamiinina vaan siitä, että C-vitamiini on askorbiiniHAPPOA. Happamuuden lisääminen todennäköisesti estää bakteerien lisääntymistä korvakäytävässä. Saman ajaisi todennäköisesti laimea etikkaliuos tai sitruunamehulaimennos (huom. ilman sokeria, sokeri kun toimii buusterina bakteereille). Mutta hyvä kun olet löytänyt tepsivän konstin!

Vierailija
7/16 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä ja kiinnostuksesta! =)

Syy C-vitamiinikokeiluihini oli seuraava:

Luin jostakin virtsatietulehduksen kotihoidosta. Siinä sanottiin, että C-vitamiini estää bakteerien tarttumista virtsaputkien seinämiin. Myös korvatulehdus on yleensä bakteerien aiheuttama, joten ajattelin koittaa tätä hoitomuotoa kutiavaan ja kipeään korvaani. Ja jostain syystä hoito toimi minun kohdallani. Varmasti myös happamuus estää bakteerien lisääntymistä. Sinänsä sama minulle, miksi oireet poistuu, kunhan vaan poistuu. =)

Olen kuitenkin onnellinen, etten ole enää pitkään aikaan joutunut käyttämään antibiootteja tähän vaivaan. Myöskin lapseni ovat saaneet liuoksesta avun.

Vierailija
8/16 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänhän c-vitamiinia flunssaankin. Samoja pöpöjä korvassakin.

Vierailija
9/16 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus menee suurimmassa osassa tapauksia ohi ihan itsestään, ilman mitään hoitoja.

Vierailija
10/16 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemisen arvoinen juttu, loistohomma jos toimii. Melkein ilmaista.

Vierailija
11/16 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans uimarin korvat (korvakäytävän tulehdus) ja oon joutunut usein käyttämään antibioottitippoja korvaan. Tuntuu, et se uusii tosi helposti. Koitan seuraavalla kerralla C-vitamiinii.

Pari kysymystä: Uusiutuuko helposti ja aiheuttaako sivuvaikutuksia? Miksi vesi pitää keittää, eiks C-vitamiini tuhoudu helposti keitettäessä?

Vierailija
12/16 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus voi tulla välikorvaan tai korvakäytävään. Niihin on myös eri hoitomuodot.

Vierailija
13/16 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu siis korvakäytävän tulehduksesta, ei välikorvan tulehduksesta, jota taas nämä viimeiset kirjoittajat tarkoittavat. Korvakäytävän tulehduksessa ei ole kyse flunssapöpöistä vaan yleensä stafylokokista eli yleisestä ihon pintabakteerista sekä hiivasienistä, jotka pääse kosteassa korvakäytävässä lisääntymään ja pääsee ihorikkeymästä kudokseen aiheuttamaan tulehdusta. Tuloksena on kutiseva, vuotava ja kipeä korvakäytävä. Toisilla uusii joka kerta kun korva pääsee esim. uimareissulla kastumaan, puhutaankin ns. uimarin korvasta.

Vierailija
14/16 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon laitat C-vitamiinia ja kuinka paljon vettä?

Vierailija
15/16 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 22:06"]

Vanha juttu, tiedettiin jo! =)

[/quote]

On monia asioita, jotka joku jo tietää. Mun mielestä on hienoa, että jaetaan hyviä vinkkejä niille, jotka eivät ole niistä kuulleet! =)

Vierailija
16/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi