Outo juttu homokeskustelussa
Ensiksi haluaisin sanoa että en vastusta homoja enkä homojen 'oikeuksia'. Homoja ei pitäisi laittaa vankilaan, sakottaa eikä varsinkaan vetää hirteen kuten Afrikassa ja muslimaissa.
Ihmettelen vain sitä, että kun jotkut kertovat olevansa huolestuneita esim.homolapsen kokemasta kiusaamisesta (siis vähintään murrosikäisen lapsen, koska pikkulapset eivät ole 'seksuaalisia' ja vanhuskin on jonkun lapsi) tai avioliitto-oikeudesta mutta en ole koskaan kuullut kenenkään surevan elinikää tai tautiriskiä? Esim.40 kertaa suurempi HIV:n riski tai suurempi riski sairastua kaikkiin tieteen tuntemiin sukupuolitauteihin?
Onko tämä mielestänne vähän tekopyhää seksikkäiden ongelmien valikoivaa puimista vai mediapimityksestä johtuvaa tietämättömyyttä?
Kommentit (12)
Tautiriskit liittyvät holtittomaan seksuaalikäyttäytymiseen, joten sitä suuremmalla syyllä on aina parempi, mitä enemmän ihmiset, niin homot kuin heterotkin sitoutuvat yhteen kumppaniin.
Tuota elinikä-juttua en tajua. Siis jos oikeasti muka homoilla on heteroita lyhyempi keskimääräinen elinikä, niin mitä sille pitäisi tehdä? Yrittää käännyttää homoja heteroiksi? Käskeä homoja pysymään kaapissa? Riistää heiltä oikeuksia? Mitä? Ja jollei asialle mitään voi kuitenkaan tehdä, niin miksi asiaa sitten pitäisi surra, jolleivat asianomaiset itse sellaista sure? Minkä ihminen sille mahtaa, jos on sattunut syntymään homoksi?
Ajatellaan vaikkapa, että on paljon sellaisia parantumattomia sairauksia, joille ihminen ei mitään mahda ja jotka lyhentävät eliniän ennustetta. Kuinka sinusta tällaisiin ihmisiin pitäisi suhtautua? Tulisiko heiltä kieltää vaikkapa oikeus avioitua? Pakottaa heidät salaamaan sairautensa? Mitä?
Mitä luotettavia tutkimuksia löytyy koskien homojen elinikää? Siis sellaisia, joissa on todettu terveiden homoseksuaalien kuolevan nuorempina kuin terveet heteroseksuaalit, vaikka kaikilla elintavat ja kuolinsyy olisivat keskenään verrannolliset? Luonnollisestikaan ei voida sanoa homoseksuaalisuuden lyhentävän elinikää, jos homoseksuaalit kuolevat heteroita enemmän sairauksiin, itsemurhaan taikka henkirikosten seurauksina.
Millä luotettavilla metodeilla asiaa on tutkittu ja milloin? Toivottavasti et viittaa siihen Cameronin tutkimukseen, joka tutki asiaa kuolinilmoitusten perusteella. Luonnollisestikaan kuolinilmoitukset eivät ole millään mittarilla tieteellisesti pätevä tapa mitata tällaista asiaa, koska läheskään kaikista vainajista ei koskaan ilmesty minkäänlaista kuolinilmoitusta ja niissä ei välttämättä edes kerrota kuolinsyytä.
Ihminen on seksuaalinen jo kohdussa, ja pikkulapsilla on omanlaistaan seksuaalisuutta. Itse aloitin masturboinnin viisivuotiaana ilman mitään sen kummenpia ulkoisia yllykkeitä.
Ajattelepas että myös vasenkätiset kuolevat nuorempina ja loukkaantuvat mm. useammin työtapaturmissa kuin oikeakätiset. En ole nähnyt tästäkään asiasta julkista keskustelua. Onkohan kyseessä mediapimitys?
Kas. Miksei miesasiamiehet ole ottaneet tätä asiaa ajaakseen? Mielestäni selkeä tasa-arvo-ongelma, jos homot elävät lyhyempään ja tautiriskit ovat moninkertaisia.
Minua taas koko homokeskustelussa kyllästyttää se, miten asiaa tuodaan jatkuvasti "iholle". Joo, olen valkoinen hetero, vetäkää oikeuteen- mulla ei ole koskaan ollut mitään homoseksuaaleja vastaan mutta nykyään en tahdo kuulla yhtään lausetta jossa vilahtaa "sateenkaari", "seksuaalivähemmistö" tai....
Eniten ärsyttää että suomalainen feminismi on ottanut sanan QUEER omakseen. En jaksa lukea enää Tulvaa ollenkaan, kun joka toinen sana on tuo "queer", eivätkä taidat tädit toimituksessa tietää että esim. USA:ssa sanan käyttö perusheteron suusta ärsyttää vähemmistöjä suunnattomasti..?
Vai miesasiamiehet. Ootko kuullut sellaisesta, että nainenkin voi olla homoseksuaalinen?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 20:05"]
Vai miesasiamiehet. Ootko kuullut sellaisesta, että nainenkin voi olla homoseksuaalinen?
[/quote]
Oletko kuullut, että naisten välisessä seksissä on hyvin minimaalinen sukupuolitautien riski?
Minusta lapsen kuuluu saada sekä isä ja äiti roolimalli selviytyäkseen maailmassa jossa heterot ovat kuitenkin enemmistö. muista syistä viis...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 20:05"]
Minua taas koko homokeskustelussa kyllästyttää se, miten asiaa tuodaan jatkuvasti "iholle". Joo, olen valkoinen hetero, vetäkää oikeuteen- mulla ei ole koskaan ollut mitään homoseksuaaleja vastaan mutta nykyään en tahdo kuulla yhtään lausetta jossa vilahtaa "sateenkaari", "seksuaalivähemmistö" tai....
Eniten ärsyttää että suomalainen feminismi on ottanut sanan QUEER omakseen. En jaksa lukea enää Tulvaa ollenkaan, kun joka toinen sana on tuo "queer", eivätkä taidat tädit toimituksessa tietää että esim. USA:ssa sanan käyttö perusheteron suusta ärsyttää vähemmistöjä suunnattomasti..?
[/quote]
Ja tulit tähän ketjuun kommentoimaan... miksi? Jos homous häiritsee noin paljon, niin miksi yleensäkään avasit ketjun ja vielä kaiken lisäksi vastasit? Ja miten olet noin tarkasti perehtynyt queer-sanan käyttöön? Et taida olla ihan hetero, vai mitä?
No siihen tautiriskiin voi itse vaikuttaa. Ihminen voi käyttää kondomia ja välttää satunnaisia suhteita. Vanhemmat voi opettaa ja neuvoa lastaan. Mutta syrjintään on itse paha vaikuttaa, ei siihen sen oman, homolapsensa kasvatus paljon auta. Varmaan ne vanhemmat usein onkin niistä lapsistaan huolissaan, mutta kuten sanoin, taudit hommataan itse omaa huolimattomuuttaan ja piittamattomuuttaan, mutta syrjimistä on todella huono vanhempien tai homon itse poistaa. Se uhka tulee ulkopuolelta, muilta ihmisiltä.
En ymmärrä miten tautiriski liittyisi juuri homouteen. Se liittyy huolettomaan seksikäyttäytymiseen. Sekä heteroilla että homoilla on keskimääräistä suurempi riski jos he käyttäytyvät riskialttiisti joten miksi et puhu tautiriskistä yleisesti, miksi sotket homot tähän asiaan?