Mikä hytillinen vene olisi edullinen hankinta uisteluun?
Aiemmin olen Busterilla kalastellut, mutta näin vanhemmiten kaipaa suojaa huonoja kelejä varten. Mikähän merkki/malli olisi järkevä ostos? Mikään hieno sen ei tarvitse olla, vaan edullinen ylläpitää.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Saahan busteriinkin ht-katteen.
Toimiiko se? Onko kallis?
Viking Marialla olisi nyt myynnissä.
Kyllä kelpaisi uistella!
Veto5 kuomulla, sähkömoottorilla ja aurinkonaleelilla. Asun kesät omassani. Tänä kesänä laitoin pienen uimataso joka nousee ylös pöydäksi takakannelle. Veneessäni on myös akusto siis ja sähköliesi (keitin) ja pieni lämpöpuhallin. Keittimellä laitan KOLME kuumavesipulloani kuntoon nukkumaan mennessä.
Vessassa käyn luonnossa mutta vettä minulla on aina mukana 3*40 litraa ja ladattava retkisuihku jos satun näkemään kaunokaisia vene reittien varrella.
Antakaa myös sisustusvinkkejä jos viitsitte vilkaista videon. Mutta todella suosittelen VetoVitosta. Katteen kun laittaa 3/4 päiväsajaksi tai kuutomoöinä niin todella tällä proomulla on lähellä luontoa ja merta (tai lampea), viileämpänä yönä tai sateella Vetosessa on mukava lepäillä kannen alla ja vilkuilla ikkunasta sataman valoja. Olen ajatellut ehkä tunnelman takia laittaa koukut ja riippumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko se? Onko kallis?
Kaverilla oli L busterissa jälkiasennettuna kate, mutta se oli jo siinä valmiina ostettaessa.
Alutroll näyttää myyvän mittatilauksesta 2500-3500. Varmaan halvemmallakin löytyy.
Luonnollisesti tuulet ottaa helpommin siihen, mutta olihan se nyt ihan hemmetin hyvä, kun ei tarvinut palella.
Vierailija kirjoitti:
Veto5 kuomulla, sähkömoottorilla ja aurinkonaleelilla. Asun kesät omassani. Tänä kesänä laitoin pienen uimataso joka nousee ylös pöydäksi takakannelle. Veneessäni on myös akusto siis ja sähköliesi (keitin) ja pieni lämpöpuhallin. Keittimellä laitan KOLME kuumavesipulloani kuntoon nukkumaan mennessä.
Vessassa käyn luonnossa mutta vettä minulla on aina mukana 3*40 litraa ja ladattava retkisuihku jos satun näkemään kaunokaisia vene reittien varrella.Antakaa myös sisustusvinkkejä jos viitsitte vilkaista videon. Mutta todella suosittelen VetoVitosta. Katteen kun laittaa 3/4 päiväsajaksi tai kuutomoöinä niin todella tällä proomulla on lähellä luontoa ja merta (tai lampea), viileämpänä yönä tai sateella Vetosessa on mukava lepäillä kannen alla ja vilkuilla ikkunasta sataman valoja. Olen ajatellut ehkä tunnelman takia laittaa koukut ja riippumaton.
Vaikuttaa kuomun kanssa hyvältä ja edulliselta retkiveneeltä metsätykseen, kalastukseen ja muuhun retkeilyyn. Ei sinänsä mikään puhdas uisteluvene. Vähän oli myynnissä näitä nettiveneessä. Noin 3000€ hinta kuomun kanssa uutena.
Suosittu merkki olisi varmin valinta.
Vierailija kirjoitti:
Bella 530
Uskaltaako tuolla merelle? Ristiriitaista tietoa netissä asiasta.
Miksi tuota Bellaa sanotaan puukengäksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota Bellaa sanotaan puukengäksi?
Taitaa näyttää puukengältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bella 530
C -luokkaan eli rannikko näyttää kuuluvan, joten kai sillä meren rannikot seilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bella 530
Mulla oli tuollainen muutaman vuoden ja nimenomaan merellä.
Ihan ok rannikkovene, mutta en tieten tahtoen lähtisi mihinkään avomerelle myrskyn aikana.
Joskus jouduin isoihin ristiaaltoihin sen kanssa ja pelotti että kaatuu koko purkki. Pohjan muoto tekee epävakaan.
Hyvässä kelissä kuitenkin hyvä kalastusvene.