Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerta tömistelee niin ettei lapset saa nukuttua.

Vierailija
13.09.2013 |

Tämä jokailtaista. Kumpi on fiksumpaa, mennä soittamaan ovikelloa ja kertoa asia naamatusten vai kirjoittaa kirje? Molemmissa tavouttelisin ystävällistä sävyä, naamatusten puhuminen ujostuttaa mutta kirje tuntuu jotenkin tylyltä..? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerran naapuri laitatti jollain venäläisellä sukulaismiehellä parketin siten et se unohti sieltä eristykset eli kun keittiössä putos haarukka lattialle se aiheutti sellasen metelin et mulla nous niskavillat pystyyn. 

Se meteli kun ne tuli sisään ulko-ovesta ja ihan vaan normaalisti käveli siellä oli jotain niin helvetillistä.

Eihän naapurit myöntäneet et heiltä tulee luonnotonta meteliä kun just laitettiin uusi hieno lattiakin joten minusta leimattiin aluksi jotain hullua kunnes pyysin ihan todistajia kuuntelemaan sitä jne. Poliisitkin kävi ja lopuksi sain huoltomiehet ja teknisen isännöitsijän paikalle.

Juttu päättyi siten et mä sain könttäkorvauksena 85% vuokrasta takas siltä ajalta kun meidän asunto oli ns. asuinkelvoton.

Vierailija
22/38 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ei ole mitään lattiaremonttia just tehty, josta ongelma on alkanut, niin et voi vaatia naapurilta yhtään mitään. Voit yrittää sanoa asiasta nätisti ja syyttelemättä -naapurihan ei tee mitään väärää, vika on talossa tai teidän perheessänne (herkkäunisia lapsia?). Jos minulle tulisi joku kirje naapureilta, niin siirtyisin käyttämään kovapohjaisia kenkiä sisällä iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma meilläkin. Yläkerrasta kuuluu semmoinen kantatöminä, että herään siihen usein puoli neljältä yöllä, kun jätkät tulee baarista. Päivisin äänet eivät haittaa, vaikka kuuluvat toki silloinkin. Enkä todellakaan ole muuten herkkäuninen, vaan nukun missä vaan koska vaan. Ongelma on tosiaan talon rakenteissa. 1800-luvulla käytetty eriste eli heinä ei oikein riitä välipohjan vaimentimeksi...

En ole ottanut asiaa puheeksi naapureiden kanssa, koska eihän kävelyä tosiaan voi kieltääkään.

Vierailija
24/38 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Itselläni terroria tulee tasaisesti sekä ylä- että alakerran asukeilta. Välillä aina ihmettelen että mitähän helvettiä he oikein duunailevat? Olen sitten varmaan itse tottunut liiaksikin hiljaisuuteen kun asun yksikseni ja hissuttelen kotonani villasukat jalassa enkä melua. Toiset ihmiset eivät vain tajua että jatkuva hössöttäminen, kantapääastuminen sekä lasten pallopelit sisällä eivät ole normaaleja elämisen ääniä...

Vierailija
26/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama se sinänsä, mistä meteli aiheutuu: kantapääkävelystä, musiikista ym., meteli kuin meteli on häiritsevää. Olen myös kantapääastujan uhri, onneksi kyseinen naapuri on yleensä klo kahdeksaan asti töissä arkisin ja menee aikaisin myös nukkumaan. Joka tapauksessa alakerran naapurin ei tarvitse kuulla, milloin tömistelijä päättää liikkua asunnossaan. Jos jonkun tulee sopeutua, niin se on nimen omaan tämän tömistelijän. 

Kerrostalossa kun pystyy kävelemään niin, ettei joka askel kuulu alakertaan, ei tarvitse edes hiipiä, normaali askellus riittää. Olen kerran käynyt keskustelemassa astujan kanssa, mutta ei tehoa, seuraavaksi pitänee valittaa isännöitsijälle tai sitten itse nostaa kaveri seinälle kun näkee seuraavan kerran.. mikä vain tehoaa paremmin. 

Sanotaan vielä, että ne järjestyssäännöt ei ole kerrostaloissa turhan takia. Joka ei pysty niihin sopeutumaan, niin muuttakoon omakotitaloon. Kerrostalossa ei voi elää samalla tapaa metelöiden ja välinpitämättömästi kuin omakotitalossa.

Vierailija
27/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu normaaliin elämään noikin äänet, eli muutto ainoa vaihtoehto.
Ei siitä kerrostalo elämästä mitään tulisikaan, jos koko talo joutuisi hyssyttelemään huopatossuissa kun yhdellä on herkkä uniset lapset.

Vierailija
28/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama, venäläiset tai virolaiset (sukunimen perusteella) eivät osaa kävellä yläkerran asunnossa. Heidän kävelystä tulee kovempi ääni kuin meidän, omassa asunnossa, kävelystä. Joskus kun vauhdilla kulkevat asunnossaan, lasiesineet ja jopa ulkoikkuna tärisevät. Kirje on asiasta laitettu, mutta eipä asia miksikään muuttunut. Aivan mahdoton nauttia kotona olosta samaan aikaan, kun he ovat kotona. Muuttaminen ei kuitenkaan hetkeen käy päinsä (heidän muuttoaan olen usein toivonut). Välillä olen harkinnut jopa kananmunakennojen keräämistä ja laittamista kattoon, niin turhautunut on oloni välillä tuohon askeltöminään. Onkohan kukaan keksinyt mitään hyviä neuvoja/ratkaisuja?

Vierailija
29/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä taloyhtiön edustajiin ja kertoisin, että asunnossa on riittämätön melunvaimennus kerrosten välissä.

Vierailija
30/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen ihan samanlainen ongelma, joka ratkesi siten, et muutettiin omakotitaloon. Elämänlaatu parani huomattavasti eikä tarvinnut valittaa naapureille onneksi, koska en olisi kehdannut vaikka olisin halunnutkin.

Vierailija
31/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Yläkerran mamut aloittavat metelöinnin aina illalla joskus 22 aikaan, ja sitä jatkuu johonkin 03 asti. Lasten juoksemista, hyppimistä ja kiljumista sekä aikuisten "iloista puheensorinaa" eli yhteen ääneen kälätystä. Pesukonekin pyörii yöllä. En mene sanomaan, koska varmaan syyttäisivät vaan rasistiksi. Onneksi ensi kuussa muutto rivitaloon, jossa ei ole ketään yläkerrassa!

Vierailija
32/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, luultavasti siellä asuu joku oman elämänsä sankari-urpo joka rupeaa takomaan, jyskyttämään ja kutsuu kaverinsakin sinne pomppimaan jos käyt ovella sanomassa.

Meillä nuo jymistäjät on lähinnä kakaroita, mutta asun ylimmässä niin ei paljoa nappaa mitä ne tuolla alapuolella jymistelee :)

Vierailija
33/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittavaa se kun äänet kuuluvat, mutta kyllä ihmisellä on oikeus kodissaan kävellä. Silloin jos keskellä yötä tanssii "puukengillä" niin voi kyllä sanoa, mutta ei tavallisesta kävelemisestä.

Vierailija
34/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse enää asua kerrostalohelvetissä!!

Vierailija
35/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:39"]

En oikein ymmärrä miten askelten äänistä voi valittaa. Ehkä silloin, jos on jotkut puukengät jalassa. Päivällä ne ei taida kuulua? Jos ne askeleet on liian kovat, ne on kovat päivälläkin. Sitten voi tosiaan miettiä mistä päivällä tulee askeleet peittävä melu.

[/quote]

Meillä yläkerran rouva käveli kotonaankin vissiin stilettikorot jalassa koko ajan kun yöllä kuului semmoinen tosi kova pauke sen kävelystä. Ainakin sillä oli semmoiset aina jalassa kun sitä näki. Ei jostain lenkkareista varmaan häiritsevää ääntä lähde...

Vierailija
36/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa metsään saatanan hermorauniot ja pureskelkaa näreitä kunnes kuolette.

Vierailija
37/38 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsette helpommalla kun muutatte itse. Vuokra-asunnon hankkii äkkiä yksityiseltä. Runkoääniä ei saa vaimennettua mitenkään helposti, pitää rakentaa toiset seinät nykyiseen asuntoon. Aikuiset voivat nukkua korvatulppien kanssa mutta lapset ovat eriasia.

Vierailija
38/38 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri nyt opiskelijakerrostalossa joutunut ns. Kanta-astujan uhriksi. Ja olen kyllä asunut koko elämäni kerrostalossa, eikä ennen ole ollit mitään meluongelmaa tai herkkäunisuutta. Inhottavaa, että täällä syytellään suunnilleen hulluksi jos ei vaan jaksa kuunnella töminää joka ikinen yö. Viimekin yönä heräsin puoli viisi sellaiseen norsulaumaraliin, että huhhuh. Korvatulpat auttavat toisinaan. Kerran laitoin hänelle mukavan kirjeen, johon hän vastasi sillä, että varmaan kaikuu putkista äänet. Makoisaa hänen asua ylimmässä kerroksessa ja olla kuulematta mitään. Takaisin maksan yleensä tömistämällä luudalla kattoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän