Ärsyttääkö muita ahkeruuden liiallinen ihannointi?
Älkää ymmärtäkö väärin. Musta tietyissä määrin tunnollisuus ja ahkeruus on hyvä asia. Mutta koska mä jotenkin nielin tän puheen niin syvästi, että mä poltin itseni loppuun olemalla jatkuvasti ahkera ja tunnollinen. Eikä se ahkeruus aina edes palkitse. Esimerkiksi monet tekevät matalapalkka-aloilla paljon duunia, muttei se näy pahemmin palkassa. Täytyisi korostaa, että ahkeruuden vastapainoksi tarvitaan myös lepoa.
Kommentit (7)
Pesukone on laiskojen korvike käsinpesulle.
Auto on laiskojen korvike hevoselle.
Induktioliesi on laiskojen korvike nuotioille.
Kuka maailmaa oikeastaan innovoi?
Ei ainakaan ne aivottomat ahkerat, vaan korkean ÄO:n laiskat jotka hinnalla millä hyvänsä yrittävät käyttää vähemmän aikaa ja vaivaa asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ne aivottomat ahkerat, vaan korkean ÄO:n laiskat jotka hinnalla millä hyvänsä yrittävät käyttää vähemmän aikaa ja vaivaa asioihin.
Jep. Ja on jotenkin paradoksaalista, että vaikka on kehitetty kaiken maailman vempeleitä ja automatisaatiota arjen helpottamiseksi, niin silti täytyisi olla jatkuvasti tehokkaampi, ahkerampi ja tavoitteellisempi. Mitä varten nämä kaikki vempeleet sitten luotiin?
Ahkeruudella ja ahneudella on saastutettu ja pilattu maapallo. Olisi pitänyt olla tuottamatta näin paljon kaikkea ryönää. Ihmiset pakotetaan siihen ja harva vieläkään kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, miksei ne ahkerat jotka siinä työn ohessa ehtivät innovoida?
Ei meillä töissä ne laiskat tee mitään ylimääräistä.
Kuka sitä ihannoi? Ahkerat itse kyllä kovasti toivovat, että muut ihannoisivat heidän ahkeruuttan. Laiskuus on kehitystä etäänpäin vievä voima. Jos ihmiset olisivat luonnostaan ahkeria, pellotkin äestettäisiin edelleen hevosauralla eikä traktorilla.