Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet aina valittaa etteivät löydä itselleen kirppareilta koskaan mitään vaatetta?

Vierailija
25.08.2020 |

Käyn itse joka päivä kirppareilta ja sina löydän pikkurahalla itselle sopivaa ja hyvää ostettavaa. Tänäänkin esimerkiksi ostin teinille Gantin valkoisen naistemhupparin 2 eurolla. Halvalla siis lähti ja teini oli tyytyväinen kirppis tuomisiin. Itselle puolestaan ostin 5 eurolla Marimekon laukun. Mutta tätä miesten totaalista kyvyttömyyttä ja sokeutta löytää vaatteita kirppareilta en ymmärrä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siihen voi vaikuttaa se, ettei me miehet (ainakaan monet meistä) haluta käyttää shoppailuun niin paljon aikaa. Netistä ja hyvin varustelluista kaupoista saa haluamansa vaivattomammin kuin kirppareilta, joissa pitäisi jaksaa tehdä enemmän etsivää työtä. En voi puhua kaikkien miesten suulla, mutta veikkaisin ettei monelle kirpparien koluaminen ole houkutteleva tapa viettää vapaa-aikaa.

Vierailija
2/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokitan: en ymmärrä miten kukaan käy päivittäin missään, missä myydään vaatteita päivittäin ja vielä ostaa jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta pieni! Kun meille miehille on siellä niin vähän tarjolla. Käy joskus huviksesi katsomassa. Naisille ja lapsille on myynnissä tavaraa ainakin viisin- tai kymmenkertainen määrä verrattuna miesten vaatteisiin. Ostan mielelläni aina käytettyjä vaatteita jos yhtään hyviä on tarjolla. Esimerkiksi UFFissa on miehille tarjolla pari tankometriä vaatteita, kun naisille niitä on monta kymmentä metriä. Osta siinä sitten takki itsellesi, kun ainoat vaihtoehdot ovat virttynyt verkkarintakki tai pieni puvuntakki. :)

Vierailija
4/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies nauttii kirppareilla kiertelystä tai vaateostoksista ylipäätään. Nuokin mitä siellä näkee tuntuvat kulkevan tylsistyneen ja epätoivoisen olosina naisen perässä, niistä näkee epämukavuuden kun ei olla omalla tontilla yhtään.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä sä oot löytänyt näitä kirppareista valittavia miehiä? :D

En ole tavannut elämässäni ainuttakaan.

Vierailija
5/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä siihen voi vaikuttaa se, ettei me miehet (ainakaan monet meistä) haluta käyttää shoppailuun niin paljon aikaa. Netistä ja hyvin varustelluista kaupoista saa haluamansa vaivattomammin kuin kirppareilta, joissa pitäisi jaksaa tehdä enemmän etsivää työtä. En voi puhua kaikkien miesten suulla, mutta veikkaisin ettei monelle kirpparien koluaminen ole houkutteleva tapa viettää vapaa-aikaa.

Tässä täysin samaa mieltä. Muutenkin miehenä minulla on aika vähän vaatteita ja ne on ostettu kaikki harkiten. Esim. ap sanoi ostaneensa marimerkon laukun. Näin ollen hänellä ei siis ole ollut laukkua ja hän tarvitsi sellaisen? Vai olisko näin, että laukkuja löytyi jo ennestään, mutta yksi lisää oli kiva lisä.

Lasten ja nuorten vaatteita toki kirppikseltä löytyy - mutta aikuiset miehet on tosiaan vähän eri juttu. En nyt ole hirveästi kirppareita koluunnut (saati, että kävisin joka päivä), mutta itseltäni ei vaatteita mene kirpparille, koska vaatteet on käytetty loppuun kun niistä luovun. Sama nähdäkseni pätee aika monella miehellä. Toki jotku sinne kuskaa käyttökelpoisia vaatteita, mutta enemmän herää kysymys, että miksi. Miksei itse käytä loppuun (joo, vaatteista voi kasvaa ulos, mutta tämä ei käy niin nopeasti). 

Vierailija
6/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen kestäviä vaatteita aina kun vanhat menevät rikki mikä tarkoittaa sitä että takki saattaa vaihtua noin 10 vuoden välein.

Naisilla joku himo saada kaapit täyteen riepuja mitä eivät edes käytä... pakko päästä ostelemaan kuitenkin.

Vierailija
7/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten putkiaivot ei kykene suodattamaan shoppilua, eikä innostumaan kirppistarjonnasta.

Vierailija
8/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies on löytänyt vaikka mitä kivaa UFFista ja Fidasta. :) Valikoima vaan on miehille aika kehno. :/

Vierailija
9/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa edes löytää kaupasta. Istuvan kauluspaidan löytämiseen piti kahlata läpi 10 paikkaa.

Vierailija
10/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miehenä koskaan ostanut muiden käyttämiä vanhoja vaatteita, vaan minulla on onneksi ollut aina varaa ostaa vaatteet uusina. Ostan mielummin uusia hyvälaatuisia ja kestäviä vaatteita, jotka pyrin pitämään hyvässä kunnossa. Vaatteiden ja kenkien käyttöikää pidentää myös se että pyrin sopivasi vaihtelemaan tiettyjä farkkuja, kenkiä ja takkeja, niin että niiden kuluminen jakautuu samalla tasaisemmin. Esimerkiksi minulla on useampia vuorettomia ja irtovuorellisia nahkatakkeja ympärivuotista käyttöä varten, jotka ovat kestäneet pitkään hyvänä ja suurin riski niissä lienee mahdollinen takin vetoketjun hajoaminen.

Vierailija
11/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sen takia kun tarjonnasta on 10% miestenvaatteita.

Olen mies ja käyn kirppareilla mutta en käytä aikaa vaatteiden etsimiseen. Ostan kirjoja ja vanhaa tavaraa.

Vierailija
12/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sen takia kun tarjonnasta on 10% miestenvaatteita.

Olen mies ja käyn kirppareilla mutta en käytä aikaa vaatteiden etsimiseen. Ostan kirjoja ja vanhaa tavaraa.

Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa ja taidat liioitella. Ainakin Roban ja Hakaniemen Fidassa puolet aikuisten valikoimasta on miesten vaatetta. Ja paljon normaalisti kalliita merkkivaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi