Minkä ikäisen jättäisitte kotiin 10 päivän reissun ajaksi?
Siis ei yksin kotiin, vaan ettei tulisi mukaan kun vanhemmat lähtevät? Olisi hoidossa tuttujen ja turvallisten läheisten luona.
Kommentit (30)
15 vuotiaan voisin jättää mummolle.
Tosin en olisi poissa kuin viikon.
Joudun jättämään 10 päiväksi kaksiviikkoisen kotiin, osan ajasta hoitaa isi ja osan ajasta mummi. Hyviin käsiin jää pieni, eikä todellakaan tiedä äidin poissaolosta yhtään mitään, isi on ihan yhtä tärkeä tälle pienelle.
24 yrittää provosoida.
Itse olin kesät mummolassa serkkujen kanssa silloin aikoinaan, no problem. Tuttavan lapset (5 ja 7v) olivatt kuulemma kesän mummolassa eivätkä Ikävöineet. Luulen, että on lapsikohtaista enemmän kuin ikäkysymys.
24 yrittää provosoida.
Itse olin kesät mummolassa serkkujen kanssa silloin aikoinaan, no problem. Tuttavan lapset (5 ja 7v) olivatt kuulemma kesän mummolassa eivätkä Ikävöineet. Luulen, että on lapsikohtaista enemmän kuin ikäkysymys.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:40"]
Varmaan senikäisen, ettei enää halua mukaan eli ejkä noin 20v ikäisen, joka asuu muualla. Meillä kakarat on halunneet mukaan vielä 18v iässäkin, ei ole hennottu sanoa, että älkää tulko.
[/quote]
Näin just meilläkin.
Viime kesälomareissulla 17-v jäi kotiin kissa- ja koiravahdiksi, mutta olisi kovasti tahtonut mukaan lähteä.. Ensi kesänä sitten pääsee mukaan.
Jättäisin senikäisenä kuin tilanne vastaan tulisi.
Ei siihen ikävään kuole, ei kumpikaan. Eikä siitä jää edes traumoja, kummallekaan.
Meillä oli vuodenikäinen mummolassa kun lomailtiin Espanjassa aikanaan. Toinen oli 1,5v kun oli mummolassa kanssa viikon siskonsa kanssa. Ja sen jälkeen joka vuosi ollaan käyty viikko-kaksi talvella lomalla kahdestaan.
Ikävöinti kuuluu elämään!
Parikymppisen