Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Airbus A319 välillä Helsinki-Oulu????

Vierailija
25.08.2020 |

Tänään menin tuolla koneella Finnairin reittilennon. Koneessa esim. nettiyhteydet. Onko yleistäkin nykyään tuon tason kone kotimaan reitillä? Mulla ei ole koskaan ollut tuollaista aiemmin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko koronalinko tälläkin kertaa viimeistä paikkaa myöden täynnä. Minä en lennä ennenkuin pystyvät takaamaan sen ettei viereeni istu koronapotilas. Viime viikolla soitin ja kysyin, niin eivät voineet taata, joten taas ajeltiin reilu 600km edestakaisin.

Vierailija
2/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 319 on pienin Finnairin koneista, sitä pienemmät ulkoistettu Norralle joten jos Finnairin operoima, eikä kumppanin, niin fiksuin valinta tuolle reitille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustaminen pitää kieltää kokonaan.

Vierailija
4/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko koronalinko tälläkin kertaa viimeistä paikkaa myöden täynnä. Minä en lennä ennenkuin pystyvät takaamaan sen ettei viereeni istu koronapotilas. Viime viikolla soitin ja kysyin, niin eivät voineet taata, joten taas ajeltiin reilu 600km edestakaisin.

Koneen paikoista oli varattu n. 1/5.

Vierailija
5/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

319 on pienin kone. mikä siinä on ihmeellistä? 

Vierailija
6/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun ja siitä edespäin on aina lennetty pääosin Airbus 319/320 kalustolla. Joskus tuuraamassa ollut myös Norran Embraer 90.

Potkukoneille tuo matka on jo tosi pitkä ja lisäksi volyymit Oulussa ja Rovaniemellä ovat normaalina aikana sen verran suuret, ettei potkurikone siihen sopisikaan.

Vierailija
7/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miks mulla on sitten aina ihan tupaten täynnä ollu. Lennän Ma ja pe

Vierailija
8/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin hinta pitäisi olla viisinkertainen normaaliin verrattuna

Vierailija
9/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kone se oli kotimaan lennolle. Ja kuinka monta kertaa olet matkustanut kotumaassa kentokoneella, jossa on nettiyhteydet?

Vierailija
10/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ouluun ja siitä edespäin on aina lennetty pääosin Airbus 319/320 kalustolla. Joskus tuuraamassa ollut myös Norran Embraer 90.

Potkukoneille tuo matka on jo tosi pitkä ja lisäksi volyymit Oulussa ja Rovaniemellä ovat normaalina aikana sen verran suuret, ettei potkurikone siihen sopisikaan.

Kemiin lähes aina Norran potkurikone. Tällä hetkellä tosin Kemiin ei lennetä ollenkaan.

Vierailija
11/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemiin lähes aina Norran potkurikone. Tällä hetkellä tosin Kemiin ei lennetä ollenkaan.

WTF, lennetäänkö Kemiinkin?  Eikö kivenheiton päässä olevat Oulu ja Rovaniemi riitä...   huhhuijakkaa mitä meininkiä ollut.

Vierailija
12/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sä vastannut tuossa omaan kysymykseesi. -eri ja ohis 

Vierailija
13/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kone se oli kotimaan lennolle. Ja kuinka monta kertaa olet matkustanut kotumaassa kentokoneella, jossa on nettiyhteydet?

Finnair lensi ennen koronaa Lontooseen, Brysseliin ja Malagaan osan lennoista laajarunkokoneilla (A330 ja A350). Aika luksusta päästä 3-4½h lennolla ison koneen viihdekeskuksen ja parempien penkkien hellittäväksi :)

Vierailija
14/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikot joutavatkin kävellä tai mennä pyörällä.

Vierailija
15/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet valinnut lentää ruuhka-aikana, hölömö.

Vierailija
16/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan lentoja on normaaliin maailman aikaan lennetty 321:kin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. 

Airbus-koneet on aivan normaaleja Oulun lennoilla, joilla on eniten matkustajia kotimaan liikenteessä.

Millä sä olet ennen matkustanut ja kuinka usein? 

Vierailija
17/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paan paremmaksi: olen ollut Airbus A330 -koneen kyydissä Hesa-Oulu -reitillä. Oli ns. "Neitsytmatka" ja kone oli aika lailla täynnä. A319 tai 320 on yleisin tuon reitin kone.

Vierailija
18/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Embraer on Finnairin koneista se kapasiteetiltaan pienin vaikka onkin muutaman metrin A319:sta pidempi.

Vierailija
19/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Embraer on Finnairin koneista se kapasiteetiltaan pienin vaikka onkin muutaman metrin A319:sta pidempi.

Embraer 190 siis

Vierailija
20/23 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairilla ei ole Embraer-koneita.